Lakierowanie Audi 80 B4 kompresor czy spray ?

02 Wrz 2018, 11:25

Witam !
Mam do zrobienia zaprawkę na rancie lewego błotnika i spartolonej zaprawki na masce silnika (20 na 30 cm taki okrąg).Na wszystkich poradnikach jakie oglądam na YT są używane pistolety z kompresorem. Oglądałem i czytałem trochę na forach i poradach motoryzacyjnych, że można lakierować lakierem w sprayu, ale nie są to wypowiedzi jednoznaczne. Większość użytkowników preferuje pistolet. Mam już kupiony lakier bazowy i bezbarwny w sprayu i jestem w kropce co zrobić. Na allegro jest kompresor z pistoletem i innymi akcesoriami za 315 zł.
Bardzo proszę doświadczonych ludzi na tym forum aby mi pomogli podjąć decyzję za nim cokolwiek zacznę robić. Będę wdzięczny. :oops:
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

02 Wrz 2018, 11:28

No chyba nie wydasz 300 zł na śmietnik aby tylko zrobić jedną zaprawkę, powiem Ci tak czy kompresorem czy sprayem jak nie masz doświadczenia to spartolisz, mówisz że na masce ktoś spartolił zaprawkę ale ja Ci powiem że nawet dla doświadczonych jak ja na dużych płaskich elementach to nie jest łatwe zadanie. Wstaw foty tego to coś podpowiem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Wrz 2018, 12:55

Umieściłem 2 zdjęcia w albumie nie wiem czy dobrze
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

02 Wrz 2018, 13:16

Na tym pierwszym te pęknięcia to słabe materiały lub za szybko bezbarwny położony.
Chcesz to zrobic dobrze czy tak aby nie było widać?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Wrz 2018, 13:19

Chcę to zrobić w miarę dobrze aby mieć spokój na dłużej.
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

02 Wrz 2018, 13:33

Będziesz potrzebował jeszcze
szlifierkę
papiery ścierne
-120
-240
-320
1000 wodny
2500 wodny
szpachlówkę
środek antykorozyjny r-stop
polerkę i pastę polerską

sporo materiałów więc na moje oko nie opłacalna operacja jak na jednego purchla
podkład akrylowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak czytać etykietę na oponach?
    Etykieta opony jest cechą opon pojazdów mechanicznych. Producenci opon dla samochodów osobowych, lekkich i ciężkich samochodów ciężarowych, od listopada 2012 zobowiązani są do podania na naklejce lub ...

02 Wrz 2018, 13:53

Wszystko to już mam, kupowałem dużo wcześniej. Tu w Warszawie lakiernicy bardzo się cenią. Jeden za te dwie zaprawki a właściwie to powiedział, że maskę trzeba lakierować całą i łącznie z błotnikiem będzie to w granicach 1200 zł.
NorDez
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

02 Wrz 2018, 15:35

NorDez napisał(a):że maskę trzeba lakierować całą i łącznie z błotnikiem będzie to w granicach 1200 zł.
no cena nie mała ale z tym że maskę trzeba polakierować całą to ma racje. Na błotniku mozna zaprawkę ale bedzie widoczna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4