Kupno samochodu używanego. Co i jak?

07 Gru 2008, 23:46

Witam, jestem zielony na punkcie motoryzacji wiec bądźcie dla mnie wyrozumiali Smile Mam oto pytanie: Nie jestem jeszcze pełnoletni (za 2miesiące kończę 18 ) a mam okazje kupić maluszka (któremu parę dni temu skończyło się ubezpieczenie i przegląd techniczny) za 170zł i czy jest możliwość aby umowa kupno-sprzedaż była na mnie? czy ja jako jeszcze niepełnoletni mogę maluszka zarejestrować na siebie (oczywiście wiem, że najpierw trzeba zrobić przegląd techniczny)? czy przy rejestrowaniu samochodu musi on mieć ważne oc? i jeśli mogę sporządzić umowę kupno sprzedaż na siebie lecz przypuszczalnie nie mogę na siebie zarejestrować to o ile się orientuje mam obowiązek go zarejestrować w ciągu 30 dni i jeśli nie zarejestruje go w ciągu 30 dni to wiążą się z tym jakieś konsekwencje?

Z góry dziękuje i przepraszam, że zadaje wam takie pytania ale jest to dla mnie ważne :]
rutkowski12
Nowicjusz

08 Gru 2008, 16:20

rutkowski12 napisał(a): czy jest możliwość aby umowa kupno-sprzedaż była na mnie?
czy ja jako jeszcze niepełnoletni mogę maluszka zarejestrować na siebie

.......... to o ile się orientuje mam obowiązek go zarejestrować w ciągu 30 dni i jeśli nie zarejestruje go w ciągu 30 dni to wiążą się z tym jakieś konsekwencje?:]

1. Możesz być kupującym na umowie ale podpisuje ją za Ciebie opiekun prawny - zwykle rodzic. Czyli kupujący wpisujesz swoje wszystkie dane, podpis czytelny składa rodzic

2. Samochód możesz na siebie zarejestrować ale do urzędu komunikacji przychodzisz z rodzicem i on za Ciebie podpisuje dokumenty jako Twój prawny opiekun.

3. Przy rejestracji musisz mieć ważne OC. Więcej o tym czyli jakie są kary za brak ważnego OC znajdziesz tu: http://www.ekademia.pl/blog/dariuszsawicki/3247

4. Jest termin zarejestrowania w ciągu 30 dni od daty zakupu ale jeżeli zrobisz to później np. za rok to nic Ci nie grozi.

pozdrawiam

Dariusz Sawicki
pozdrawiam

Dariusz Sawicki

Masz problem z rejestracją samochodu?