Laguna 3 30 tys pytanie

21 Lut 2021, 10:45

Dzień dobry,

Proszę o opinie na temat Laguny 3 z silnikiem 2.0T 205km z manualem.
Jestem na etapie wymiany samochodu na większy i wygodniejszy. Aktualnie jeżdżę Civikiem VIII z 2007 roku.
Szukam teraz czegoś wygodniejszego, trochę większego i z bardziej elastycznym silnikiem.
Zrobiłem trochę rozeznania i wybór padł między Mondeo a Laguną. Ostatecznie ze względu na brak optymalnego (dla mnie) silnika benzynowego w Mondeo bardziej skłaniam się ku lagunie.

Wiem, że silnik 2.0 T lubi lpg co mogłoby fajnie zmniejszyć koszta eksploatacji, bo pewnie taki silnik będzie palił znacznie więcej niż 1.8 Hondy.
Liftback lub kombi, w sumie dla mnie wszystko jedno. Bardziej podoba mi się liftback ale kombi więcej przestrzeni no i w przypadku lpg jest gdzie schować zapasówkę.
Mój budżet do 30 tys. Da radę w tej kwocie kupić coś sensownego? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czy ten silnik trapią jakieś (mniej lub bardziej) kosztowne bolączki? Jak z rdzą?
Z Polski raczej trudno będzie znaleźć ten samochód bo raczej był drogi w zakupie?
Będę wdzięczny za porady.
Wronski88
Obserwowany
 
Posty: 1

21 Lut 2021, 10:59

Wronski88 napisał(a):Ostatecznie ze względu na brak optymalnego (dla mnie) silnika benzynowego w Mondeo bardziej skłaniam się ku lagunie.


2.5T?

Wronski88 napisał(a):Wiem, że silnik 2.0 T lubi lpg co mogłoby fajnie zmniejszyć koszta eksploatacji, bo pewnie taki silnik będzie palił znacznie więcej niż 1.8 Hondy.


Nic dziwnego, ze bedzie palił więcej. Nie dosc, że silnik sam w sobie mocniejszy to dodatkowo buda większa i cięższa. Ale sporo zależy od stylu jazdy, żeby chąda fajnie jechała trzeba ją wysoko kręcić co zwiększa spalanie, w lagunie osiągniesz to samo w bardziej ekonomicznym zakresie obrotów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lut 2021, 13:32

Wronski88 napisał(a):Wiem, że silnik 2.0 T lubi lpg co mogłoby fajnie zmniejszyć koszta eksploatacji, bo pewnie taki silnik będzie palił znacznie więcej niż 1.8 Hondy.

No trudno oczekiwać niskiego spalania po 200 konnym aucie turbo, jak to mówią turbo żyje, turbo pije, środkiem będziesz jeździł więc turbo zacznie wstawać i pompować to będzie paliwko szło. W turbo Pb raczej się tez wyższymi obrotami jeździ, żeby korzystać z mocy a nie zmieniać biegu przy 2500 obrotów bo to nie diesel.

Jeden i drugi silnik można zagazować.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...