Kupno auta do 30-35tys, mnóstwo typów

19 Maj 2022, 09:40

Hej, cześć witam.
Szukam auta które ma być praktycznym daily. Większym niż aktualne 3drzwiowy hatchback od Audi i lepiej wykonanym (denerwuje mnie słaba jakość wykonania starej A3'ki (8L), skrzypiące plastiki, stuki, szum wiatru na autostradzie, no i karoseria. Zmęczony życiem lakier którego w mojej ocenie nie opłaca się odświeżać, troszkę szpachli, czy gdzieniegdzie połamane elementy (tu zatrzask lampy, tu cos w środku, odklejająca się podsufitka itd.) ogólnie auto zakupione od Handlarza z Radomia, choć co by złego o nich nie mówił to silnikowo służyło dzielnie po dziś dzień. Stąd wizja zmiany.

Przebiegi:

Każdego dnia trasa 2x 12km do pracy i z powrotem głownie trasą.
Trochę miasta ~70 tys. mieszkańców. Kilka razy w roku dłuższe wypady po kraju i kręcenie się po okolicznych wioskach.
Sumarycznie koło 20-22 tys. kilometrów rocznie.
Jak w tym przypadku wypada opłacalność diesla? Ceny paliw rosną, obecnie jeżdżę na gazie więc chyba najlepiej sprawdzi się benzyna do gazu, ewentualnie diesel, choc na te przebiegi nie wiem jest sens.

Oczekiwania
- nadwozie kombi/hatchback/liftback/sedan
- preferowałbym automat choć wiem, że znacznie ogranicza to wybór
- solidnie wykonane wnętrze, nie mówię tu o premium ale milo byłoby odbyć podróż bez trzasków, stuków i skrzypienia wnetrza

Moje typy to duży rozstrzał i tak od sprawdzonej już jednostki przeze mnie

- 1.8t - Audi A4 B7 (ale jest ich jak na lekarstwo)/ diesel 1.9? słabe automaty,
- A4 B8 2.0TDI CR - wszyscy straszą kosztami utrzymania, słabe automaty?
- Laguna III 170KM ew. 204KM- boję się słabego wykończenia Renault, diesel paliwożerny z tego co słyszę. Lekko zamulający automat mi nie przeszkadza.
- Megane III 2.0TCE znosi lpg, j/w jakość wykonczenia chyba jeszcze niższa. Brak ASB.
- Mercedes W204, C180/C200 - 156/184KM, ewentualnie C220 136/170km, dobre automaty, ale chyba koszta serwisu niemale (czy to mit)?
- Volvo V50/S40 2.4i/2.5T + lpg, bądź 2.0d - automaty mają różne opinie, dosyc toporne wnętrze.
- Accord 8 gen, 2.0pb+lpg / 2.2 CDTI
- Mazda 6 2gen 2.0 pb+lpg
- Insignia 2.0CDTI (ciezkie auto i chyba awaryjna elektronika)
- Mondeo MK4 2.0tdci
- Cytryna C5 2.0HDI/ Pug 508 2.0HDI
- ostatnio wpadlo mi w oko, Subaru Legacy

Z Nowszych głownie koreanskich aut najbardziej podoba mi sie Kia Ceed 2gen, 1.6CRDI zbiera dobre opinie ale boję się wykończenia i że ulegnie jednak upływowi czasu. Na plus młody rocznik i nowsza bryła.

Jeżdżę przeważnie w pojedynke bądź 2 osoby.
IceNuke
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Maj 2022, 11:18

Widzę że łatwo nie będzie Ci doradzić wyboru w podanym budżecie bo masz spore wymagania co do samochodu :)

Jeżeli chodzi o przebiegi to raczej benzyna powinna tu wyjść korzystniej, a atak do której można założyć instalację LPG zawsze zostawia jakąś furtkę na przyszłość.

Odnosząc się do samochodów które wymieniłeś:
IceNuke napisał(a):- 1.8t - Audi A4 B7 (ale jest ich jak na lekarstwo)/ diesel 1.9? słabe automaty,
Ciekawa opcja ale pewnie nie znajdziesz tego silnika w benzynie w dobrym stanie do kupna.
IceNuke napisał(a):- A4 B8 2.0TDI CR - wszyscy straszą kosztami utrzymania, słabe automaty?
Automaty może nie słabe tyle co awaryjne ;/
Ogólnie chyba audi bym odpuścił w tym budżecie.
IceNuke napisał(a):- Laguna III 170KM ew. 204KM- boję się słabego wykończenia Renault, diesel paliwożerny z tego co słyszę. Lekko zamulający automat mi nie przeszkadza.
Ciekawa propozycja ale tu stawiałbym tylko na benzynę. Jakość wnętrza nie powala i możesz mieć niedosyt.
IceNuke napisał(a):- Megane III 2.0TCE znosi lpg, j/w jakość wykonczenia chyba jeszcze niższa. Brak ASB.
Po nawet starszym Audi będzie Ci tu trochę rzeczy brakowało.
IceNuke napisał(a):- Mercedes W204, C180/C200 - 156/184KM, ewentualnie C220 136/170km, dobre automaty, ale chyba koszta serwisu niemale (czy to mit)?
Dużym plusem jest wyciszenie wnętrza oraz jego wykończenie. Nic tu nie powinno skrzypieć, trzeszczeć itd. bo większość plastików jest gumowanych. Automaty całkiem niezłe szczególnie te 5-biegowe ale niestety one nie są zbyt ekonomiczne, a z kolei 7-biegowe potrafią być problematyczne szczególnie konwertery (rzadki serwis olejowy do tego mocno się przyczynia). Dodatkowo tak jak w poprzedniku lubi pojawiać się korozja choć w trochę mniejszym stopniu.
IceNuke napisał(a):- Volvo V50/S40 2.4i/2.5T + lpg, bądź 2.0d - automaty mają różne opinie, dosyc toporne wnętrze.
Wybór bardzo ciekawy szczególnie w benzynie ale warto wybrać skrzynię manualną bo automaty w tej wersji potrafiły być kapryśne i kosztowne w naprawach.
IceNuke napisał(a):- Accord 8 gen, 2.0pb+lpg / 2.2 CDTI
Fajne auto szczególnie z silnikiem 2,4 w benzynie. Ten który wymieniłeś też jest dobry ale trzeba go trochę mocniej kręcić, automaty są klasyczne i uchodzą za trwałe jak się o nie dba więc śmiało można by tu w taki zestaw 2.0 + automat celować. Dosyć drogie części w porównaniu z innymi tu wymienionymi samochodami więc warto poszukać dokładnie jakiegoś egzemplarza w naprawdę dobrym stanie. Zwróć uwagę na podwozie i korozję w tylnej części, czasem jest jej tam za dużo :wink:
IceNuke napisał(a):- Mazda 6 2gen 2.0 pb+lpg
Tu musisz pamiętać że w tym modelu w 2010 roku silnik 2.0 w benzynie zmienił się i po tej dacie posiadał bezpośredni wtrysk.
IceNuke napisał(a):- Insignia 2.0CDTI (ciezkie auto i chyba awaryjna elektronika)
Dobre jakościowo materiały do wykończenia wnętrza szczególnie w lepszych opcjach wyposażenia. Samochód dosyć ciężki jak zwróciłeś na to uwagę ale silnik diesla CDTI całkiem dobrze sobie z nim radzi i potrafi być oszczędny (chyba najlepsza opcja silnikowa). Automaty nie sprawiają większych problemów przy dbaniu o serwis olejowy. Sporo jest tych samochodów więc duża szansa na trafienie dobrze wyposażonego egzemplarza w niezłym stanie.
IceNuke napisał(a):- Mondeo MK4 2.0tdci
Silnik może się sprawdzić i sprawia mniej problemów po lifcie. Z benzynowych silników można rozważyć 2.0i (145KM) tylko w porównaniu do diesla będziesz miał odczucie że nie jedzie tak dobrze (chodzi głównie o przyspieszenie).
IceNuke napisał(a):- Cytryna C5 2.0HDI/ Pug 508 2.0HDI
Silniki takie same w obu tych autach, a wykończenie bardziej na plus w stronę tego drugiego.
IceNuke napisał(a):- ostatnio wpadlo mi w oko, Subaru Legacy
To auto bym odpuścił bo nie jest ono za dobrym wyborem.
IceNuke napisał(a):Z Nowszych głownie koreanskich aut najbardziej podoba mi sie Kia Ceed 2gen, 1.6CRDI zbiera dobre opinie ale boję się wykończenia i że ulegnie jednak upływowi czasu. Na plus młody rocznik i nowsza bryła.
A inne które wymieniłeś nie ulegną wpływowi czasu :mrgreen: moim zdaniem to dobra opcja samochodu i silnik możesz rozważyć w benzynie 1.6 GDI.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

19 Maj 2022, 11:44

Czyli przebiegi w moim przypadku nie dla Diesla? Przy aktualnych cenach paliw, mimo POTENCJALNEJ awaryjnoscii, kusi :roll:

Rokiko napisał(a):IceNuke napisał(a):
- 1.8t - Audi A4 B7 (ale jest ich jak na lekarstwo)/ diesel 1.9? słabe automaty,
Ciekawa opcja ale pewnie nie znajdziesz tego silnika w benzynie w dobrym stanie do kupna.


Jednostka wiem, ze toporna ale sprawdzona. Nie jestem mechanikiem ale przy swoim aucie większość rzeczy już robię sam i wiem już co nieco i silnik mi pasuje. Natomiast technologicznie takie B7 z 2007 roku za 32k jest identyczne jak B6 z początku produkcji w 1.9tdi za 6k. Ciężko to przełknąć psychologicznie :D

Faworytem jest chyba W204, podoba mi się wizualnie, wykończeniowo (moze stylistycznie nie do konca) i te polecane automaty do mnie przemawiają. Silniki 156 i 184km to te same jednostki ze zmienionym kolkiem?
Później Accord (mało ich zwłaszcza w 2.4 przynajmniej w tej cenie).
Insignia elektroniki sie nie bac?

Rokiko napisał(a):IceNuke napisał(a):
- Volvo V50/S40 2.4i/2.5T + lpg, bądź 2.0d - automaty mają różne opinie, dosyc toporne wnętrze.
Wybór bardzo ciekawy szczególnie w benzynie ale warto wybrać skrzynię manualną bo automaty w tej wersji potrafiły być kapryśne i kosztowne w naprawach.


Czyli wymarzony zestaw T5 + automat odpada? Szkoda się w to pchac nawet jesli udokumentowane są wymiany oleju w skrzyni?


Rokiko napisał(a):A inne które wymieniłeś nie ulegną wpływowi czasu moim zdaniem to dobra opcja samochodu i silnik możesz rozważyć w benzynie 1.6 GDI.


W obecnym aucie mam silnik doladowany, waży na oko 1200-1300kg i ma 200 koni. Jestem w stanie zrezygnować troche z dynamiki na rzecz np. wygody i automatu. Ale wolnossące 1.6 to chyba zbyt wiele :D
IceNuke
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Maj 2022, 11:58

IceNuke napisał(a):W obecnym aucie mam silnik doladowany, waży na oko 1200-1300kg i ma 200 koni. Jestem w stanie zrezygnować troche z dynamiki na rzecz np. wygody i automatu. Ale wolnossące 1.6 to chyba zbyt wiele


Daj sobie spokój w takim razie, wolałbym szukać CRDi i chipować. Przy 20k rocznie to lepsza opcja, a silniki jedne z mniej problemowych.

GDI nie dość że LPG się nie opłaca, to trzeba kręcić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Maj 2022, 12:05

IceNuke napisał(a):Każdego dnia trasa 2x 12km do pracy i z powrotem głownie trasą.
IceNuke napisał(a):Czyli przebiegi w moim przypadku nie dla Diesla? Przy aktualnych cenach paliw, mimo POTENCJALNEJ awaryjnoscii, kusi
Te codzienne jednorazowe jazdy trochę krótkie :) Nie patrz tylko na ceny benzyny bo ona jeszcze 10 dni temu była o prawie 80gr niższa niż ON, dzisiaj jest odwrotnie i mamy 15rg droższa benzynę. To jednak nie zmienia faktu że w dieslu masz więcej problematycznych elementów które są kosztowne w naprawach, oczywiście nie musi Ci się nic popsuć i tak by było najlepiej ale w przypadku jednej niewielkiej awarii może się okazać że różnica przechyli się na drugą stronę.
IceNuke napisał(a):Insignia elektroniki sie nie bac?
Ja osobiście nie doświadczyłem większych i kosztownych problemów. Mam znajomych w okolicy i dwie Insignie jeden ma już 250tkm 2.0 CDTI z automatem i jak na razie z elektroniką nic mu się nie działo. Automat działa bez zarzutu ale olej zmienia co 50tkm do zakupu kiedy miała jakieś 80tkm. Miał problem z pocącą się pompą wtryskową (wymiana uszczelnień pomogła). Druga w jest manualu i w benzynie i tam z tego co wiem większych problemów nie było poza jakimiś przepalającymi się żarówkami i chyba raz był problem z systemem multimedialnym, ale okazało się że aktualizacja do nowszej wersji pomogła (auto z początku produkcji).
IceNuke napisał(a):Czyli wymarzony zestaw T5 + automat odpada? Szkoda się w to pchac nawet jesli udokumentowane są wymiany oleju w skrzyni?
Rozmawiałem z osobą która zajmuje się automatami i akurat było na serwisie V70, słyszałem ze jest już trzeci raz w ciągu pół roku po na prawie generalnej skrzyni. Ogólnie problemy ze sterownikiem i ze to nie pierwszy taki samochód z tą skrzynią. Silnik był w nim 2.5T więc skrzynia będzie pewnie ta sama.
IceNuke napisał(a):W obecnym aucie mam silnik doladowany, waży na oko 1200-1300kg i ma 200 koni. Jestem w stanie zrezygnować troche z dynamiki na rzecz np. wygody i automatu. Ale wolnossące 1.6 to chyba zbyt wiele
No widzisz nie zauważyłem tych 200KM :) skoro tak to sporo samochodów które zostały wymienione będą pozostawiały niedosyt :wink:

1.6 GDI odpala tak samo Accord z 2.0 i Mazda w benzynie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

19 Maj 2022, 18:01

Czyli wymarzony zestaw T5 + automat odpada? Szkoda się w to pchac nawet jesli udokumentowane są wymiany oleju w skrzyni?


Skrzynia to tf80sc, inaczej aisin af40. Volvo, Fordy, Alfy, Citroeny, masa Opli. Jakoś nie widać żeby ciągle stały na lawetach :mrgreen:
Swoją drogą chyba zamiast S40 wolałbym ogarnąć S60 z końcówki produkcji, "prawdziwe volvo", wygodniejsze, lepiej wyposażone


Ogólnie to jeśli chcesz pancerny automat - laguna
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km