Kupno b8 2.0 tfsi

27 Lis 2017, 23:49

Mam pytanko: w jaki sposob poznac czy dany model ma juz silnik po zmianie czy jeszcze przed? Z nr VIN da sie to odczytac? Czy trzeba zerknac gdzies indziej?
-> Zdrowy rozsądek to rzecz, której każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje. <-
m4rtin3k
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 147
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TFSi
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

28 Lis 2017, 09:09

najprostsza metoda eliminująca wątpliwości to przedlift 211KM zły, polift 225KM dobry
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lis 2017, 09:52

Czyli na spokojnie mogę szukać B8 180 km z rocznika 2011 i młodsze tak ?
matt92
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 02 2010
Auto: Mazda 6 I
Silnik: 2.0 143 km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lis 2017, 11:02

dzida napisał(a):Łysy A4 B8 ma swój urok i się nie dziwię, że ktoś chce zaryzykować. Ja jakbym miał możliwość zakupu wersji poprawionej to byłby mój faworyt.


Dzida, przedlifty to po prostu mina. O ile auto dobrze wygląda (chociaż to oczywiście kwestia gustu, mi osobiście ten design nie leży), fajnie jeździ (chociaż tutaj za jazdę odpowiada głównie elektronika) i jest bardzo oszczędne jak na oferowane osiągi to pobór oleju nawet rzędu 1 l. na 1000km (znam taki przypadek) to kompletna porażka. Nigdy nie wiesz kto, jak, z użyciem jakich części przeprowadził remont i czy problem nie powróci, a jazda z 5-litrową bańką oleju w bagażniku na wakacje nie jest zbyt komfortowa.
I nie zakładajmy z góry, że polifty są super poprawione, bo mało jest tych aut na rynku póki co (w ASO niedawno słyszałem o awarii turbiny w wersji 225KM po 10 tys. km).
Dobrą skarbnicą wiedzy na temat tych silników i ogólnie samego auta jest blog spalacz.pl
Mój TSI też na dotarciu zeżarł trochę oleju - co prawda nie musiałem nic dolewać, ale jestem przekonany, że gdybym serwisował go zgodnie z wymogami producenta to przy 15 tys. km miałbym już suchy bagnet. Ciekaw jestem jak będzie teraz po wymianie, bo ponoć na dotarciu to normalka w tych silnikach. Jak przekonywał mnie serwisant VW tzw. "poprawione" TSI/TFSI biorą olej wyłącznie wtedy, gdy pałuje się je na zimnym silniku, często jeździ się z dużymi prędkościami (jak żyję nie widziałem kierowcy Audi, który jeździ spokojnie i zgodnie z przepisami :D ) albo nie pozwoli się spokojnie ułożyć silnikowi w okresie dotarcia.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

28 Lis 2017, 13:37

Mówisz że poliftowych a4 jest mało , ostatnio przeglądalem niemieckie strony z autami i dość sporo znalazłem z rocznika 2011 i w górę
matt92
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 02 2010
Auto: Mazda 6 I
Silnik: 2.0 143 km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lis 2017, 14:00

A skąd wiadomo że od 2011 zostało to poprawione ? Jest gdzieś oficjalna informacja na ten temat ? I od którego miesiąca dokładnie ?
matt92
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 02 2010
Auto: Mazda 6 I
Silnik: 2.0 143 km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica Supra
    Toyota Celica Supra została wyprodukowana w 1983 roku. Wielu uznaje, że jest to jeden z najlepszych modeli sportowego auta, który wyszedł spod szyldu Toyoty. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień ...