Ładne autko do 20 tyś.

07 Lis 2019, 11:07

Dzień dobry,

Jako że niedługo kończy mi się przegląd na moim starym e36, to nadeszła pora na kupno czegoś nowszego.

*Budżet: 20 tyś
*Nadwozie: Sedan, coupe i hatchback
*Auto w miarę tanie w utrzymaniu
*Przede wszystkim żeby ładnie się prezentowało (wiem, że e36 nie było ładne ale takie dostałem :D )

Moje kilka typów:
-Audi A4 8p +2005
-Opel Astra H Gtc
-Mercedes CLK w209
-BMW e90 - i tutaj pytanie, czy warto w tej cenie szukać? Koszty naprawy pewnie też duże i oc

Jestem otwarty na różne ciekawe propozycje. Z góry dzięki :roll:
Madara
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Lis 2019, 13:19

Z powyższych aut tanie w utrzymaniu to tylko Astra H.
Popatrz jeszcze na:
Toyota Celica
Hyundai Coupe
Może jakiś Focus MK2? Co prawda zwykły hatchback, ale w 3-drzwiach źle nie wygląda.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Lis 2019, 18:30

Czyli opel to najlepszy wybór?
Madara
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Lis 2019, 18:51

Pod względem ekonomii/kosztów bije na głowę inne auta, które wymieniłeś.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lis 2019, 19:52

Opel ok, tylko jak to niektórzy mówią 2-suwowy, tzn warto w bagażniku mieć baniaczek na dolewanie.

Tak przy okazji co to za model Audi A4 8p? :unsure:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2019, 20:06

to będzie dolewał i jeździł, opel ma w inst. obsługi że silnik może palić do 1L na 1000km i jest to tolerancja i możesz ich cmoknąć w pompkę.
palenie oleju Jest naprawialne,
pozatym wiele nowych i nowszych benzyniaków ma ten problem.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

07 Lis 2019, 20:33

andrewb25 napisał(a):to będzie dolewał i jeździł, opel ma w inst. obsługi że silnik może palić do 1L na 1000km i jest to tolerancja i możesz ich cmoknąć w pompkę.
palenie oleju Jest naprawialne,
pozatym wiele nowych i nowszych benzyniaków ma ten problem.


To nie jest tak różowo... bo w jednych silnikach można to ogarnąć w miarę tanio w innych drogo. Do tego są jeszcze inne sprawy chociażby dodatkowych prac które trzeba wykonać przy pozbyciu się picia oleju.
A normę spożywania oleju taką spektakularną mają pewnie wszystkie silniki w/g producenta nawet te które go nie biorą w normalnych warunkach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2019, 20:55

Opel bierze litr na 1000 to sie dolewa i jezdzi, tsi bierze olej to wielka afera i hejt :p dobre to forum
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2019, 21:05

wiesz merc 6.3 biturbo mojego bossa też sobie łyka olej i nikt nie robi żadnego problemu,to że sobie tam coś łyknie silnik to jeszcze nie ma problemu, jak to jest akceptowalne to się dolewa i się jeździ, ja tam nigdzie nie pisałem o żadnym tsi....
jak ktoś ma ochotę to zmienia pierścienie tudzież uszczelniacze zaworowe i nie będzie palił......przez jakiś czas :lol:
przeważnie każdy benzyniak coś tam łyka oleju jeden mniej drugi więcej
przeważnie diesel nie łyka...chyba że w agonalnym stanie.


Dla przykładu w mojej astrze g 1.8 16V którą kupiłem 10 lat temu przy 100 000km...do 200 000 praktycznie nie palił nic ,minimalnie... lpg miał od 160 000km i przy ponad 200 000 km zaczął palić olej, w ilości jakieś 0,5 L /1000km...(przyczyna zużyte pierścienie tłokowe, zużyte uszczelniacze zaworowe..od starości zrobiły się twarde jak plastik) przy okazji zmiany rozrządu poszły do wymiany pierścienie + uszczelniacze zaworowe i teraz auto ma prawie 300 000km i pali może raptem 0,5L/ 10 000 km czyli w zasadzie tyle co nic, można nim spokojnie zrobić kolejne 100-200 tys km i powinno być ok.
Niestety nicwieczne nie jest.
W nowych autach będzie jeszcze gorzej może dr. kris Wam to wyjaśni dlaczego tak się dzieje

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



:ok:
:mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

07 Lis 2019, 21:30

Panowie, nie każdy Opel bierze olej, nie każdy ford rdzewieje, nie każda alfa się psuje co ranek. nie każdy francuz ma problemy z elektryką, nie będziemy się licytować czy u kogoś bierze czy nie, tu liczą się konkrety.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lis 2019, 21:50

Raziel11 napisał(a):Opel bierze litr na 1000 to sie dolewa i jezdzi, tsi bierze olej to wielka afera i hejt :p dobre to forum

Tak wiemy Razielku wszystkie samochody się psują a 70l oleju w tsi 1,4 jak napisałeś to norma jak na przebieg :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2019, 21:52

70l na 300tys to 230ml na 1000km, to nie jest duzo
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2019, 21:56

Raziel11 napisał(a):70l na 300tys to 230ml na 1000km, to nie jest duzo

I po co ściemniasz? Silnik zaczą pić olej przy 220k.km.a swój żywot skończył przy 280k.km.i tak było liczone zużycie... :ok:

A sorki masz racje 250ml.przy czym ruszył do boju przy 220k.km.i skończył go przy 287k.km.
A samych napraw wedługTwoich cen było na równowartość pewnie dwóch opli z tematu. Sorki za pomyłke :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2019, 22:55

Okej, to chyba zostanę przy oplu. Z jakim silnikiem szukać? Na co zwracać szczególną uwagę? Chyba że jeszcze coś możecie mi polecić.
Madara
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lis 2019, 08:30

Najbezpieczniej pod względem kosztów wolnossące 1.6 i 1.8, gdzie 1.8 zapewnia już jakieś normalne osiągi.
Biorąc pod uwagę możliwe, w sumie pewne wyższe koszty utrzymania 1.6t (chociaż tego niewiele będzie) i 2,0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km