REKLAMA
Hej, cześć witam.
Szukam auta które ma być praktycznym daily. Większym niż aktualne 3drzwiowy hatchback od Audi i lepiej wykonanym (denerwuje mnie słaba jakość wykonania starej A3'ki (8L), skrzypiące plastiki, stuki, szum wiatru na autostradzie, no i karoseria. Zmęczony życiem lakier którego w mojej ocenie nie opłaca się odświeżać, troszkę szpachli, czy gdzieniegdzie połamane elementy (tu zatrzask lampy, tu cos w środku, odklejająca się podsufitka itd.) ogólnie auto zakupione od Handlarza z Radomia, choć co by złego o nich nie mówił to silnikowo służyło dzielnie po dziś dzień. Stąd wizja zmiany.
Przebiegi:
Każdego dnia trasa 2x 12km do pracy i z powrotem głownie trasą.
Trochę miasta ~70 tys. mieszkańców. Kilka razy w roku dłuższe wypady po kraju i kręcenie się po okolicznych wioskach.
Sumarycznie koło 20-22 tys. kilometrów rocznie.
Jak w tym przypadku wypada opłacalność diesla? Ceny paliw rosną, obecnie jeżdżę na gazie więc chyba najlepiej sprawdzi się benzyna do gazu, ewentualnie diesel, choc na te przebiegi nie wiem jest sens.
Oczekiwania
- nadwozie kombi/hatchback/liftback/sedan
- preferowałbym automat choć wiem, że znacznie ogranicza to wybór
- solidnie wykonane wnętrze, nie mówię tu o premium ale milo byłoby odbyć podróż bez trzasków, stuków i skrzypienia wnetrza
Moje typy to duży rozstrzał i tak od sprawdzonej już jednostki przeze mnie
- 1.8t - Audi A4 B7 (ale jest ich jak na lekarstwo)/ diesel 1.9? słabe automaty,
- A4 B8 2.0TDI CR - wszyscy straszą kosztami utrzymania, słabe automaty?
- Laguna III 170KM ew. 204KM- boję się słabego wykończenia Renault, diesel paliwożerny z tego co słyszę. Lekko zamulający automat mi nie przeszkadza.
- Megane III 2.0TCE znosi lpg, j/w jakość wykonczenia chyba jeszcze niższa. Brak ASB.
- Mercedes W204, C180/C200 - 156/184KM, ewentualnie C220 136/170km, dobre automaty, ale chyba koszta serwisu niemale (czy to mit)?
- Volvo V50/S40 2.4i/2.5T + lpg, bądź 2.0d - automaty mają różne opinie, dosyc toporne wnętrze.
- Accord 8 gen, 2.0pb+lpg / 2.2 CDTI
- Mazda 6 2gen 2.0 pb+lpg
- Insignia 2.0CDTI (ciezkie auto i chyba awaryjna elektronika)
- Mondeo MK4 2.0tdci
- Cytryna C5 2.0HDI/ Pug 508 2.0HDI
- ostatnio wpadlo mi w oko, Subaru Legacy
Z Nowszych głownie koreanskich aut najbardziej podoba mi sie Kia Ceed 2gen, 1.6CRDI zbiera dobre opinie ale boję się wykończenia i że ulegnie jednak upływowi czasu. Na plus młody rocznik i nowsza bryła.
Jeżdżę przeważnie w pojedynke bądź 2 osoby.