Ładowanie akumulatora CMF 12V-45Ah - prostownik zwykły czy automat?

12 Paź 2022, 14:16

witam, Jakim prostownikiem lepiej jest podladowac akumulator / samochod Hyundai Elantra 1.6 mpi / 2018' mam zwykly prostownik z opcja wybory AH, ustawiam 45 i ladowalem. Czy lepiej automatyczny zakupic ?
szerokiej drogi,
Patryk1974
Początkujący
 
Posty: 53
  • 12 Paź 2022, 14:27

    Marka samochodu nie ma znaczenia. Najlepszy prostownik to ten automatyczny. Sam dobiera w odpowiednim czasie ładowania odpowiedni prąd. Prostowniki automatyczne mają też inne funkcje - np. sygnalizację odwrotnego podłączenia klem czy też tester akumualtora. Przy zwykłym prostowniku trzeba wiedzieć jaki ustawić prąd ładowania i trzeba sobie obliczyć jaki ma być czas ładowania no i trzeba pilnować, żeby ten aku odłączyć w odpowiednim czasie, że aku nie przeładować. A do tego trzeba pilnować, żeby elektrolit się nie zagotował.
    [link do oferty na Allegro wygasł] masz przykładową aukcję z taką łądowarką.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Paź 2022, 15:30

    jak wlacze zwykly na 2,3h powinno byc ok?
    Patryk1974
    Początkujący
     
    Posty: 53

    12 Paź 2022, 15:52

    Nie wiemy niestety czy będzie ok. Nawet ty tego nie wiesz. Nie wiesz w jakim stopniu aku jest rozładowany, nie będziesz więc wiedział jakim prądem go ładować ani jak długo. Prawidłowe ładowanie aku zwykłym prostownikiem nie jest takie łatwe. No i tak naprawdę obecne akumulatory to nie te z lat 80, że można było ładować zwykłym prostownikiem " na oko" i było ok. dzisiejsze aku, są niestety robione tak jak są robione i są wrażliwe na napięcie ładowania i przeładowanie.
    Ale jak już się upierasz na ładowanie zwykłym prostownikiem to zasada jest taka, że należy go ładować prądem w wysokości 1/10 pojemności aku. Więc jak aku ma 60AH to należy go ładować 10 godzin prądem 6A. Te dane są dla aku całkowicie rozładowanego. Żeby wiedzieć jak długo ładować aku musisz wiedzieć w jakim stopniu jest rozładowany.
    Zwykłym prostownikiem nie można ładować aku żelowych i AGM.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Paź 2022, 09:43

    Jak wyżej.

    Od 10 lat nie ładowałem zwykłym prostownikiem aku i nigdy problemów nie miałem. Mój ojciec znowu starej daty co kilka miesięcy wyjmuje aku i ładuje "na wszelki wypadek" starym prostownikiem z PRLu i dziwnym trafem narzeka na akumulatory...

    Jeśli alternator jest sprawny, jeździsz autem na co dzień to nie trzeba ładować. A jak trzeba, to aku jest do wymiany. Proste.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    14 Paź 2022, 13:43

    No wg mnie to nie takie proste bo miałem tak np 2 letni akumulator latem pali jak nowy samochód a zimą rzęzi i kiepsko odpala, ładowanie 14,2 V, po opdpięciu do prostownika problem znikał i co wtedy nowy aku co 2 lata? Jak tylko się cieplej zrobiło kręci normalnie.
    Wafel
    Nowicjusz
     
    Posty: 31
    Auto: VW Golf
    Silnik: TDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bugatti type 57 Sc Atlantic
      Bugatti Type 57 SC Atlantic. Produkcja modelu type 57 zaczeła się w 1934 roku i trwała aż do 1940. Wersja Atlantic weszła do produkcji w 1936 roku.Jean Bugatti był synem założyciela tej szlachetnej marki i zarazem projektantem ...

    14 Paź 2022, 14:42

    Jeszcze jest coś takiego, jak rozrusznik... Zimą smary gęstnieją, jak jest zużyty to będzie identyczny objaw. Więc tak, to proste.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    14 Paź 2022, 14:55

    Jeżeli latem jest wszystko ok, a zimą są problemy, to są trzy rzeczy do sprawdzenia -sprawność aku w zimie, po całonocnym postoju na mrozie; rozrusznik, który może słabo kręcić z powodu np. zużytych szczotek + do tego opór oleju w silniku, który w ziemie gęstnieje no i sama elektryka, czyli miejsce mocowania masy z aku do nadwozia, masa między nadwoziem a silnikiem wraz z mocowaniami, które mogą być zaśniedziałe.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000