Papiery te co koledzy wyżej podali plus te:
Dowód rejestracyjny, wszystkie dane powinny się zgadzać ze stanem faktycznym. Mając go w ręce możemy za zgodą komisanta sprawdzić historię pojazdu na historiapojazdu.gov.pl, gdzie dowiemy się o takich rzeczach jak: od kiedy samochód jest w kraju, ilu miał właścicieli (w kraju), jaki miał przebieg przy ostatnim przeglądzie technicznym (dane gromadzone od 2014r), a także czy ma ważny przegląd techniczny i polisę OC.
Polisa OC, jeśli wszystkie dane w dowodzie rejestracyjnym są zgodne ze stanem faktycznym możemy porównać dane z polisy OC do danych w dowodzie rejestracyjnym. Należy jeszcze sprawdzić okres w którym obowiązuje polisa
Polisa AC, jest nieobowiązkową formą ubezpieczenia, jednak jeśli sprzedawca gwarantuje, że jest taka wykupiona musi mieć określoną datę obowiązywania (zazwyczaj określona na bloczku polisy OC)
Karta pojazdu, była wydawana obligatoryjnie do każdego samochodu kupionego w Polskim salonie od 1 lipca 1999r oraz dla każdego samochodu importowanego zza granicy (niezależnie od daty produkcji). Bez tego dokumentu, jeśli był wydany nie zarejestrujemy samochodu na siebie. Gdzie można sprawdzić czy nasz samochód powinien posiadać kartę pojazdu? Jeśli w dowodzie rejestracyjnym w rubryce „NR KARTY POJAZDU” znajduje się numer to karta pojazdu powinna być dołączona do samochodu. Trzeba sprawdzić czy numery są zbieżne. W karcie pojazdu gromadzone są wszystkie informacje o zmianie właścicieli, dopisanych współwłaścicielach, wydaniu wtórników
tablic rejestracyjnych , założonej instalacji gazowej
Świadectwo legalizacji zbiornika gazowego (dotyczy samochodów zasilanych LPG lub CNG)
Świadectwo legalizacji montażu instalacji gazowej, które wystawiane było po 2001r (dotyczy samochodów zasilanych LPG lub CNG)
Umowa kupna. Na podstawie tego dokumentu opieramy swoją finalizację zakupu. To w niej są zawarte najważniejsze informacje dotyczące ceny, sposobu przekazania pieniędzy, oraz zakresu odpowiedzialności sprzedawcy.