Laguna II 1.8 16V - falowanie, dymek

19 Gru 2020, 18:35

Witam,
Pacjent, Laguna II 1.8 16V 125KM, 200 tys. przelotu, rok prod. 2003
Dwa objawy,
- na wolnych potrafi zafalowac, wskazowka skoczy czasem dosc nisko (o kreske, moze 1,5), pozniej sie stabilizuje, wyglada to tak, ze nawet wlaczajac swiatla potrafi zafalowac silnikiem, nawet jak stoi na wolnych obrotach ze wcisnietym hamulcem i na chwile noga z hamulca zostanie odsunieta to nawet wtedy reaguje lekkim falowaniem i widac to na wskazowkach obrotomierza, rowniez krecac kierownica na postoju. Czasem dojezdzajac do przeszkody X, hamujac, sprzeglo luz i bez gazu potrafi zaraz po zatrzymaniu sie zafalowac obrotami.
- przy dodawaniu gazu na nizszych biegach, gdy mu sie pocisnie puszcza bardziej obfita biala chmurke, niz inne benzyniaki ktore np jada za pacjentem. Nie czuc za bardzo paliwa, lub moj nos w ogole go nie wyczuwa. Nie zostawa z tlumika jakis plam czarnych, oleju. Poziom oleju na bagnecie wyglada na odpowiedni. Pod korkiem nie ma masla.

Auto odpala normalnie, dzien - noc - cieplo - zimno.
Auto normalnie przyspiesza, jedzie, ma moc.
Porada?
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

20 Gru 2020, 00:03

Falowanie obrotów to normalna rzecz tylko nie wszyscy zwracają na to uwagę.Skręcasz kierownicą włącza się układ wspomagania elektryczny lub hydrauliczny > obciąża silnik - obroty zafalują , siedzisz spokojnie włącza się automatycznie klimatyzacja >obciąża silnik-obroty zafalują, wciskasz lub puszczasz hamulec - uruchamiasz lub odłączasz serwo czyli wspomaganie hamulca>obroty zafalują .Jedne silniki reagują odczuwalnie a inne nie.Moje auto ma przebieg 12000 km jest nowe ale jak włączy się klima to obroty podskakują o 1,5 kreski ,Tak jest od nowości i tak zostanie i nic się nie dzieje już 2 rok .Zakładam oczywiście ,że pozostałe układy są sprawne poobserwuj zachowanie włącając i wyłączając to co napisałem powyżej :sly:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

20 Gru 2020, 05:42

Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą bądż uszkodzenie samej głowicy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8566
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Gru 2020, 09:27

Tę usterkę z głowicą łatwo sprawdzić domowym sposobem.Sprawdź olej na bagnecie na zimnym silniku jeśli stan oleju wzrósł lub zmienił się jego kolor na taki o dziwnym zabarwieniu mleczno-białym to cię powinno zaniepokoić.To znak ,że w oleju jest płyn z chodnicy.Drugi sposób : na zimnym silniku odkręć korek wlewu płynu w chłodnicy ,jeśli go brakuje to uzupełnij pod sam korek i uruchom silnik, bąbelki gazu wydobywające się z tego miejsca lub wyrzut płynu świadczą o tym , że to to głowica lub uszczelka. To świadczy ,że gazy spalinowe przedostają się do układu chłodzenia
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

20 Gru 2020, 13:13

Witam,
Dosylam fotki plynu chlodniczego, oleju na bagnecie i z okreconym korkiem wlewu oleju, wszystko sprawdzane na zimno teraz.

Korek

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Bagnet

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Płyn

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

i

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

stasko
Początkujący
 
Posty: 56

20 Gru 2020, 15:10

Olej i na bagnecie i na korku wygląda prawidłowo .Gdy płyn zmiesza się z olejem to olej ma kolor mętny ( jak kawa z dodatkiem mleka ) .

Teraz należy sprawdzić czy na pracującym silniku w płynie chłodzącym nie pokazują się bąbelki jak w butelce z wodą mineralną gazowaną.Odpal silnik o obserwuj płyn od zimnego silnika aż do jego nagrzania.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2012 / relacja
    Summer Cars Party 2012 już za nami SCP powstało dzięki zaangażowaniu śląskich (i nie tylko) klubów motoryzacyjnych i jest największym zlotem tego typu w Polsce. To jedna z nielicznych okazji, aby zobaczyć tysiące zmodyfikowanych ...

20 Gru 2020, 15:31

Płyn może dostawać się na tłoki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8566
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Gru 2020, 19:35

Tak płyn może dostawać się w przestrzeń nad tłokami i nie musi być widoczny w oleju.Nad tłoki może przedostawać się go niewielka ilość i po prostu wraz z spalinami jest wydmuchiwany.Stąd może pojawiać się ta niewielka mgiełka z wydechu jak dasz mu kopa. Może to być też przyczyną falowania obrotów po prostu płyn zarzuca elektrodę świecy i stąd to falowanie .Może to być uszkodzona uszczelka jak i głowica.Zaznacz precyzyjnie na zbiorniczku ilość płynu i normalnie jedź (zaznacz na zimnym silniku) i sprawdzaj czy płynu ubywa.Jak jest uszkodzenie to musi go ubywać skoro wyrzuca go wydechem w postaci obłoku pary.Może to być niewielka ilość i ubytek może być bardzo mały ale warto obserwować nawet kilka dni niż brać się za rozkręcanie.Robiłem to i wiem co to znaczy. :(
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018