Ładny sedan/kombi do 40tys, raczej diesel

25 Lut 2015, 21:44

Poszukuję samochodu typu sedan (może być kombi o ile po prostu jest ładniejsze, jak w przypadku Insigni, ale wiadomo kwestia gustu), ewentualnie jakiś SUV ale musiałby naprawdę przypaść do gustu.

Wymagania? Po pierwsze ładna, atrakcyjna i świeża sylwetka, rocznik 2008+, silnik najlepiej diesel- ale tutaj też obawiam się o dwumasy i różne tego typu konstrukcje, które są po prostu drogie w naprawach, stąd mógłbym ewentualnie skierować się do jakiegoś fajnego benzyniaka z opcją zagazowania, ale do rzeczy- moc minimum 150KM, wiadomo w dizelku z reguły lepszy moment obrotowy stąd bardziej czuć tą moc. Coś jeszcze? No może to, żeby eksploatacja nie wyżarła dziury w portfelu.

Moje propozycje to: Opel Insignia, Citroen C5 III, Renault Laguna, Seat Exeo, Volvo S40/S80 (wiadomo S80 bije na głowę S40'tkę, ale czy aż tak drogie w utrzymaniu?)

Nie ukrywam, że najbardziej podoba mi się Insignia, uwagę zwracam także na C5 (w opcji z normalnym zawieszeniem i jakimś dieslem). Stąd pytanie, czy jest tu ktoś kto któryś z tych samochodów używał i może coś powiedzieć na temat awaryjności/kosztów normalnej eksploatacji samochodu? A jeśli chodzi o Insignię/C5 to co warto wybrać? Wiadomo, że nie mogę oczekiwać aby jakiekolwiek z wymienionych aut było tak tanie w utrzymaniu jak 15-letni benzynowy Focus, ale czy są to samochody w które nie trzeba pompować fortuny?

Opinie "znawców" którzy nigdy nawet w takich autach nie siedzieli i twierdzą że wszystko co nie jest Golfem III w TDI psuje się co tysiąc kilometrów średnio mnie obchodzą (bo słyszałem że takich tu można spotkać), także proszę takie osoby o nieudzielanie się ;)
bananowy673
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus 1.8
Silnik: 115KM
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lut 2015, 21:56

Ile robisz km rocznie i gdzie, że chcesz koniecznie diesla?
Olej rocznik, bo to nie wyznacznik dobrego auta.

Kupno C5 z normalnym zawieszeniem mija się z celem, bo cały urok tego auta to właśnie to rozwiązanie. Nie ma co się go bać, bo nie będzie droższe w serwisie niż zwykłe amortyzatory i sprężyny, a jest trwałe. Citroena szukaj z silnikami 2,0 zarówno diesel i benzyna.

Laguna ciekawe auto w tej cenie z równie dobrymi dwulitrowymi silnikami ale tutaj jest też bardzo dobry benzyniak 2,0T i ku niemu zwróciłbym uwagę, bo lubi LPG. Auto całkowicie zerwało z opinią o Lagunie II ale dzięki ludziom z Golfów TDI, o których wspominałeś, można je kupić tanio w bardzo ładnym stanie. Fajna opcja to układ 4ch kół skrętnych, który jak się okazuje nie jest ani awaryjny ani drogi w ewentualnej naprawie.

Seat Exeo to odgrzewany kotlet czyli Audi A4 B7. Z kolei B7 to B6. Jedyny sensowny silnik w tym aucie to 1,8T. Serwis jest droższy niż francuzów, ponieważ samo b7 do tanich pod tym względem nie należało. Już wolałbym szukać trochę starszego A4 B7.

Charakterystykę Opla pozostawiam innym, bo wiedzą zdecydowanie więcej ode mnie. Jeśli chodzi o Volvo pisz do Rom33.

Z propozycji mogę dodać Hondę Accord VII, Mazdę 6 z benzyniakiem, Alfę 159 z JTD, Ford Mondeo mk4. Z SUVów może Hyundai Santa Fe II.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lut 2015, 22:26

dzida napisał(a):Ile robisz km rocznie i gdzie, że chcesz koniecznie diesla?
Olej rocznik, bo to nie wyznacznik dobrego auta.


Dziennie nie jest to dużo, dojazd do pracy to nie więcej niż 25kilometrów, czasem jakiś dalszy wyjazd, ale sporadycznie. Czemu diesel? Lepszy moment obrotowy i jakaś chęć pojeżdżenia dieslem (albo i dlatego że takich aut jak C5 próżno szukać z mocnym benzyniakiem na rynku wtórnym). Rocznik napisałem odnośnie świeżej sylwetki samochodu :)


Boję się trochę pneumatyki w C5, jakoś mam przekonanie że lepiej kiedy słyszę/czuję kiedy coś zacznie stukać w normalnym układzie zawieszenia, wymieniam część za niewielkie (stosunkowo oczywiście) pieniądze i tyle, a nie nagle przyjdzie wybulić astronomiczną kwotę za serwis pneumatyki :no:

Ogółem poleciłbyś C5? Nie ukrywam że w parze z Insignią bardzo mi się podoba. Dziwi mnie też fakt że ceny tego auta są tak niskie... (120tys. nowy egzemplarz, a zaledwie 4-5 letni już 40 tysięcy?)

Accorda bardzo mi się podoba nowsza wersja, niestety za droga :( Mondeo/Alfa świetnie wozy, jeździłem obydwoma i naprawdę robią wrażenie- mina zrzedła gdy dowiedziałem się jakie cenniki w ASO Forda- ale ze względów osobistych (najbliżsi znajomi takie posiadają) nie będę "odgapiał" :)
bananowy673
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus 1.8
Silnik: 115KM
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lut 2015, 22:33

Nie ma co się bać pneumatyki, bo wymienia się w nich co jakiś czas płyn LHS, sfery (popularne gruszki za ok. 500zł) i jedyne co się może zepsuć to pompa wysokiego ciśnienia ale to nie jest regułą. Trwałość pneumatyki to 250tys. km spokojnie przy regularnej wymianie płynu zaleconej przez producenta. Jak policzysz, że w tym czasie 2x wymienisz amortyzatory z sprężynami, które tyle nie zrobią to wyjdzie to samo, a będzie o niebo wygodniej.
Tak polecam to auto. Ale i tak kupiłbym z benzyniakiem na takie trasy, bo diesel wygeneruje Ci dwa razy więcej kosztów niż zawias.
Ceny są niskie, bo to francuz, a podstawa w salonie czasem kosztowała 65tys. zł po rabacie.

Jak lubisz spory moment obrotowy i elastyczność to może się skup na turbodoładowanych silnikach np. 2,0T w Lagunie.
Jak ASO Forda drogie to poszukaj niezależnego warsztatu. W Mondeo jest dobry 2,5T ale nie wiem czy osiągalny w tej kwocie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lut 2015, 22:50

Właśnie 2,5T miałem okazję jeździć w Mondeo :D

Hmm bardzo ciekawe jest to co mówisz na temat pneumatyki, być może nawet mógłbym się skusić na coś takiego. Z benzyniakiem taki problem, że naprawdę ciężko znaleźć mocny silnik (a szczerze nie chciałbym się ładować w silnik 1.6 przy takich gabarytach), a samochód trochę waży więc nie chcę poruszać się mułem.

A czy awarie elektroniki/silnika w C5 są aż tak uprzykrzające życie i kosztowne? Pytam, bo wiem że ten samochód jest wręcz obładowany elektroniką :D Tak czy siak wielkie dzięki za cenne rady dzida :ok:

No i w dalszym ciągu czekam na coś na temat Insigni/S80 :)
bananowy673
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus 1.8
Silnik: 115KM
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lut 2015, 22:54

Awaryjność elektroniki w tym citroenie nie odbiega od normy dla aut z tamtego okresu :ok:
Tylko nie bierz w nim benzyniaka 1,6 zwykłego i THP, bo są do niczego. Tak więc 2,0 wzwyż.
No i rodzaj zawiasu zależy od wersji wyposażeniowej, bo w bogatszych był seryjny, a w podstawowych zwykły
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lut 2015, 23:24

Do 2.5T w Fordzie byś musiał jeszcze z 5k dołożyć.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Nie jestem do końca przekonany do tego. U nas ciężko o coś dobrego z tym silnikiem.
A 2.3??
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Lut 2015, 23:28

Pisałem, że Mondeo odpada ;)
bananowy673
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus 1.8
Silnik: 115KM
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lut 2015, 23:33

Nie doczytałem :piwo:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Lut 2015, 23:38

Hmm to może Toyota Avensis 2.0
Mazda 6
Wszystko benzyniaki a co do gazu to się za bardzo nie orientuję.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

25 Lut 2015, 23:38

A jeszcze pytanie odnośnie benzyniaka w C5(2.0 w sumie to jedyny, który można jeszcze gdzieś upolować czy to w Polsce, czy na mobile.de): czy jest to motor wystarczający do tego samochodu? I czy ma jakąś kosmiczną konstrukcję? :D Co równoważne jest oczywiście z niemałymi kosztami serwisu.

A jeszcze do co Mondeo, to 2.5T może i daje radę, ale przy agresywniejszej jeździe spalanie jest po prostu niewyobrażalnie wysokie...


EDIT: Avensis ciekawa propozycja, ale już bardziej Mazda 6 przypadła mi do gustu niż Toyota :) jednak nadal moim priorytetem jest pojedynek między Insignią a C5 i czekam na kogoś kto powie coś więcej na temat Opla :)
bananowy673
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus 1.8
Silnik: 115KM
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lut 2015, 19:34

bananowy673 napisał(a): czy ma jakąś kosmiczną konstrukcję?

prościutki silnik, który naprawi Ci każdy mechanik, jeśli wogóle coś w nim się zepsuje :ok:
bananowy673 napisał(a):czy jest to motor wystarczający do tego samochodu?

mogłoby być lepiej ale nie ma tak źle jak z 1,6 czy 1,8
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010