Kupno Volvo XC90

28 Kwi 2011, 21:54

Napisalem ogólnie Volvo. Gdzie wyczytaleś że napisalem XC90? To jest tak stary model że tam z Forda pochodzi jeszcze niewiele albo i nic. Dokladnie nie wiem, bo jakos Volvo mnie przestało interesowac gdy włascicielem został Ford.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

28 Kwi 2011, 22:05

Tylko ze Murrano w najtanszej wersji w USA kosztuje znowu 29.050 $(za taka cene SUV z FWD jest jak najbardziej ok, bo na czyms oszczedzac trzeba), wiec jest prawie ze 2x tansze od XC90 ktore tez z FWD jest. A te Europejskie Murrano kosztujace 171.600 zl to nie wiem czy takie duzo gorsze od XC90 jest... tym bardziej ze XC90 w cale takie zaje... nie jest.

A to ze Volvo sie kiepsko sprzedaja, swiadczy o tym fakt, ze firma w ciagu ostatnich 10-ciu lat zmienila juz 2-gi raz wlasciciela, a nikt by przeciez dobrze prosperujacej marki na rynku nie sprzedal. :)

Jasiek90 napisał(a):Poza tym co w XC90 pochodzi z Forda?

Przedni naped, jak na samochod terenowy za prawie 200k zl. :)
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

29 Kwi 2011, 07:47

Murano w USA kosztuje od 29tys. $ a XC90 od 38tys. $.
W Polsce różnica jest już marginalna bo ledwie 7tys. zł.
Fiko skoro nie wiesz o czym piszesz to po co się wypowiadasz w temacie o konkretnym modelu?
Volvo zostało sprzedane bo Ford był w słabej kondycji, przecież Jaguara i Land Rovera też sprzedał, to nie wina firmy tylko koncernu.
XC90 NIGDY nie miał być samochodem terenowym a to, że firma daje wybór pomiędzy FWD które w zupełności wystarczy w codziennej eksploatacji a dzięki któremu może oferować auto tańsze o 50-70tys. zł od bazowych wersji rywali to tylko zaleta.
Masz wybór i nikt Cię nie zmusza do FWD, gorzej jak ktoś Ci wciska AWD którego tak naprawdę większość użytkowników tego typu aut nie potrzebuje.
Aha, FWD nie wprowadził akurat Ford więc argument bezsensowny.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Kwi 2011, 12:44

Fiko skoro nie wiesz o czym piszesz to po co się wypowiadasz w temacie o konkretnym modelu?

Skoro napisałem że nie wiem co dokładnie pochodzi z Forda bo w szczegółach tym autem się nie interesowałem to nie znaczy że nic o aucie nie wiem.
A Ty skoro się wypowiadasz to wiesz w jakich fabrykach jest produkowana karoseria, w jakich silnik, w jakich silniczek do wycieraczek itd?
Bo jak nie wiesz którejś z tych rzeczy to wg Twojej opinii nie powinieneś się również tu wypowiadać.

firma daje wybór pomiędzy FWD które w zupełności wystarczy w codziennej eksploatacji a dzięki któremu może oferować auto tańsze o 50-70tys. zł od bazowych wersji rywali to tylko zaleta.

Myślisz ze to tylko przez napęd jest taka różnica cenowa?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

29 Kwi 2011, 12:50

Wiem gdzie to wszystko składają w całość, a Torslanda jakby nie było leży w Szwecji.
Kajam się przed takim guru motoryzacji jak Ty.
Rozumiem, że posiadasz wiedzę skąd pochodzą poddostawcy do wszystkich modeli o których się wypowiadasz.
Silników z Fordem nie dzieli, płyta podłogowa pochodzi z Volvo a to, że jakieś detale mogą być wspólne to akurat moim zdaniem nic dyskredytującego.
Skoro w Volvo tak Cię to uwiera to dlaczego np. nie robisz z tego zarzutu względem Audi które z VW ma zazwyczaj więcej wspólnego niż z Fordem? dlaczego nie zarzucisz Jaguarowi tego, że ma silnik PSA i wcześniej także miał wiele wspólnego z Fordem? nawet Aston Martin przez jakiś czas miał kluczyk jak do zwykłego Forda tyle, że szlachetniej wykończony.
Naprawdę nie wiem czemu aż tak się uwziąłeś na to Volvo.
Tylko nie pisz o akcjach serwisowych lub inaczej zanim o nich napiszesz sprawdź ile wpadek zaliczyli japończycy tylko w tym roku.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Kwi 2011, 13:11

Kajam się przed takim guru motoryzacji jak Ty.

Nikt Ci nie karze Twój wybór.
Rozumiem, że posiadasz wiedzę skąd pochodzą poddostawcy do wszystkich modeli o których się wypowiadasz.

Ja nie wiem tego, ale skoro tez nie wiem które dokładnie elementy w tym modelu pochodzą od Forda to nie powinienem się wypowiadać, więc zapytałem o poddastawców czy wiesz. Ale może w takim razie wiesz które elementy pochodzą od Forda? Interesuje mnie silniczek od wycieraczek czy od Forda czy nie? Bo rozumiem ze wiesz skoro się wypowiadasz.
Silników z Fordem nie dzieli, płyta podłogowa pochodzi z Volvo a to, że jakieś detale mogą być wspólne to akurat moim zdaniem nic dyskredytującego.

Oczywiście że nic. Tu się zgadzam

Skoro w Volvo tak Cię to uwiera to dlaczego np. nie robisz z tego zarzutu względem Audi które z VW ma zazwyczaj więcej wspólnego niż z Fordem? dlaczego nie zarzucisz Jaguarowi tego, że ma silnik PSA i wcześniej także miał wiele wspólnego z Fordem? nawet Aston Martin przez jakiś czas miał kluczyk jak do zwykłego Forda tyle, że szlachetniej wykończony.
Naprawdę nie wiem czemu aż tak się uwziąłeś na to Volvo.

Volvo mnie nie uwiera tylko wyrażam swoje opinie. Jak byś czytał moje posty i nie skupiał się tylko na Volvo to byś już dawno zauważył że wg mnie Audi ma sens tylko quattro a bez tego napędu zawsze pisze że nie ma sensu płacic tylko za lepsze materiały i byś zauważyl że ich głośne diesle strasznie krytykuję. A Ty skupiasz się na Volvo i tego nie widzisz pisząc że Audi nic nie zarzucam.
Piszesz Jaguar że ma silnik od PSA, że aston też coś mial od czegoś. Mi to nie przeszkadza i to rozumiem tylko spróbuj porownać V50 z Focusem. Bedzie takie samo porównanie ze ma tylko silnik, lub jakieś drobiazgi czy ma jednak większość za dużo większe pieniądze?
Jak ktoś chce niech płaci ale skoro się tutaj pyta to wypowiadam swoje zdanie, gdzie uważam że za auto z napedem na przód i mniejszym silnikiem niż konkurencja nie warto płacić prawie tyle samo co za auto z napędem na tył lub na 4 koła i większymi silnikami. Wcale nie uważam że to dotyczy Volva tylko ogólnie, ale że jest temat o Volvo to się wypowiadam w tym temacie o Volvo.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Sezon na rowery, rolki, deskorolki i hulajnogi
    W ciepłych miesiącach roku wzrasta liczba wypadków z udziałem rowerzystów. W zeszłym roku sprawcami aż 1830 z nich byli kierowcy samochodów osobowych. Zapobiec takim zdarzeniom można m.in. poprzez zachowanie ...

29 Kwi 2011, 14:16

Problem w tym ze Volvo reklamowalo XC90 jako samochod ktory pewnie sie prowadzi w trudnych warunkach pogodowych i takie tam bo ma naped 4x4. Moze i ma 4x4, ale w wersji w chorej i nie konkurencyjnej cenie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

29 Kwi 2011, 14:37

W tej chorej i niekonkurencyjnej wersji jest tańsze od konkurencji o 40-50tys. zł jest starsze i już pewnie od nich odstaje ale to z mojej perspektywy duża kwota.
Choć wolałbym Touarega lub Discovery w tej cenie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Kwi 2011, 17:50

Czimi, o czym ty mówisz? Volvo kiepsko się sprzedają? Jest to najlepiej sprzedająca się marka premium w Polsce, wyprzedzają Audi, BMW, Mercedesa, mogę nawet poszukać artykuł.
Niekonkurencyjna cena? To powiedz mi ile ma kosztować? 100tys.? 120?
barney
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: polska

29 Kwi 2011, 17:53

To znajdź zestawienia za ostatni rok gdzie Volvo w Polsce sprzedaje się lepiej od Mercedesa, BMW i Audi. Chętnie zobaczę.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

29 Kwi 2011, 18:05

barney
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: polska

29 Kwi 2011, 18:07

barney napisał(a):Czimi, o czym ty mówisz? Volvo kiepsko się sprzedają? Jest to najlepiej sprzedająca się marka premium w Polsce, wyprzedzają Audi, BMW, Mercedesa, mogę nawet poszukać artykuł.
Niekonkurencyjna cena? To powiedz mi ile ma kosztować? 100tys.? 120?


Sorry, ale XC90, tylko cenowo dobrze wypada w wersji z FWD, pozostale SUV'y maja juz 4x4 w wersjach podstawowych, a porownujac XC90 z AWD to VW Touareg to jednak roznica cenowa jest dosc mala... a Touareg to jednak nowoczesniejsza kontrukcja, z wiekszym i mocniejszym motorem.

Ktory niby model Volvo im taka sprzedaz nabija? Moze S40 czy V50? Samochodny nudne i dosc przecietne, na dodatek konkurencja w tym segmencie jest naprawde BARDZO duza... a juz na pewno nie XC90.

Edit: no dobra niech ci bedzie, ale nie wiem czy Mercedes uwaza Volvo za swojego konkurenta w ogole, gdy Mercedesy sa jakos 20-30% drozsze od Volvo, nawet pewnie nie chce z nimi konkurowac. Na dodatek na polskim rynku moze i im sie takie cos uda, bo jednak S40 nowe jest dobre 10k zl(jak nie 20k) tansze od A4, a kupujac auto nowe, raczej na cene wiekszosc ludzi patrzy, a jak juz ma ktos kupic Audi, to kupuje z za granicy 1-2 letnie, stad ta roznica.

Swoja droga, jak dla mnie Volvo i klasa premium jest mocno naciagane, porownaj Volvo do VW, to zobaczysz jak daleko z tylu jest, a nei do marki, ktora jest 20% drozsza. W Niemczech - kraju gdzie ludzie wiecej zarabiaja, gdzie stac przecietnego Kowalskeigo na A4 czy A6, takie Volvo jest daleko, daleko z tylu.

Nowe BMW serii 1, jest jakos 20k zl drozsze od S40...

"A model XC60, mimo że zadebiutował już 2,5 roku temu, nadal jest najchętniej kupowanym SUV-em klasy premium w Polsce."
Nie wiem do jakiego segmentu sie zalicza Nissan Quashqai(czy jak to sie pisze), ale w swojej klasie on jest niby najlepiej sprzedawalny SUV'em w Polsce, przynajmniej tak sie Nissan reklamuje.
Ostatnio edytowany przez Czimi 29 Kwi 2011, 18:21, edytowano w sumie 4 razy
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

29 Kwi 2011, 18:11

Artykuły masz wyżej, tam wszystko pisze. Najlepiej sprzedaje się chyba xc60
barney
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: polska

29 Kwi 2011, 18:21

Quahqai to crossover a nie SUV a nawet jeśli to nie ta sama klasa poza ostatnio wyprzedziła go Kia Sportage.
Volvo zalicza się do premium a Nissan to zwykła masówka i choćby stąd XC90 nadal sporo widać na drogach a Murano jak na lekarstwo i to zwykle sprowadzone ze stanów.
Prestiż ma duże znaczenie w tej klasie.
A dlaczego jeśli ktoś chcę kupić Audi to sprowadza 1-2 letnie z zagranicy? ciekawa teoria.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Kwi 2011, 18:24

Nie wiem czy sie rozni Crossover od SUV'a(pewnei wielkoscia). ale SUV to samochod sportowo-terenowy, wiec Volva z FWD do SUV'ow nie powinnismy zaliczac.

I bez przesady ze Nissan to masowka, lol... :roll:
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI