06 Lip 2017, 13:13
Wypadanie zapłonu jest wykrywane przez ECU przez czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu. Problem może leżeć w układzie zapłonowym, ale ten praktycznie cały wyeliminowałeś. Pozostaje więc mechanika, czyli warto sprawdzić kompresję na cylindrze, na którym wywala wspomniany błąd. Kiedyś, z początku produkcji w tych samochodach uszkodzeniu ulegały zawory wydechowe, ale to zazwyczaj było naprawiane na gwarancji. Być może twoje autko przetrwało dłużej i teraz problem wyskoczył. Warto się tym zainteresować. Sprawdzić należałoby też iskrę, czy wogóle jest ( myślę tu o zasilaniu cewki jak kolega Kacper ). Jednakże wydaje mi się, że wówczas problem byłby cały czas, a nie przy niepłynnej jeżdzie. Ja bym się tutaj raczej przyjrzał kompresji. Tym bardziej, że check nie świeci, a miga, czyli parametry rosną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...