REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Ciekawa opcja ale pewnie nie znajdziesz tego silnika w benzynie w dobrym stanie do kupna.IceNuke napisał(a):- 1.8t - Audi A4 B7 (ale jest ich jak na lekarstwo)/ diesel 1.9? słabe automaty,
Automaty może nie słabe tyle co awaryjne ;/IceNuke napisał(a):- A4 B8 2.0TDI CR - wszyscy straszą kosztami utrzymania, słabe automaty?
Ciekawa propozycja ale tu stawiałbym tylko na benzynę. Jakość wnętrza nie powala i możesz mieć niedosyt.IceNuke napisał(a):- Laguna III 170KM ew. 204KM- boję się słabego wykończenia Renault, diesel paliwożerny z tego co słyszę. Lekko zamulający automat mi nie przeszkadza.
Po nawet starszym Audi będzie Ci tu trochę rzeczy brakowało.IceNuke napisał(a):- Megane III 2.0TCE znosi lpg, j/w jakość wykonczenia chyba jeszcze niższa. Brak ASB.
Dużym plusem jest wyciszenie wnętrza oraz jego wykończenie. Nic tu nie powinno skrzypieć, trzeszczeć itd. bo większość plastików jest gumowanych. Automaty całkiem niezłe szczególnie te 5-biegowe ale niestety one nie są zbyt ekonomiczne, a z kolei 7-biegowe potrafią być problematyczne szczególnie konwertery (rzadki serwis olejowy do tego mocno się przyczynia). Dodatkowo tak jak w poprzedniku lubi pojawiać się korozja choć w trochę mniejszym stopniu.IceNuke napisał(a):- Mercedes W204, C180/C200 - 156/184KM, ewentualnie C220 136/170km, dobre automaty, ale chyba koszta serwisu niemale (czy to mit)?
Wybór bardzo ciekawy szczególnie w benzynie ale warto wybrać skrzynię manualną bo automaty w tej wersji potrafiły być kapryśne i kosztowne w naprawach.IceNuke napisał(a):- Volvo V50/S40 2.4i/2.5T + lpg, bądź 2.0d - automaty mają różne opinie, dosyc toporne wnętrze.
Fajne auto szczególnie z silnikiem 2,4 w benzynie. Ten który wymieniłeś też jest dobry ale trzeba go trochę mocniej kręcić, automaty są klasyczne i uchodzą za trwałe jak się o nie dba więc śmiało można by tu w taki zestaw 2.0 + automat celować. Dosyć drogie części w porównaniu z innymi tu wymienionymi samochodami więc warto poszukać dokładnie jakiegoś egzemplarza w naprawdę dobrym stanie. Zwróć uwagę na podwozie i korozję w tylnej części, czasem jest jej tam za dużoIceNuke napisał(a):- Accord 8 gen, 2.0pb+lpg / 2.2 CDTI
Tu musisz pamiętać że w tym modelu w 2010 roku silnik 2.0 w benzynie zmienił się i po tej dacie posiadał bezpośredni wtrysk.IceNuke napisał(a):- Mazda 6 2gen 2.0 pb+lpg
Dobre jakościowo materiały do wykończenia wnętrza szczególnie w lepszych opcjach wyposażenia. Samochód dosyć ciężki jak zwróciłeś na to uwagę ale silnik diesla CDTI całkiem dobrze sobie z nim radzi i potrafi być oszczędny (chyba najlepsza opcja silnikowa). Automaty nie sprawiają większych problemów przy dbaniu o serwis olejowy. Sporo jest tych samochodów więc duża szansa na trafienie dobrze wyposażonego egzemplarza w niezłym stanie.IceNuke napisał(a):- Insignia 2.0CDTI (ciezkie auto i chyba awaryjna elektronika)
Silnik może się sprawdzić i sprawia mniej problemów po lifcie. Z benzynowych silników można rozważyć 2.0i (145KM) tylko w porównaniu do diesla będziesz miał odczucie że nie jedzie tak dobrze (chodzi głównie o przyspieszenie).IceNuke napisał(a):- Mondeo MK4 2.0tdci
Silniki takie same w obu tych autach, a wykończenie bardziej na plus w stronę tego drugiego.IceNuke napisał(a):- Cytryna C5 2.0HDI/ Pug 508 2.0HDI
To auto bym odpuścił bo nie jest ono za dobrym wyborem.IceNuke napisał(a):- ostatnio wpadlo mi w oko, Subaru Legacy
A inne które wymieniłeś nie ulegną wpływowi czasuIceNuke napisał(a):Z Nowszych głownie koreanskich aut najbardziej podoba mi sie Kia Ceed 2gen, 1.6CRDI zbiera dobre opinie ale boję się wykończenia i że ulegnie jednak upływowi czasu. Na plus młody rocznik i nowsza bryła.
Rokiko napisał(a):IceNuke napisał(a):
- 1.8t - Audi A4 B7 (ale jest ich jak na lekarstwo)/ diesel 1.9? słabe automaty,
Ciekawa opcja ale pewnie nie znajdziesz tego silnika w benzynie w dobrym stanie do kupna.
Rokiko napisał(a):IceNuke napisał(a):
- Volvo V50/S40 2.4i/2.5T + lpg, bądź 2.0d - automaty mają różne opinie, dosyc toporne wnętrze.
Wybór bardzo ciekawy szczególnie w benzynie ale warto wybrać skrzynię manualną bo automaty w tej wersji potrafiły być kapryśne i kosztowne w naprawach.
Rokiko napisał(a):A inne które wymieniłeś nie ulegną wpływowi czasu moim zdaniem to dobra opcja samochodu i silnik możesz rozważyć w benzynie 1.6 GDI.
IceNuke napisał(a):W obecnym aucie mam silnik doladowany, waży na oko 1200-1300kg i ma 200 koni. Jestem w stanie zrezygnować troche z dynamiki na rzecz np. wygody i automatu. Ale wolnossące 1.6 to chyba zbyt wiele
IceNuke napisał(a):Każdego dnia trasa 2x 12km do pracy i z powrotem głownie trasą.
Te codzienne jednorazowe jazdy trochę krótkieIceNuke napisał(a):Czyli przebiegi w moim przypadku nie dla Diesla? Przy aktualnych cenach paliw, mimo POTENCJALNEJ awaryjnoscii, kusi
Ja osobiście nie doświadczyłem większych i kosztownych problemów. Mam znajomych w okolicy i dwie Insignie jeden ma już 250tkm 2.0 CDTI z automatem i jak na razie z elektroniką nic mu się nie działo. Automat działa bez zarzutu ale olej zmienia co 50tkm do zakupu kiedy miała jakieś 80tkm. Miał problem z pocącą się pompą wtryskową (wymiana uszczelnień pomogła). Druga w jest manualu i w benzynie i tam z tego co wiem większych problemów nie było poza jakimiś przepalającymi się żarówkami i chyba raz był problem z systemem multimedialnym, ale okazało się że aktualizacja do nowszej wersji pomogła (auto z początku produkcji).IceNuke napisał(a):Insignia elektroniki sie nie bac?
Rozmawiałem z osobą która zajmuje się automatami i akurat było na serwisie V70, słyszałem ze jest już trzeci raz w ciągu pół roku po na prawie generalnej skrzyni. Ogólnie problemy ze sterownikiem i ze to nie pierwszy taki samochód z tą skrzynią. Silnik był w nim 2.5T więc skrzynia będzie pewnie ta sama.IceNuke napisał(a):Czyli wymarzony zestaw T5 + automat odpada? Szkoda się w to pchac nawet jesli udokumentowane są wymiany oleju w skrzyni?
No widzisz nie zauważyłem tych 200KMIceNuke napisał(a):W obecnym aucie mam silnik doladowany, waży na oko 1200-1300kg i ma 200 koni. Jestem w stanie zrezygnować troche z dynamiki na rzecz np. wygody i automatu. Ale wolnossące 1.6 to chyba zbyt wiele
Czyli wymarzony zestaw T5 + automat odpada? Szkoda się w to pchac nawet jesli udokumentowane są wymiany oleju w skrzyni?