Krótkie trasy miasto do 40 tys leasing

12 Lis 2019, 17:06

Szukam auta pod leasing do 40 tys przy następujących założeniach

- jazda głównie krótkie trasy/miasto. Koło 15 tys km rocznie
- co do rozmiaru auta to myślałem nad kompaktem
- chciałbym coś żwawszego
- czy zakup diesla ma wogóle sens?
- rocznik 2014 lub nowszy

Myślałem nad:
- Golf VII 1.4 TSI ew 1.2
- Ford Focus mk3 2.0 tdci
Noro87
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Lis 2019, 19:09

To przekalkuluj może jeszcze raz, bo ja 15000km to robię jeżdżąc do pracy po 25km w 1 stronę i ze 2 razy do PL po 1000km w 1 stronę, a Ty tyle robisz poprzez krótkie trasy / po mieście?
Także jeśli nie robisz systematycznie tras rzędu kilkudziesięciu / kilkuset km to diesel nie jest dla Ciebie, szczególnie jeśli kręcisz się sporo po mieście.
tomekdk
 

13 Lis 2019, 15:39

Mieszkam na wsi do miasta mam 30 km więc każde spotkanie z klientem to wycieczka 30km w jedną stronę. Plus w sezonie zimowym dość częste wyjazdy na narty powinno się uzbierać. Nawet gdybym robił te 15tysi to pewnie i tak się diesla nie opłaca.

Zastanawiam się tylko jakie jeszcze mam opcje z benzyniaków poza Golfem bo niby jest Leon ale w sumie dużo tańszy nie jest. Kia i Hyundai odpadają bo słabe te benzyniaki mają strasznie. 1.6 w Fordzie też ledwo jedzie i w dodatku pali dużo.
Noro87
Nowicjusz
 
Posty: 6

13 Lis 2019, 19:20

A dlaczego diesel się nie opłaca? - ogólnie to zawsze się opłaca jeśli spojrzysz na koszty paliwa, bo pali +- 6l/100km a nie +-8 jak benzyna, przy podobnym stylu jazdy.
Przy 15000km masz oszczędność na paliwie rzędu 1500zł rocznie.
Inną sprawą są elementy ... w dużej mierze eksploatacyjne, jak DPF (ma określoną żywotność, żaden producent nie podaje, że to wieczny element, dwumasa/sprzęgło (w benzynie też masz sprzęgło) ... i teraz możesz sobie policzyć, że często nadwyżka pochodząca z oszczędności na paliwie jest w stanie pokryć dodatkowe - potencjalne - koszty ... a tutaj wspomniałbym o TSI Golfa ... jako kontrauto do diesla generującego koszty, bo też nie wiesz co i kiedy :D
A im więcej jeździsz dieslem ... tym więcej wychodzisz na plus.

Zapomnij o skupianiu się na roczniku, bo masz już czynnik ograniczający Twoje auto - mianowicie budżet, który również ogranicza rocznik, dlatego bez sensu wprowadzać dodatkowe założenie, które i tak jest już ograniczone przez inne.

Używanego Golfa z TSI mało kto Tobie tutaj poleci.
Poza tym jakie masz alternatywy ... ciężko teraz z benzynami, miałeś kilka lat temu Ecoboosty Forda wygrywające konkursy "silnik roku" a teraz się okazuje, że bezpodstawnie.
Jedyne co zostaje Tobie z pewniaków to masz Hondę Civic IX 1.8 benzyna i Mazda 3 III 2.0.
W tej cenie jesteś w stanie kupić auto o klasę wyższe, np. Peugeot 508 ze żwawszym i mniej spalającym dieslem, chyba, że poprzednie wystarczą.
tomekdk
 

14 Lis 2019, 01:54

To nie jest tak, że się uparłem na benzynę tylko po prostu zastanawiałem się czy jest sens zakup diesla przy tak małych przebiegach rocznych. Początkowo rozważałem Citroena C5 własnie z 2.0 hdi bo auto mi się strasznie podobało i tym Peugotom też się przyglądałem bo fajne fury. Co do roczników to ze starymi autami leasing wychodzi drożej dlatego myślałem o czymś młodszym.
Noro87
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    QG0 - okres obsługi (standardowy okres obsługi)
    Przegląd ten dokładnie to QG0 (bez systemu przedłużonego czasu między przeglądami). Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis ...