@zachary ty tak serio z tym linkiem? Przecież tam są bzdury! A do tego temat dotyczy ładowania akumulatora prostownikiem a my tu mamy ładowanie przez alternator w samochodzie. Niemniej jednak wyjaśnię o co chodzi.
"
Jaką wartość zobaczy użytkownik samochodu, kiedy akumulator jest naładowany? Będzie to od 12,4 do 14,4 V" i to jest napisane że pomiar w spoczynku! To jest nie prawda bo nawet po wyłączeniu silnika i zmierzeniu od razu napięcia nie będzie na zaciskach akumulatora 14V
Prostując tą wypowiedź nowy w pełni naładowany akumulator będzie miał napięcie w granicach 12,7V.
Druga sprawa "
Drugi krok to zmierzenie napięcia za pomocą miernika podczas rozruchu silnika. Jeśli wyświetlacz wskaże wartość poniżej 10 V, będzie oznaczało to konieczność doładowania akumulatora." takie napięcie przy odpalaniu jest ok ale miernik nie odda nam tu sprawności akumulatora przy odpalaniu, a mając takie napięcie na zaciskach przed odpaleniem oznacza ono już najczęściej, że akumulator jest do wymiany i niektóre prostowniki mikroprocesorowe nie podejmą nawet próby ładowania go. Tu może być też np. zwarcie na jednej z cel itd. Więc proszę zanim podasz jakiś link to upewnij się czy jest on napisany z prawdą, a nie wymysłami autora. Dzisiaj sporo tematów powstaje przez osoby nie mające pojęcia o czym piszą co więcej nawet nie próbują się o tym dowiedzieć.
Akumulator 12V mający napięcie poniżej 10,2V to śmierć kliniczna i jego reanimacja będzie bardzo trudna (płukanie osadu, wymiana elektrolitu, głębokie ładowanie) większości nie opłacalne zalecana wymiana.
Przy napięciu akumulatora w zakresie 12V - 12,3V w stanie spoczynku powinno się już ten akumulator podładować.
zachary napisał(a):podczas jazdy ze stałą prędkością np 90km/h (oszczędnie) ładowanie było obniżane do 12,7
Jesteś w stanie to udowodnić jakimś np. zdjęciem z jazdy z tą prędkością i widocznym napięciem?