Laik motoryzacyjny szuka auta w cenie do 10 tys pln

22 Lut 2010, 23:44

Citroen Xsara czyli francuz czyli musisz trafić na dobry zadbany model. Oczywiście samochodzik naprawdę przyjazny oku i wewnątrz i na zewnątrz. W tych samochodach głównym problemem (chyba najpoważniejszym choć rzadko spotykanym ) to wymiana tylnej belki skrętnej. Ogółem problemy jakie się pojawiają to głównie związane są z zawieszeniem. Oprócz tego drobiazgi typu kiepskiej jakości plastiki. Na kupno tego auta nie można szczędzić bo tanie egzemplarze (zresztą jak większość francuzów w niskiej cenie) są zajechane lub jest milion rzeczy do zrobienia co po prostu powoduje że osoba która ma ten samochód z paniki próbuje sprzedać go jak najszybciej. Oczywiście droższe egzemplarze też bywają felerne ale z reguły były one użytkowane przez osoby które regularnie dbały o wymianę poszczególnych podzespołów samochodu co u francuzów jest bardzo ważne.

Jeżeli chodzi o Focusa to w tej cenie nie kupuj. 75% niezdatna do użytku ... może zastanów się nad czymś innym niż Focus.

Nie napisałem nic o osiągach b nie powiedziałeś jak mają wyglądać te Twoje "długie trasy". Czy będziesz się poruszał po mieście / pomiędzy miastami czy może większość drogi będziesz poruszać się jadąc autostradą (których u nas dużo nie ma :roll: )
Tekst roku:
"Ohhhhhhhhhh ! Ale urwał !"
Sonimul
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Trójmiasto

23 Lut 2010, 07:54

A co powiesz na Opla Vectre B
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Seat Cordoba
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Lut 2010, 12:40

Jeżeli chodzi o Vectre to słyszałem że jest dużo problemów z układem jezdnym oraz z niektórymi egzemplarzami z silnikami 1.8 i 2.0. Możesz też wziąć 1.6 który nie rusza ale jest oszczędny lub smoka do którego będziesz musiał nalewać paliwa litrami czyli 2.5.
Ja bym Ci radził jednak wziąć 2.0 jest całkiem dynamiczny a spalanie nie jest tragiczne pewnie gdzieś tak 8,5 - 9.0 w mieście. Trzeba też powiedzieć że ma swój klimat ;)

Seat Cordoba to samochód może nie najnowszy i nie najpiękniejszy (z pewnością nie to co Vectra ) ale jakieś tam plusy zawsze ma. Np. nawiew jest bardzo silny :P , znajdziesz dużo części zamiennych od golfa - pewnie dlatego że jego zawieszenie opiera się / jest z (proszę mnie poprawić bo nie jestem pewien) z golfa III. Główne problemy użytkowników tego autka to karoseria która kocha bliskie kontakty z rdzą. Oprócz tego jakieś pierdoły typu zamek który nie chce się otwierać zimą , kłopoty z oświetleniem na drodze ( a może to tylko jednorazowy przypadek) czy zacinające się klamki. Polecałbym 1.9 turbodiesel bo choć jak na diesla jest głośny jak ...(tutaj możesz dopisać co chcesz ;)) to jest niewiarygodnie oszczędna bo tylko (około) 7 l na 100 a osiągi też są zadowalające bo 11 do setki. Autko ładnie reaguje nawet przy małych obrotach więc nie będziesz musiał /ała cisnąć go aż tak (dość dobrze reaguje już przy 2000 RPM)

Moim zdaniem pomimo tego nieatrakcyjnego wygląda wewnątrz i na zewnątrz to poleciłbym Ci właśnie Cordobę 1999 - 2003
Tekst roku:
"Ohhhhhhhhhh ! Ale urwał !"
Sonimul
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Trójmiasto

24 Lut 2010, 22:57

Zamierzam jeździć głównie po mieście i jego okolicach oraz raz na dwa tygodnie wyjeżdżać w Polskę, raz będzie to trasa o długości 1000 km, innym razem 600, czy nawet 400 km.
Zawężam obszar poszukiwań do Hondy Civic 6 generacja silnik 1.4 rocznik 1997 oraz Citroena Xsary z podobnym motorem rocznik 99-2000.
Za 9-10 tys. (jakie chce przeznaczyć) można kupić Xsare z 2000 roku w b. dobrym stanie (po stargowaniu kilku stów) - opinia na podstawie ogłoszeń, także obarczano marginesem błędu. Za podobną sumę jest spory wybór Civiców z roku z 1997, a nawet 98. Wiem że chce headback-a w silnikiem 1.4-1.5 z uwagi na stawiki OC. Dlatego Seat Cordoba ze swoim 1.6 odpada. Dalej auto na benzynę, LPG po pewnym czasie zamontuje sam. Plusem Civica jest że to Honda i popularny model - dostępność części, Xsara jest podobna o a tańsza biorąc pod uwagę rok produkcji. Spalanie w obu podobne (pisze na podstawie informacji zawartych w sieci), OC kalkulator mBanku wylicza mi prawie identyczne. Wiem że francuzkie auto mają przeciwników, ich zwolennicy mówią o stereotypie awaryjnego auta z kraju żabojadów.
Co sądzicie, które byście wybrali i pytanie do zorientowanych w tematyce instalacji gazowych, który silnik lepiej współpracuje z Lpg?
Kolekt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

25 Lut 2010, 08:19

Ja bym wybrał Civica,wprawdzie będzie starszy od Xsary ale samochod jest niezawodny pod wzgledem eksploatacji,mało awaryjny z nie wysokim zuzyciem paliwa,wygodny,wszechstronny z ładna sportową sylwetka cieszaca oko.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...