Kupiłem CR-V '97 2.0 128KM + LPG - kilka pytań

20 Lut 2011, 17:08

Witam, dziś stałem się posiadaczem Hondy CR-V (czy szczęśliwym to się dopiero okaże) z roku '97, silnik 2.0 128KM + LPG, teraz pojawia się kilka pytań.

Samochód ma przejechane 175k kilometrów i wydaje się, ze jest oryginalny (widać to po wnętrzu).

Pierwsze pytanie, to czy i gdzie mogę dostać wał korbowy? Bo poprzedni właściciel był na tyle inteligentny, że kupił sobie "dżipka" i potem zajarzył, że z napędem na 4 koła to może dużo palić (choć nie wiem czy wymontowanie tego wału coś dało, skoro to nie jest stały napęd?). W chwili obecnej ciągnie tylko na przód i powiem Wam, że trochę kicha, zrobiło zimę, wracam do domu (opony jakieś wielosezonówki) a tutaj zonk, ślizga go jakby po lodzie jechał. Wiem że wszystkie bebechy z tyłu są bo to widziałem, brakuje tylko wału korbowego.

Czy wiecie gdzie można by taki dostać? Szrotów u mnie w okolicy nie ma więc to raczej odpada, na allegro lookałem, ale do mojego rocznika absolutny brak, nie wiem czy wał z CR-V <'02 by pasował? Albo np. gdyby wybebeszyć jakiegoś angola? Podszedłby czy nie? Proszę o jakieś sugestie.

Kolejne pytanie. Czy dostanę gdzieś lampę cofania? Bo u mnie w zderzaku dziura jak w d... za przeproszeniem i ani to ładne ani estetyczne, a przydałaby się lampka do cofania nocą. Jak wyżej: szroty, allegro - niet! Z angola by nie podeszła? Bo widzę, że mają takie, ale są zamienione stronami z oczywistych powodów dlatego pytam czy są symetryczne czy nie?

Next question. Jakie oponki na zimę polecacie? Bo na tych wielosezonówkach, to raczej nie pojeżdżę w zimie, nie wiem jak w lecie (bo nie są aż tak strasznie zużyte), szkoda że Dębica takich nie ma, bo mam 100% zaufanie do tej firmy, ale może znacie coś wartego uwagi, ale nie zbyt drogiego?

Ostatnie pytanie. Co może być powodem, że podczas jazdy na gazie (sekwencja) na rozgrzanym silniku, jedzie ładnie przez 3-5km, a potem zaczyna gwałtownie rwać samochodem i tylko strzał benzyny (przełączenie na sterowniku od gazu) pozwala na natychmiastowy powrót do normy? Możliwe że się rozregulowała instalacja czy to coś poważniejszego? Bo po odwiedzeniu stacji LPG w celu dotankowania, pan powiedział mi żebym odwiedził gazownika bo zawór się zaciął i nie mógł zatankować. (Wg sterownika gazu, w butli była większa połowa gazu - butla w kole). Samochód stał przez jakiś czas, jeżeli to ma coś z tym wspólnego.

Byłbym niesamowicie wdzięczny za jakieś podpowiedzi a najlepiej odpowiedzi na któreś z pytań, a już w niebo-wzięty gdyby ktoś pokusił się o rozwianie wszystkich moich wątpliwości.

Z góry dziękuję i czekam niecierpliwie na odpowiedzi!
Rasoir
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Kasina Wielka

23 Lut 2011, 08:52

Bez złośliwości, ale pomyśl zanim coś napiszesz.
Wał korbowy to jest w silniku a jego nazwa związana jest z tym że zmocowane do niego są korbowody no i sam wał jak wiemy nie jest po prostu kawałkiem rury jeżeli chodzi o kształt.
U ciebie brakuje wału napędowego. System jaki zastosował poprzedni właściciel jest sposobem znanym z Freelanderów. Odłączył wał nie dlatego, że za dużo mu palił, bo już po jednym tankowaniu zauważyłby, że nie ma różnicy a trakcja jak sam piszesz jemu też pewnie zrobiła się beznadziejna. Powodem odłączenia wału była zapewne typowa dla tego modelu awaria sprzęgieł w tylnym dyferencjale. W Hondzie jest on sterowany systemem elektronicznych sprzęgieł i uwierz mi póki nie zobaczysz że się załącza, to fakt że wydaje się, że wszystkie "bebechy" są o niczym nie świadczy. Dlatego też jak już będziesz szukał, to poszukaj dobrego anglika, takiego który jeszcze jeździ i wykręć z niego i wał i zapisz się opcjonalnie na tylny dyfer. Sprawdź też komputer, bo zapewne operacja "usuwamy tylny napęd" miała też konsekwencje w oprogramowaniu - tylny napęd włącza się automatem z tyłu w trakcie poślizgu i obecność wału nie ma tu nic wspólnego.
żeby to jaśniej wytłumaczyć - we Freelanderze np. jest sprzęgło międzyosiowe (wiskoza) która załącza tył, dlatego odłączenie wału definitywnie ten tył odcina. W Hondzie wszystko jest w tylnym dyfrze, więc nawet jeżeli odkręcono wał, to owszem moc z silnika nie dochodzi, ale napęd i tak się załącza (w efekcie powinien hamować samochód) bo jest sterowany kompem, jak np. ABS czy ESP.
Czy lampy są zamienne to zobaczysz jak przyjedziesz po wał.
CO do gazu - jak można mieć większą połowę?
Poza tym , jak to zwykle bywa - Honda z gazem i są problemy. Wizyta u gazownika obowiązkowa.
Co do opon, to wg mnie jedyne wielosezonówki do SUVa to opony, których ja używam, czyli Bridgestone Dueller 694 A/T, ale nie wiem czy dla Ciebie będą pasowały bo auto masz typowo szosowe, więc spokojnie możesz poszukać zwykłych opon letnich i zimowych do osobówki.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

23 Lut 2011, 09:31

mstrucz napisał(a):Poza tym , jak to zwykle bywa - Honda z gazem i są problemy. Wizyta u gazownika obowiązkowa.

Troszkę poprawię jeśli chodzi o LPG i hondy czy też inne samochody, źle dobrana instalacja, niechlujnie założona i do d... gazownik i wtedy są problemy. Osobiście śmigałem Hondą Civic z LPG II generacji i nie było żadnych problemów.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

23 Lut 2011, 21:05

mstrucz -> cos wie że dzwoni tylko nie wie w którym kościele....
Rasoir- troszkę przy kupnie przeoczyłeś szczegółów( nie widząc braku wału napędowego w aucie 4x4;O) ale juz wyjaśniam.....
W Hondzie CR-V pierwszej generacji bo o tej będziemy pisali-> jest układ dołączania tylnej osi oparty na dwóch pompach i specjalnym płynie w tylnym dyferencjale.Jest tam tylko układ hydrauliczny dołączania-> nie ma tam żadnej elektroniki w sterowaniu!
Wał kręci sie non stop a podczas uślizgu osi przedniej powstaje różnica w ciśnieniu pomiędzy dwiema pompami( przód inna prędkość obrotowa kół jedna pompa i pewne ciśnienie i tyl inna prędkość kół i inne ciśnienie ; wtedy ściskane jest sprzegiełko w tylnym dyfrze i do 33% momentu przekazywane jest na tył do momentu wyrównania sie ciśnienia po miedzy pompami( czyli prędkości obrotowych poszczególnych osi pojazdu).
Mam nadzieje, że to zrozumiałeś;)
Nie mam pojęcia co było powodem demontażu wału, może podpora hałasowała?moze uszkodził wal o coś i miał wibracje?
Sam układ pomp jest trudny do uszkodzenia jeśli nie jeździmy w "prawdziwy teren" i raczej sie nie psuje co możesz łatwo sprawdzić na innych portalach;)
Należy tylko wymieniać płyn do pomp w dyferencjale ( około 1.1l)
Pomysł z angolami jest najrozsądniejszy finansowo.Wszystkie z wypisanych przez Ciebie części bedą pasowaly.
Oczywiście z modelu po 2002r nic do Ciebie nie będzie pasowało-> to zupełnie inne juz auto konstrukcyjnie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam.
przemo.d
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Polska

25 Lut 2011, 08:33

No rzeczywiści ekspertem od Hondy nie jestem, ale czytałem że za włączenie się tyłu jest sterowane kompem (hydraulika niczego tu nie wyklucza). Jeżeli ten układ mierzy różnicę obrotową kół (chyba powyżej 2,5%) to musi w jakiś sposób elektronikę wykorzystywać, inaczej Honda by tego dumnie Real Time 4WD nie nazywała, ale może mam zbyt dobre zdanie o tej firmie. Tak czy siak, jest to najbardziej awaryjny element tego auta, bo ten model to z reguły nie psuje się wcale i tak jak napisałem, brak wału nie wyklucza aktywacji tylnego napędu, bo wszystko jest w tylnym moście.
Lampy ze zderzaka nie są wymienne bo każda z nich jest zaoblona w stronę krawędzi nadwozia.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

02 Mar 2011, 18:03

mstrucz napisał(a):No rzeczywiści ekspertem od Hondy nie jestem, ale czytałem że za włączenie się tyłu jest sterowane kompem (hydraulika niczego tu nie wyklucza). Jeżeli ten układ mierzy różnicę obrotową kół (chyba powyżej 2,5%) to musi w jakiś sposób elektronikę wykorzystywać, inaczej Honda by tego dumnie Real Time 4WD nie nazywała, ale może mam zbyt dobre zdanie o tej firmie. Tak czy siak, jest to najbardziej awaryjny element tego auta, bo ten model to z reguły nie psuje się wcale i tak jak napisałem, brak wału nie wyklucza aktywacji tylnego napędu, bo wszystko jest w tylnym moście.
Lampy ze zderzaka nie są wymienne bo każda z nich jest zaoblona w stronę krawędzi nadwozia.


Skoro nie jesteś ekspertem, to nie wprowadzaj ludzi w błąd swoimi teoriami ;-)
Napęd w CR-V jest bezawaryjny w przeciwieństwie to LRF. Dziła on dzięku 2 pompom i nie ma tam elektroniki. Elektronika w takich napędach jest zawsze najsłabszym i najbardziej zawodnym elementem. Nie porównój też napędu CR-V i LRF bo to dwa całkowicie inne rozwiazania.
Co to problemów z LPG to sprawdzałeś luzy zaworów ? Swoją drogą (nie obraź się) to chyba niezłe padło kupiłeś. Nie zauważyłeś wcześniej braku wału ?
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford Focus - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego modelu najniższym spalaniem charakteryzuje się silnik Diesla 1.5 TDCi ECOnetic o mocy 105 KM. Producent deklaruje, że średnie zapotrzebowanie na olej napędowy jednostki to 3,4 l/100 km (w mieście: 3,8 l/100, ...

04 Mar 2011, 09:42

Dobra przyznaję, za bardzo uwierzyłem w Hondę.
Zasada działania jest następująca. Każda z osi ma swoją pompę olejową, która jest przez nią napędzana. Pompa na przedniej osi tłoczy olej do sprzęgła, tylna zaś go wysysa. Jeśli przednie koła zaczynają buksować, wówczas pompa przednia tłoczy olej do sprzęgła szybciej niż jest w stanie wypompować pompa tylna. Powoduje to wzrost ciśnienia w komorze sprzęgła i w rezultacie jego załączenie.
I nie ma tu żadnej elektroniki. I jest to wiadomość tragiczna. Dlaczego? Bo moim zdaniem (musiałby to potwierdzić ktoś kto ma takie auto) jeżeli nie ma żadnej elektronicznej smyczy, to napęd dołącza się niezależnie od prędkości. I teraz wyobraźmy sobie zakręt powiedzmy koło 100 na liczniku i wpadamy w poślizg (lekki ale powyżej wymaganego) normalnie noga z gazu i za chwilę się wszystko uspokoi, a tu dołączy się tył (pewnie z szarpnięciem) i auto idzie bokiem aż miło. A w przypadku kolegi który nie ma wału efekt będzie podobny do zaciągnięcia ręcznego. To ja dziękuję. Chyba że obydwie pompy są w tylnym dyfrze - pierwsza może być napędzana brakującym wałem, wtedy rzeczywiście jego demontaż ma jakiś sens (jak w Freelanderze).
Porównuję do Freelandera bo w obydwu autach napęd włącza sprzęgło wiskotyczne (czyli zanurzone w płynie - oleju) tylko że w Fredzie jest między osiami, a w CR-V w tylnym dyfrze (i nie jest to rozwiązanie podobne do np. Pajero, gdzie z przodu też jest sprzęgło ale na zasadzie włącz - wyłącz bo moc i tak rozdziela wiskoza międzyosiowa).
Tak czy siak pomyliłem się z tą elektroniką, sorry. Walnę głową w mur jako pokutę :)
Aha kolega wiedział że kupuje bez wału.
Tu przydatny dla kolegi link:
http://downloads.hondatech.info/Auto/Ma ... MANUAL.pdf
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

04 Mar 2011, 20:50

Tylko że we freelanderze napęd na cztery kopyta jest na sztywno rozdzielony 50:50 a w przypadku poślizgu koła dopiero przenoszony działa to do max 80km/h powyżej tej prędkości masz sztywno 4x4 a w pozostałych autach SUV jest napęd na jedną oś a druga dołączana w razie potrzeby, niby nic a różnica bardzo duża

edit, hmm CR_V też ma sztywny 4x4 mój błąd;D
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

05 Mar 2011, 12:54

Widzę, że ile wypowiedzi tyle zdań, ale powoli sobie to wszystko poskładałem i mniej więcej mam już na to jakiś pogląd. Wał już kupiłem za 250zł + 50zł przesyłka.

Jak już wspomniał jeden z kolegów, aż takim laikiem nie jestem i wiedziałem od samego początku, że wału tam nie ma i ciągnie tylko na przód.

Z wałem korbowym - mój błąd - zapomniałem poprawić po wysłaniu posta, choć sam i tak myślałem o napędowym.

Pisanie "co to jest większa połowa" to już ewidentne czepianie się i przypomina mi to Polaczków emigrujących w różne strony świata i wracających po paru latach do Polski i udających że nie wiedzą jak to się mówi albo co to jest... to tak w gwoli wyjaśnienia...

W poniedziałek udam się do mechaniora żeby założył ten wał i wymienił olej w sprzęgle, a potem zobaczymy czy to coś da czy dalej trzeba będzie szukać bebechów.
Rasoir
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Kasina Wielka