Lacetti/Nubira 1.8 122KM - błąd P0300 - zagadka...

23 Cze 2017, 21:26

Cześć

Posiadam Daewoo / Chevrolet Lacetti 1.8 122km 2005r
Konstrukcja GM

Autko wyrzuca błąd P0300 - wypadanie zapłonów

Ciekawe jest to że błąd wyrzuca tylko jak się jedzie stałą prędkością przez kilkanaście sekund, wtedy zaczyna migać check i na kompie P0300

W jeździe nic nie czuć aby szarpał, dusił się itp. tak "z czapy"

Jadąc ze zmienną prędkością, co chwilę zmieniając bieg błąd nie wyskoczy...

Na biegu jałowym też nie wyskoczy.

Do tej pory wymienione:

- Sonda lambda przed katem - ponieważ wcześniej wyrzucał też błąd grzałki - po wymianie zniknął
- Cewka zapłonowa - używany oryginał
- Świece + kable NGK
- Kompletny rozrząd
- EGR- używany oryginał
- Cała szyna z wtryskiwaczami - używany oryginał
- Filtr paliwa
- Czujnik przepustnicy - używany oryginał

Dodatkowo:
- czyszczona przepustnica i krokowy
- sprawdzona szczelność dolotu

Po wymianach nic się nie zmieniło.

Już wyczerpały mi się pomysły co może być przyczyną.

Dodam że auto stało ok. 4 miesiące - było przepalane przez ten okres tylko, błąd powstał po jakiś 150km po powrocie autka do ruchu.

Jakieś pomysły?
Dzięki!
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Cze 2017, 11:12

Brugi napisał(a):Kompletny rozrząd
Źle ustawiony rozrząd może mieć na to wpływ. Błąd masz ogólny więc nie tyczy się bezpośrednio wybranych cylindrów.

Sprawdź też przewód napięciowy który idzie bezpośrednio do cewki czy tam wszystkie piny są w dobrym stanie.

Zerknij jeszcze tu, masz rozszerzoną informację na temat tego błędu kody/obdii/1505-p0300/
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Cze 2017, 11:17

Przed wymianą też był ten błąd.
Naginałem piny od cewki, a instalacje rwałem i nic...

A czujnik położenia wału i wałka może mieć wpływ?
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Cze 2017, 13:12

Brugi napisał(a):A czujnik położenia wału i wałka może mieć wpływ?
Czujnik wałka rozrządu myślę że może. A czy nie było innych błędów?
Rozumiem że błąd kasujesz i powraca po jeździe przy stałych wyższych obrotach?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Cze 2017, 14:51

Innych błędów nie ma.
Nieważne czy jadę na wysokich czy niskich obrotach, wystarczy że utrzymam je podczas jazdy kilka sekund i zaczyna migać check.
Ciągle zmieniając prędkość nie wyświetla.
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Lip 2017, 23:51

ref

Po podłączeniu do Chevrolet Explorer, wskazuje że zapłon wypada na 2 i 3 cylindrze, w takich samych ilościach
http://imgur.com/a/296Ao

Wszystkie parametry są okej, tylko te zapłony...


Sprawdzane były świece:

http://imgur.com/a/LPv49
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Lip 2017, 10:40

Brugi napisał(a):wskazuje że zapłon wypada na 2 i 3 cylindrze
No to już masz konkretną informację.

Może to wina tej używanej cewki którą założyłeś? Świece i kable WN masz nowe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lip 2017, 14:13

Wypadanie zapłonu jest wykrywane przez ECU przez czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu. Problem może leżeć w układzie zapłonowym, ale ten praktycznie cały wyeliminowałeś. Pozostaje więc mechanika, czyli warto sprawdzić kompresję na cylindrze, na którym wywala wspomniany błąd. Kiedyś, z początku produkcji w tych samochodach uszkodzeniu ulegały zawory wydechowe, ale to zazwyczaj było naprawiane na gwarancji. Być może twoje autko przetrwało dłużej i teraz problem wyskoczył. Warto się tym zainteresować. Sprawdzić należałoby też iskrę, czy wogóle jest ( myślę tu o zasilaniu cewki jak kolega Kacper ). Jednakże wydaje mi się, że wówczas problem byłby cały czas, a nie przy niepłynnej jeżdzie. Ja bym się tutaj raczej przyjrzał kompresji. Tym bardziej, że check nie świeci, a miga, czyli parametry rosną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lip 2017, 14:29

Kompresja 14 - 13 - 13 - 13
Z zaworami miały problem silniki 1.4 i 1.6
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005