Laguna 2 FL czy Laguna 3?

20 Paź 2016, 18:09

Witam
Rozglądam się już powoli za nowym samochodem, zakupu dokonam jakoś po nowym roku. Wybór, po ustaleniu kryteriów (hatchback/kombi, benzyna powyżej 130KM, 15-20 tysięcy) i przeglądaniu wielu ofert/opinii padł na Renault Lagunę.
Pytanie czy lepiej brać "wypasione" egzemplarze z końca produkcji II generacji czy pierwsze z III? W tej cenie "trójki" mogą być trupami, dlatego skłaniałem się ku "dwójce".
I druga część pytania - jak z życiem i spalaniem silnika 2.0T? Wolałbym się ograniczyć do tych 12 litrów w mieście przy średniej jeździe - uda się w mocniejszej wersji czy lepiej zdecydować się na wolnossący?
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna

20 Paź 2016, 18:16

Jaki budżet?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Paź 2016, 18:18

15-20 tysięcy, może trochę skrótem myślowym się posłużyłem w opisie.
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna

20 Paź 2016, 18:20

Myślałem, że to przewidywany roczny przebieg :ok:
W takim razie jesteś skazany na II FL
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Paź 2016, 18:26

mike napisał(a):Myślałem, że to przewidywany roczny przebieg :ok:

W sumie o tym nie pomyślałem...
Dobra, to skoro II FL, to pytanie o silnik - 2.0 czy 2.0T. Większość czasu spędzam na dojazdach do pracy 15km, ale kilka(naście?) razy w roku wyjazdy na zawody i do drugiego obiektu prawie 600km. Bardziej niż spalania boję się ewentualnych kosztów turbiny i innych "dodatków" do silnika. Jeśli chodzi o rozgrzewanie/chłodzenie oleju w turbo, to tego przestrzegam, nie spieszę się aż tak ;).
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna

20 Paź 2016, 18:57

Jeśli masz rozum to turbo będzie służyć Ci latami. W razie "w" można zregenerować za niewielki pieniądz, albo kupić już po regeneracji. Dwumas jest chyba w obu, ale jest bardziej wytrzymały od dieslowskich.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

20 Paź 2016, 20:01

Wersja z turbo lepiej też przyjmuje gaz jeśli byś chciał w przyszłości zamontować.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

21 Paź 2016, 11:53

Zarzuć sobie lpg te silniki świetnie współpracują z nimi maja tez hydro na zaworach mowa o 2.0T.
Jedyny ból to kaprysy elektroniki i jej awaryjność.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Paź 2016, 13:10

W Lagunie II wszystkie silniki
sanvean23 napisał(a):Wersja z turbo lepiej też przyjmuje gaz jeśli byś chciał w przyszłości zamontować.


Każdy silnik z wyjątkiem 2.0 IDE (Bezpośredni wtrysk) bardzo dobrze znosi gaz w Lagunie II FL. Wszystkie są konstrukcji Renault. Nie ma tam Nissanowskich wynalazków.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

21 Paź 2016, 20:49

Spokojnie, nie mam zamiaru montować gazu do samochodu. Za mało jeżdżę, żeby mi się to szybko zwróciło, a poza tym po to biorę kombi/hatchback, żeby mieć dostępny większy bagażnik po złożeniu foteli, a nie do wożenia koła zapasowego.
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna