Kupno nowego auta, nietypowe zapotrzebowania

06 Sty 2025, 19:34

Witam,

Noszę się z kupnem nowego auta i po kilku dniach wysilonego poszukiwania mam w głowie coraz większy mętlik. Samochód w mieście (Warszawa) będzie służył głównie do pokonywania krótkich odcinków (1,5 km w jedną stronę), sporadycznie przejechania całej Warszawy od południa na północ oraz w ciągu roku, a w szczególności latem tras (co weekend, dwa) po 200-250 km w jedną stronę. Niestety z uwagi na wzrost (ponad 2 metry) oraz geologie terenu do którego często będę uczęszczał samochód musi być z dużym prześwitem (4x4 nie jest konieczne). Elektryki i PHEVy odpadają ze wzlgędu mieszkania w bloku (w przeciągu najbliższych kilku lat nie planuje zmian). Samochody z bezpośrednim wtryskiem nie są wkazane na krótkie dystanse. Z kolei pełne hybrydy nie są wskazane na trasy, przez co mam wrażenie, że samochód skrojony pod moje potrzeby nie istnieje. Szukam wersji salonowej do 150.000,00 PLN (bez żadnych dodatkowych finansowań salonów), budżet mogę minimalne zwiększyć. Oprócz prześwitu jedyne do szczęścia potrzebne są kamery 360, adaptacyjny tempomat i podgrzewane przednie fotele. Mam nadzieje, że ktoś boryka się z podobnym problemem.

Przebieg roczny ok. 8500 km z czego 6500 w trasie

Dziękuje i pozdrawiam

Ps. Na tapecie póki co są:

Renault Arkana E-tech 1.6
Jeep Compass II 1.5 mhev
Cupra Ateca 1.5 TFSI
Ostatnio edytowany przez KoKonrad, 06 Sty 2025, 19:58, edytowano w sumie 1 raz
KoKonrad
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Sty 2025, 19:50

KoKonrad napisał(a):Z kolei pełne hybrydy nie są wskazane na trasy


Zejdź na ziemię, kup hybrydową toyotę, w żadne trasy nie jeździsz.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2795
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Sty 2025, 20:58

Nie brałem C-HR pod uwagę ze względu na jej wygląd, ale być może jest to kierunek
KoKonrad
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Sty 2025, 21:08

Musisz się przymierzyć ale przy 200+ celowałbym raczej w corollę cross

*oczywiście pomijając sens kupna nowego auta na takie przebiegi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2795
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sty 2025, 12:03

Przebieg roczny rzeczywiście niewielki, a budżet w miarę wysoki.
Trasy też niezbyt długie. Ja Dusterem 1.0 regularnie jeżdżę po 250km i nie narzekam. Jeżeli większość jazdy w trasie, to niezbyt odczujesz zalety hybrydy. Na taką jazdę dobrze by się sprawdziła zwykła benzyna.
Jeżeli chodzi o wzrost, to na pewno dobrze czułbyś się w Outlanderze Mitsubishi, jak z tym będzie w Outlanderze Renault nie mam pojęcia.
Przymierz się do Tucsona(Sportage), albo X-Traila.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3794
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2025, 14:11

A może właśnie duster? 1.0 w gaziutku, będzie tanio, mniej szkoda. 1.5km to podwiezienie dzieci? Jeśli nie to, używaj auta tylko jak musisz, każde będzie cierpieć. Mam trochę podobną sytuację (trzeba rano jechać 2km, stanąć na 10min i powrót 2km, popołudniu podobnie). Jak tylko warunki pozwalają, to jeździmy na rowerze. Zwykle rowerem jest szybciej a auto jakie by nie było to będzie miało średnie spalanie 8-12litrow (obecnym autem zdarza mi się zejść do 7l przy idealnych warunkach)
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 316
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 3S-GE / GTE
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...

07 Sty 2025, 17:12

sisinho17 napisał(a):A może właśnie duster? 1.0 w gaziutku

Dla dwumetrowca Duster nie jest dobrym wyborem.
Spalanie na krótkich odcinkach liczy się trochę inaczej.
Nie liczysz kosztu kilometra tylko koszt "kursu".
Auto na tak krótkich odcinkach pali sporo, niech będzie to 12 litrów, czyli 72zł za 100km. ale jak jedziesz 2km to kurs kosztuje Cię 1,5zł, czyli i tak taniej niż tramwaj i dużo wygodniej. A auto kupuje się dla wygody przecież.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3794
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2025, 17:44

Masz takie auto, więc jeśli piszesz, że to będzie za małe, to ok, nie polemizuje. Jazda na krótkich odcinkach bardzo zniszczy taki samochód. Będzie miał 30 000 km po 4 latach a jakby przejechał 150 000 albo i więcej. Producenci podają informacje jakich krótkich odcinków unikać ( spotkałem się z przedziałem unikania jazdy na odcinkach poniżej 4-8km).
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 316
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2025, 18:07

Jest w rodzinie auto robiące poniżej 10 tys km rocznie w większości po Krakowie Hyundai ix20 1,6 z 2017r i dopiero teraz sprzęgło jest do roboty.
A 90% jazdy to zakorkowany Kraków. Tu kolega po mieście robi niewielkie przebiegi, a więcej w trasach, więc raczej nie będzie to problemem.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3794
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2025, 18:25

To sprzęgło w manualu zdechło po 70k, dramat
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 316
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2025, 18:45

Dla mnie przy tych wymaganiach, typach aut i planowanych nalotach kupno czegoś nowego totalnie bez sensu. Niestety żyjemy w czasach gdzie im nowsze auto Tym gorsze.
Tak naprawdę jak się policzy utratę wartości+ serwis+ ubezpieczenie to pierwsze kilka lat liczone z kilometra których będzie bardzo mało wyjdzie jak jazda majbachem :D
Do tego przecież spokojnie można kupić używkę z minimalnym nalotem a już konkretnie taniej.
Prosty przykład mój znajomy sprzedawał chr coś koło 20/21r 1,8h opcja bez gpf, nalot 30k.km.za 120k.pln.
Natomiast inny kolega z podobnym nalotami rocznymi do autora z nowego Seata przesiadł się na Lexusa ct200h z przebiegiem 50k.km.fl. i już nigdy nie wróci do opcji kupowania auta nowego po to żeby stał na placu.
Prawda jest taka że te wszystkie plastik fantastik dziwadełka 1,0 albo z pseudo hybrydą majld coś tam przy chociażby takim używkach nawet nie stały a do tego końcowo wyjdzie ułamek kosztów auta nowego.
I żeby nie było tyczy się też nowych Toyot.
Kolega myślał o Yaris Cross albo Corolla Cross, miał cupre i Seata po przesiadce na starego bo aż 7letniego lexa śmieje się z Yarisa Crossa że nawet nie chciałby teraz tego auta za połowę kwoty którą kosztuje bazowo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2025, 18:46

sisinho17 napisał(a):Masz takie auto, więc jeśli piszesz, że to będzie za małe, to ok, nie polemizuje.


W dusterze będzie głową dachu dotykał, zresztą nie trzeba mieć 2m, ja mam 186 i włosami szuram, nie mógłbym tego auta mieć
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2795
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sty 2025, 19:09

Dokładnie tak, dziecko do szkoły + dojazd do pracy, ew. powrót do domu (bez względu na opcje zamyka się to w 1,5-2km). Wieczorem siłownia - kolejne 2 km w jedną stronę. Przez chwile też mi przeszła myśl o zakupie używki, ale ceny 2-3 letnich nie są dużo niższe od nowych. Na szukanie kilkuletniej klasy premium nie mam wiedzy, nerwów, a przede wszystkim czasu. Szukam auta na tu i teraz, a to może być błędne założenie już u podstaw. Nie jest powiedziane, że za dwa lata nie zmienię pracy i będę musiał 3 razy w tygodniu przejeżdżać całe miasto. W przyszłym tygodniu postaram się wybrać na jazdę próbną C-HR + Kona, może to mi w czymś pomoże. Nastawiam się na to, że te krótkie odcinki będe w stanie pokonać głównie na prądzie (przejazd przez osiedle, cięzko rozpedzic sie wiecej niz do 50 km/h). Cały czas z tyłu głowy mam Arkane (2 razy miałem jako auto na wakacjach z silnikiem 1.3 TCe) i wizualnie trafia w mój gust + ma bardzo duży prześwit. Same właściwości jezdne tez mnie zadowalały. Odstrasza mnie jedynie to, że jest francuzem - pewnie niepotrzebnie. Co do Dacii Duster - jechałem kiedyś jako pasażer i nie chciał bym kupić tego samochodu. Była to I generacja, stąd być może moja obiekcja do tej marki.
Bardzo dziękuje za sugestie i podpowiedzi.
KoKonrad
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Sty 2025, 06:29

sisinho17 napisał(a):To sprzęgło w manualu zdechło po 70k, dramat

Czy ja wiem czy dramat? Po Krakowie jeździ się zdecydowanie gorzej niż po Warszawie. Podejrzewam, że w normalnej eksploatacji sprzęgło pewnie wytrzymałoby grubo ponad 200 tys km.
Nie ma co patrzeć wyłącznie na przebieg, warunki eksploatacji mają większy wpływ na zużycie sprzęgła, czy hamulców, niż sam przebieg.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3794
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2025, 09:59

Potwierdzam. W Krk się stoi glownie. Widać po samym spalaniu gdzie w innych miastach mam nawet 2 litry mniej
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 144
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: AR Giulietta
Silnik: 1.4 T-Jet 120km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012