Który z poniższych??

17 Sty 2010, 13:57

Witam.
Zakładając ten nowy temat oczekuję od Państwa rzetelnych odpowiedzi. Otóż jak łatwo się domyśleć przymierzam się do kupna samochodu. Zamierzam przeznaczyć na ten cel blisko 9tys zł. Mam kilka swoich typów, lecz w związku z tym, że nie jestem specjalnie wybitnym znawcą samochodów liczę na Waszą pomoc w wybraniu odpowiedniego auta. Oczywiście liczę również na własne, indywidualne propozycje.
Jestem studentem z warszawy, zależy mi na minimalizacji kosztów eksploatacji, tzn w grę wchdodzi jedynie auto na gaz w silniku max - 1600.
Tak jak powiedziałem wcześniej mam swoje typy, oto i one:
1. [link do oferty na Allegro wygasł]
raczej go nie kupie ale ciekaw jest opinii jakie macie na temat tego samochodu
2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
analogicznie do 1
3. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
bardzo mi się podoba ale nie wiem czy to odpowiedni wybór
4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
tak jak wyżej
również interesuje mnie renault megane I

a dodam jeszcze ten model:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Liczę na Państwa pomocne rady.
Pozdrawiam
maverick890
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa

17 Sty 2010, 14:50

1.Stosunkowo tanie jak na ten rocznik i silnik 1.6 jest do niego stanowczo za mały.
2.O Alfie wiem mało więc sie nie wypowiem.
3.Vectra bdb samochodzik lecz martwi mnie w nim ten hak.
4.Myśle że godne zainteresowania szczególnie bo z gazem sekwencyjnym.
5.I tu również nic o nim niewiem.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Sty 2010, 15:58

barol91 napisał(a):silnik 1.6 jest do niego stanowczo za mały.
Spokojna twoja niepoczesana. Motor 1.6 (100KM!) bez najmniejszego problemu daje rady w E36

Wg mnie najlepszą propozycją jest właśnie to BMW :wink:
Vectra też nie byłaby zła ale za drogo jak na ten rocznik :neutral:
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

17 Sty 2010, 16:33

Jeśli chcesz jeździć w miarę dynamicznie to silnik 1,6 jest za mały do e36. Jechałam takim bmw w wersji 118i i szału nie było. Jeśli samochód ma być dynamiczny to przynajmniej 118i a najlepiej 118is.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

17 Sty 2010, 20:56

No dokładnie w E36 najmniejszy silnik to minimum 1.8 a co do tej Vectry to te roczniki tak stoją ale wkoncu jest do negocjacji
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Sty 2010, 13:26

Jeśli jeździsz po Warszawie to 1.6 w tym BMW w zupełności ci wystarczy (no chyba że chcesz się ścigać spod świateł), sam jeżdżę po Warszawie, mam teraz auto które ma 110 koni oraz 140 (Lancer taki jak kaczoraLSM :razz: ), i w zasadzie nigdy nie potrzebowałem ich wykorzystać na maksa tj. kręcić silnik do czerwonego pola z gazem wciśniętym z podłogę, a bynajmniej nie zamulam :wink: Może to zabrzmi trochę śmiesznie ale czasem sobie myślę, że wolałbym mieć trochę mniej, to i spalanie byłoby mniejsze :razz: Ale dotyczy to tylko jazdy po zakorkowanej Warszawie! Bo na trasę to faktycznie, warto mieć coś około 130 wzwyż szczególnie na jednopasmówki, chociaż 80-90 też daje radę z mądrym i dobrym kierowcą :razz:

Z tych aut które pokazałeś, każdy ma zaniżony przebieg... Lagunę bym sobie darował, wprawdzie jest ładna, ale trapi ją sporo problemów, podobnie Opla z hakiem (nikt nie montuje haka dla ozdoby, oznacza to że coś ten Opel ciągnął i to raczej nie raz skoro ma hak na stałe)... Ta be emka i KIA to dosyć ciekawe propozycje, do BMW masz duży wybór zamienników, a o KII za dużo nie wiem ale wygląda ok :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...
    Jak bezpiecznie podróżować z psem?
    W ramach kolejnego materiału z cyklu Piątek ze Szkołą Auto, instruktorzy doradzają, jak bezpiecznie podróżować z psem. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Wyjeżdżając z psem na majówkę ...

18 Sty 2010, 16:58

Z hakami różnie bywa,ojciec od 3 czy 4lat śmiga służbowym Iveco Daily maxi blaszak,rocznik 2004 i ma fabrycznie montowany hak a przyczepe może ciągnął z 2-3razy nie więcej napewno
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Sty 2010, 19:25

No może czasem się ktoś taki zdarzy, tak samo jak nie każdy kto kupuje diesla robi duże przebiegi, np. tata mojej dziewczyna kupił Ceeda 1.6 115KM w dieslu i przez 2 lata zrobił niecałe 15tys. km (inna sprawa to że planuje go drogo sprzedać za 5-6 lat, a nie wystawić po roku lub dwóch na allegro za podejrzanie niską cenę :wink: ), ale kupując auto nie ma co liczyć że to był właśnie taki szczęśliwy przypadek należy raczej nastawiać się - zgodnie z prawami statysyki - pesymistycznie, czyli że diesle robią duże przebiegi, auta z hakami ciągną przyczepy, sportowe bryki są wkręcane na czerwone pole na co dzień itp itd :razz: Lepiej się już potem w trakcie eksploatacji samochodu pozytywnie rozczarować niż negatywnie :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

18 Sty 2010, 21:17

Trochę przymulone będzie to E-36 z takim silnikiem i jeszcze w gazie:/ Moim zdaniem minimum w tej budzie to 1.8. Postaraj się poszukać czegoś na sześciu cylindrach bo naprawdę warto, spalanie takie samo,w trasie potrafi być nawet mniejsze, nie wspominając już o kulturze pracy i bezawaryjności.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

18 Sty 2010, 21:33

Tribul napisał(a):Trochę przymulone będzie to E-36 z takim silnikiem i jeszcze w gazie:/ Moim zdaniem minimum w tej budzie to 1.8. Postaraj się poszukać czegoś na sześciu cylindrach bo naprawdę warto, spalanie takie samo,w trasie potrafi być nawet mniejsze, nie wspominając już o kulturze pracy i bezawaryjności.


O bezawaryjności się nie będę wypowiadał bo nie wiem, ale wierz mi, na dojazd w Warszawie rano na uczelnię/do pracy i powrót w godzinach 16-18 wszystko jedno czy będzie to 316 w gazie czy M3, oprócz kosztów paliwa :razz: Czas dojazdu i dynamika jazdy takie same :grin:

PRzecież na trasę 316-ki w gazie chłopakowi bym nie polecił, ale na warunki dużego miasta to te 100 koni w gazie (czyli realne 85-90?) będzie w zupełności wystarczające. Na odcinku Ursynów-Saska Kępa (12km) czas dojazdu mam 13 minut jak ostro cisnę (do 160km/h na trasie Siekierkowskiej) i wysłucham na CB czy nie stoją po drodze, a 15 minut jak jadę zgodnie z ograniczeniami (max 80km/h na tym samym odcinku trasy)...

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 21:36 ]
Chociaż takie 318 czy 320 jak jakiś zadbany też głupie nie będzie, E36 ma już swoje lata i z tych 100 koni fabrycznych w 316 może się okazać że ich trochę ubyło i jest 90parę, szczególnie gdy poprzedni właściciele lubili sobie ostrzej pojeździć, jak potem dołożysz gaz to cała radość z posiadania tylnonapędowego BMW pryśnie :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

18 Sty 2010, 21:39

Wiadomo, na takich krótkich trasach się zaoszczędzi zbyt dużo czasu. W Warszawie szczególnie. Często bywa tak, że wyprzedzam jakieś Łady Samary czy inne zawalidrogi a po jakimś czasie taki dziadek staje obok na światłach, mimo że mialem ponad 150 na liczniku miejscami. Więc po co na miasto V6? Oto jest pytanie.
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

18 Sty 2010, 22:06

Jeżeli ma to być z silnikiem 1.6, ma służyć do poruszania się praktycznie tylko po mieście to zamiast tych dość dużych samochodów może lepiej coś mniejszego o takiej pojemności? Jak wiadomo ciężkie auto z małym silnikiem to żadna oszczędność. Może coś japońskiego? Jakieś Mitsubishi Colt albo Honda Civic? Spalanie nieduże i praktycznie bezobsługowe samochody
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski