LADA SAMARA 1,5 91 rok problemik z silnikiem

16 Lut 2008, 20:25

witam posiadam lade samare 1,5 i mam taki problem z silnikiem, on normalnie jezdzi wszystko oki tylko jak chodzi na wolnych obrotach to z w silniku słychac tykanie takie, zawory i głowica po regenarcji i nawet po ustawieniu zaworow nadal tyka i tylko na wolnych obrotach albo jak sie go spusci z gazu. prosze o pomoc bede wdzieczny.
konieczkoo18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: kraków
  • 17 Lut 2008, 19:46

    To mogą być panewki, lepiej to sprawdzić, bo jak wyskoczy, to narobi bałaganu.
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Miejscowość: Pomorze

    17 Lut 2008, 21:50

    mi jeden mechanik powiedzial ze to moze byc pampka od paliwa ale wymienilem i to samo, a czemu panewek by nie bylo slychac jak dodaje gazu???sorki ze takie pytanka ale jestem poczatkujacy
    konieczkoo18
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: kraków

    18 Lut 2008, 09:17

    To zależy od stopnia ich zużycia. Najpierw mogą tykać na wolnych obrotach, a z biegiem czasu mogą dzwonić podczas jazdy. Ostatnim etapem ich życia może być wysunięcie i narobienie bajzlu...
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Miejscowość: Pomorze

    18 Lut 2008, 13:46

    tylko ze to juz sie dzieje od pol tora roku jak ja kupilem...... czyli to tylko panewki nic innego??
    konieczkoo18
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: kraków

    18 Lut 2008, 14:09

    može to byč sworzen na tloku najlepiej rozebrač i zkontrolowač
    BMW baum mus wek
    eda
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Miejscowość: czechy
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Powrót w korku
      Na powrót z wakacji lepiej wybierać czas, gdy natężenie ruchu jest jak najmniejsze. Niekiedy się to nie udaje i wtedy czeka nas stanie w korku. W takiej sytuacji kierowca powinien zachować spokój, stosować się ...
      Biały osad pod korkiem oleju
      Zauważyłem, że pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem trochę na ten temat ale mi np. płynu chłodniczego nie ubywa, nie robię tylko krótkich odcinków ...

    18 Lut 2008, 14:16

    Ja zrobiłem z tykającą 15 tysięcy, tak się złożyło...Żaden mechanik nie wpadł na to, że to panewka...w efekcie wymieniłem cały blok silnika+tłoki itd...bo w końcu wyskoczyła;) Lepiej to sprawdź, łatwiej wydać kilkadziesiąt zł. niż kilkaset...pozdrawiam
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Miejscowość: Pomorze

    18 Lut 2008, 14:59

    a jak sie wymienia panewki na wale to wszystkie??? a i trzeba robic szlif czy nie??
    konieczkoo18
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: kraków

    18 Lut 2008, 15:03

    a jakim samochodem zrobiles te 15 tys??
    konieczkoo18
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: kraków

    18 Lut 2008, 20:02

    Przejechałem to polówką z 85..chyba, bo to był enty silnik w tym samochodzie, konstrukcyjnie stary jak świat, gaźnik, ręczne ssanie...jak maluch prawie:),. Ile panewek, to trzeba sprawdzić już, ale jak zrobisz to w czasie, to szlifu nie trzeba robić, pierścieni tez nie trzeba wymieniać - jeśli są w dobrym stanie:) Powinno wystarczyć odkręcenie miski olejowej, mechanik będzie wiedział co i jak.Powinien:)
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Miejscowość: Pomorze