Dostawca systemów i rozwiązań dla motoryzacji zaprezentował na wystawie E-world koncepcję zarządzania dostaw energii do inteligentnych ładowarek samochodów elektrycznych.
Inteligentną stację ładowania Webasto Live można zintegrować z szeregiem systemów zarządzania energią (EMS). Na zakończonych właśnie targach E-world w Essen, dostawca systemów, Webasto po raz pierwszy pokazał jak łatwo można zintegrować stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in, zarówno z istniejącymi, jak i planowanymi systemami zarządzania energią (EMS). Dzięki Otwartemu Protokołowi Punktu Ładowania (Open Charge Point Protocol, OCPP) i interfejsom komunikacyjnym Modbus/TCP, Webasto Live można elastycznie zintegrować z komercyjnymi i prywatnymi EMS-ami. Aby to umożliwić, dostawcy EMS muszą stworzyć odpowiedni interfejs, zgodny ze swoimi systemami. Od kwietnia 2020 roku stacje ładowania Webasto będą kompatybilne z systemem Kiwigrid EMS, korzystającego z interfejsu kompatybilnego z protokołem OCPP umożliwiającego pełną integrację ze stacją ładowania.
"Jesteśmy zaszczyceni, że jako partnera pozyskaliśmy innowacyjnego dostawcę systemów zarządzania energią - Kiwigrid, Razem będziemy mogli rozwijać elastyczne rozwiązania, by móc połączyć sektor dostaw energii i mobilności", komentuje Karl Kolmsee, dyrektor ds. Zarządzania Portfolio Produktów Ładowania Webasto.
Jeżeli klient chce zintegrować jedną lub więcej stacji ładowania z systemem zarządzania energią, instalator-elektryk może połączyć je za pomocą kilku kliknięć w ustawieniach konfiguratora. Od kwietnia stacja Webasto Live będzie kompatybilna z systemami EMS innych dostawców; na przykład Beegy, rozwiązaniami Smart1 i TQ-Automation. Klienci Webasto, którzy już zainstalowali ładowarkę Webasto Live, mogą skorzystać z rozszerzonych funkcji po dokonaniu aktualizacji oprogramowania.
Webasto Live ułatwia także elastyczną pracę w sieci za pośrednictwem bezprzewodowego łącza. Stacją można zarządzać za pomocą aplikacji Webasto LiveApp lub portalu+. Stacje ładowania Live można połączyć z sobą w sieć (do wyboru komunikacja poprzez: 4G, LAN i WLAN), umożliwiając w ten sposób dynamiczne zarządzanie mocą między nimi. Ponadto, stacja ładowania oferuje uwierzytelnianie za pomocą RFID, smartfona i jest przygotowana do obsługi najnowszej metody uwierzytelniania t.j. Plug & Charge (ISO 15118).
Podczas E-world, Webasto pokazało również stację ładowania Webasto Pure, którą w sierpniu 2019 roku stowarzyszenie ADAC oceniło jako "bardzo dobrą" oraz 4,5-metrowej długości kabel do ładowania Typu 2 Mode 3, służące do podłączenia zasilania pojazdu przy użyciu ładowarek publicznych.
Na stoisku zaprezentowano również standardowy system akumulatorów Webasto (Standard Battery System), przeznaczony do pojazdów w różnych segmentach. Zastosowanie modułowej budowy akumulatorów sprawia, że system może być indywidualnie konfigurowany przy zachowaniu atrakcyjnej ceny.
Elektryczne i hybrydowe SUV-y – czy to przyszłość motoryzacji? Rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie jedną z największych rewolucji w swojej historii. Tradycyjne pojazdy spalinowe powoli ustępują miejsca nowym, bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Szczególnie interesującym segmentem ...
Mówią, że wystarczy jechać ostrożnie - alkohol i kierowca Użytkownicy dróg będący pod wpływem alkoholu są znacznie bardziej narażeni na udział w wypadku. Statystyki pokazują, że w Polsce w 2021 roku uczestniczyli oni w 2488 wypadkach drogowych, w których śmierć poniosło ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.