Co ciekawego do 15000?

25 Lut 2015, 02:06

Witam,
planuję zmianę samochodu i mam problem z wyborem konkretnego modelu, nie wiem na czym się skupić :)

Podstawowym kryterium będzie cena: 15000 zł i dobrze by było, gdybym w tym przedziale zmieścił się razem z rejestracją i opłatami.

Jestem z Kutna więc myślę, że teren poszukiwań +/- 50km.

Co do wymagań, obecnie jeżdżę Renaultem Megane z 2001r. z silnikiem 1,9 dCi i w sumie jestem zadowolony, auto w miarę dynamiczne, oszczędne (spalanie w granicach 6l/100km) i dość trwałe (przez 2 lata użytkowania robione niewielkie naprawy). Chciałbym, żeby nowy samochód utrzymał ten poziom.

Po wstępnym przeglądaniu ofert moją uwagę przyciągnął Peugeot 407 z silnikiem 2.0 hdi 136KM.
Auto wygląda nowocześnie i ładnie, środek przestronny, a silnik podobno zapewnia odpowiednią dynamikę.
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeżdżę stosunkowo nie dużo 10-15 tyś km rocznie, w większości czasu jeżdżę sam, nie mam rodziny i dzieci (więc raczej nie interesują mnie kombiaki). Rozważam również silniki benzynowe, ale nie ukrywam, że bardziej ciągnie mnie do Diesel'a.
Nie ograniczam się do konkretnej marki, czy kraju pochodzenia samochodu. Proszę o opinie i propozycje, rozważę wszystkie wymienione :)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Szajba
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1,9 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Lut 2015, 08:09

407 za te pieniądze to będzie złom.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Lut 2015, 13:50

Na takie przebiegi diesel niepotrzebny, w tej cenie będzie z jakimś astronomicznym i/lub powypadkowy. Jesteś chyba jedną z niewielu osób, która ma pozytywne wrażenia po użytkowaniu 1.9 dCi. ;)

Jeśli masz pozytywne wrażenia związane z Renault to moze Laguna II FL? Raczej w benzynie, można zawsze dołożyć LPG.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Albo bardziej użyteczna wersja Peugeota czyli Citroen C5 np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 15:46

Citroen wydaję się fajny i jest stosunkowo niedaleko mnie więc pomyślę o nim poważnie.
Jest też sporo wersji z 2.0 hdi, ale tu pewnie ta sama sytuacja co z 407. Jak w tych modelach wygląda sytuacja z zawieszeniem? Hydrauliczny system trochę mnie niepokoi.
Powiem szczerze, że boję się samochodu z instalacją LPG. Nigdy nie miałem z tym do czynienia w praktyce i nie wiem na co zwracać uwagę.

Dziękuję za odpowiedzi i proszę o więcej :)
Szajba
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1,9 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Lut 2015, 16:03

Tu możesz poczytać o zawieszeniu hydropneumatycznym:
http://autokult.pl/10315,zawieszenie-hy ... t-citroena

Jeśli chodzi o LPG to najlepszym rozwiązaniem jest kupno auta bez instalacji i założenie jej za ~2600zł. Możesz też znaleźć auto z instalacją, ważne żeby nie było ona za długo w aucie (6-8 lat), bo sugerować może to już dość duże zużycie. Tak samo dziwne jest sprzedawanie auta z nową instalacją. Gdybyś powiększył swój budżet o 1-2 tyś. znalazłoby się więcej wartych zainteresowania egzemplarzy.

Mój ulubiony film o zawieszeniu Citroena:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 17:40

Ten konkretny egzemplarz C5 już widać że mu odstaje przedni zderzak.
Dość długo już stoi zdjęcia z letnimi/zimowymi oponami

Zawieszenie hydro w C5 to akurat rzecz która psuje się najmniej

Do tego z Citroena C5 tylko generacja 1 i 3 jest udana, druga ma bardzo dużo problemów z elektroniką
Do tego ten gaz jeśli nie był montowany fabrycznie to też mogą być spore problemy. C5 jakoś za gazem specjalnie nie dobranym do egzemplarza się nie lubią.

Jedyne w co wierzę w tym ogłoszeniu to to że był garażowany. Bo ma jeszcze zaślepki od spryskiwaczy do reflektorów przednich, które ludzie kradną na potęgę
emilxman
Początkujący
 
Posty: 186
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 10 01 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 250KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Lut 2015, 17:55

Dlatego najlepiej będzie dołożyć 1-2 tyś. do Citroena C5 II lub kupno zadbanej C5 I. Auta z rocznika 2003-2004 są tanie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 18:36

W połowie zeszłego roku znajomy kupił właśnie Peugeota 407 2.0 HDI kosztował 18 000 PLN do dnia dzisiejszego naprawił el. otwieranie rolety dachu (ma wersje SW). Następnie pojawiły się problemy z lusterkiem jak się złożyło to już potem się nie rozłożyło. Obecnie zbiera fundusze na wtryski :). Całokształt napraw to około 6 tys. Ale ogólnie komfort jazdy ok. Spalanie bardzo małe.

Z mojej strony polecił bym Ci Hondę Accord VI 1.8 136 km sam taką użytkuję. Może wyglądem już nie szokuje ale jej główną zaletą jest bezawaryjność. I spokojnie w przedziale cenowym się zmieścisz :D
RTRTomek
Obserwowany
 
Posty: 1
Miejscowość: Zgierz
Prawo jazdy: 05 02 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Honda Accord
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Lut 2015, 19:22

Daj sobie spokój z dieslem przy takim użytkowaniu.
Kiedyś jeden z użytkowników pisał, że ktoś od niego z rodziny jest handlarzem i ściąga takie 407 z przebiegiem 400tys. z Francji, skręca licznik i jeżdżą dalej.
Ode mnie z propozycji Hyundai Sonata lub Kia Magentis.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lut 2015, 20:30

A co powiesz na Saaba?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Lut 2015, 11:46

Hmm... powiedzmy, że 1-2 tyś jestem w stanie dołożyć do budżetu.
Co do propozycji:
Honda Accord VI - nie podoba mi się wizualnie, bardziej skłaniałbym się ku modelom takim jak C5, czy 407, jeżeli chodzi o wygląd (całkiem nowoczesny)
Donata i Magentis to dość rzadkie modele (przynajmniej w moim regionie) i mam obawy co do ich napraw i serwisowania.
Saabik, fajna propozycja, myślałem o nich wcześniej i na pewno jakiegoś na żywo obejrzę.

Kwestia silnika:
Jeżeli mógłby być diesel było by fajnie, jakoś się już przyzwyczaiłem;
Jeżeli benzyna >1,8l to musi wystarczyć budżetu na instalacje lpg w miarę rozsądną;
Jeżeli już z instalacją, musi być nie zajechana;

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem, jeżeli pojawią się jeszcze jakieś sugestie i porady będę wdzięczny, pozdrawiam :)
Szajba
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1,9 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001