Łada Niva opony 33x12,5 R15 wytrzymają jej podzespoły???

06 Lip 2010, 12:31

Witam!
Wziąłem się za przeróbkę Nivy.
Jestem na etapie spawania ramy pod nią.
Przerabiam ją pod off road.
Bardzo mnie zastanawia czy wytrzymają mosty tak duże opony 33x12.5 R15 .
Jak sądzicie?
Czy skrzynia redukcyjna wytrzyma silnik mercedesa 3 litrowy?
Czy zawieszenie nie połamie się jak zapałki?
chudson5
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kielce

06 Lip 2010, 15:15

podzespoły nie wytrzymują oryginalnej 1.7, a co dopiero przy oponach 33" i silniku mercedesa. obrałeś ciężką i baaardzo drogą drogę :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Lip 2010, 16:20

Karson napisał(a):podzespoły nie wytrzymują oryginalnej 1.7, a co dopiero przy oponach 33" i silniku mercedesa. obrałeś ciężką i baaardzo drogą drogę :wink:


Co konkretniej może mi nie wytrzymać?
Co wartałoby wymienić bądź wzmocnić?
chudson5
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kielce

06 Lip 2010, 22:49

przedni most nie wytrzyma, najlepiej zmienić auto :mrgreen:
do kół 33x12,5 podzespoły wykonane z wysokiej jakości prasowanego kociego gówna nie mają sieę niestety ni jak :???: już 7,5r15 i o jakimkolwiek bieżniku MT (klasyczna JA 192) jest ogromnym wyzwaniem, nawet dla wzmacnianych podzespołów Nivki,
niestety..
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Lip 2010, 22:55

Nie lepiej w SJ'Ta inwestować niż w nivę :?: :!: :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Lip 2010, 08:14

nie lepiej. nie każdy ma ochotę jeździć resorakiem wielkości fiata 126p :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...

07 Lip 2010, 09:04

Karson napisał(a):wielkości fiata 126p :mrgreen:
no to teraz pojechałeś :evil: :evil:



maluch jest większy :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lip 2010, 12:19

Mały ale wariot :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Lip 2010, 16:19

A do malucha jakie kółka da się wcisnąć? :grin:

[ Dodano: 9 Lipiec 2010 ]
No tak gdyby zrobić pare cali liftu, podciąć nadkola, przesadzić kierowcę na tylne siedzenie (bo nie będzie miejsca na nogi) :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Lip 2010, 22:44

gdyby tak przeszczepic bude od malucha do samuraia to wyszla by miniaturka monster trucka :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

09 Lip 2010, 22:52

A widziałeś z budą pandy ?? :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Lip 2010, 06:04

samurajsj700 napisał(a):A widziałeś z budą pandy ?? :mrgreen:

Ta z rajdowego forum jeździ 60km ode mnie, koncepcja nawet fajna ale silniczek 1.0 i wielkie koła raczej nie idą w parze, do tego mega poszerzenie tzn. dystans chyba z 100-150mm na stronę i felgi z kosmicznym ujemnym ET...szeroko jest ale skręca pewnie jak długi Patrol :mrgreen:

A co do Nivki w czasach jak wchodziła na rynek była drugim autem terenowym na świecie które posiadało centralny dyfer, rzecz w tamtych czasach droga w produkcji, miał ją tylko luksusowy Range Rover i Niva :wink:
Jesli chcesz auto podobne (zawieszeniowo itp.) do Nivy to bym rozejrzał się za Vitarą, Ferozą (tutaj nawet 3.5l BMW wchodzi) może Rockym na IFS lub na resorze lub krótkim Trooperze.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lip 2010, 22:40

Ta z rajdowego forum jeździ 60km ode mnie, koncepcja nawet fajna ale silniczek 1.0 i wielkie koła raczej nie idą w parze, do tego mega poszerzenie tzn. dystans chyba z 100-150mm na stronę i felgi z kosmicznym ujemnym ET...szeroko jest ale skręca pewnie jak długi Patrol :mrgreen:

Na yt są filmiki :mrgreen: ma tam reduktor 4.16 :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Paź 2010, 17:54

Panowie tylko jeżeli mam już NIVĘ Pospawaną pod nią ramę silnik merca kompletne koła to muszę coś z tego sklecić.
Widziałem trochę fotek nivy w necie gdzie jest na dużych kołach i do tego SIMEXACH.
Widać wyraźnie że ma z przodu oryginalne zawieszenie więc podejrzewam że mosty także.
Martwi mnie Fakt iż sworznie wahaczy ponoć nie wytrzymują kilku wyjazdów w teren na zwykłych kołach.... A co dopiero przy takich. (może przerobić na inne sworznie np od frontery? Górne mają podobny jak nie identyczny rozstaw śrub.

Podsumowując chcę coś złożyć ze swojej nivki więc podpowiedzcie na co najbardziej zwrócić uwagę i postarać się wzmocnić?
chudson5
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kielce

31 Paź 2010, 08:25

samurajsj700 napisał(a):Na yt są filmiki :mrgreen: ma tam reduktor 4.16 :wink:

No dobrze ale samo 4.16 jeszcze nie czyni z niej super auta...wczoraj widzialem ją na rajdzie dupy nie urywa...ale chociaż w swojej klasie jechała... :mrgreen: rozwalają mnie kolesie którzy przyjeżdżają w obrzynach typu Gela czy GR, 2x blokada, 2x winda i inne szpejstwo....proszą o zaplombowanie wind bo chcą jechać w turystyku i szarpać się kinetykami... :mrgreen: podejżewam że są to miękie faje które mając taki sprzęt i widząc podobny wolą turystyka bo zdają sobie sprawę że są za cieńcy do rywalizacji a myślą że w turystach będą robić :mrgreen:
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna