Kupno i40 i pare pytań co do samochodu

11 Kwi 2020, 09:22

Witam, jako za jakiś czas wejdę w posiadanie Hyundaia i40 2.0 (prawdopodobnie kod silnika to G4NC) skrzynia manualna to mam kilka pytań na początek.

1. Przy jakich przebiegach w tych autach jest robiony rozrząd ponieważ auto ma 230tkm?

2. Jak wygląda sytuacja z nagarem, bo nie znalazłem nigdzie informacji o tym z wersją silnika 2.0, jeśli się osadza to jak się ustrzec przed nim.

3. Prawdopodobnie będę montował instalacje lpg chciałbym tą bez dotrysku benzyny ale nie wiem czy jest opłacalna, co polecacie instalacje (nie znam się na tym nie chce, żeby nie dobrali mi gorszej)

4. Jak wygląda sprawa z rdzą, czy trzeba go co rok zabezpieczać czy nie trzeba się martwić?

5. Jakie oleje polecacie do silnika i do skrzyni?

6. Czy istnieje jakaś książka typu "sam naprawiam" czy muszę się zdać na swoją intuicje albo mechaników przy np wymianie żarówki?

7. Czy jest coś jeszcze o czym warto jeszcze wiedzieć

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :->
MuflonIX
Nowicjusz

11 Kwi 2020, 11:37

MuflonIX napisał(a):1. Przy jakich przebiegach w tych autach jest robiony rozrząd ponieważ auto ma 230tkm?

Z tego co wiem, to jest tam łańcuch, więc wymienia się go jak słychać
MuflonIX napisał(a):. Jak wygląda sytuacja z nagarem, bo nie znalazłem nigdzie informacji o tym z wersją silnika 2.0, jeśli się osadza to jak się ustrzec przed nim.

Nie słyszałem żeby w tym aucie i akurat w tym silniku był jakiś problem z nagarem. Skąd ten pomysł?
MuflonIX napisał(a):Prawdopodobnie będę montował instalacje lpg chciałbym tą bez dotrysku benzyny ale nie wiem czy jest opłacalna, co polecacie instalacje (nie znam się na tym nie chce, żeby nie dobrali mi gorszej)