Lampy tylne, samochód z USA

17 Paź 2008, 22:56

Czesc, mam pytanko, czy moglby mi ktos pomoc, mianowicie:
kupilem samochod amerykanski, z Anglii, tzn tylne lampy sa cale czerwone, bez kieronkow(maja tam jakas chomologacje, zanczek w rogu lampy) A zeby bylo dopuszczone do ruchu w anglii sa zamontowane diody pomaranczowe w zderzaku, dzialaja jak kierunki(angielski przeglad). nie wiem czy przeglad techniczny uzyskam.... bo mowiono mi ze sa za nisko, musz bys w pasie swiatel, czy to prawda? jesli tak to co mam robic...do tego samochodu ciezko dostac lapy z kieronkami, (acura integra 99)
simonuk
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14

18 Paź 2008, 14:41

Nie możesz mieć na lampach jakiejś tam homologacji i znaczków,tylko musisz mieć homologację europejską.Bez tej homologacji na lampach nie przejdziesz przeglądu i nie zarejestrujesz samochodu.A jeżeli załatwisz przegląd po znajomości,to podczas kontroli drogowej policja zabierze ci dowód rejestracyjny i dodatkowo może zainteresować się tym diagnostą,który podbił ci ten przegląd.Tak samo sprawa ma się do świateł przednich - też muszą miećhomologację europejską.
Co do kierunków - są określone wymiary,gdzie one mają się znajdowac w samochodzie,oraz jak mają świecić - okresla to rozporządzenie ministra infrastruktury,załącznik 6.Masz go tu - http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html.
W wielu samochodach amerykańskich kierunki wyglądają tak,że cały czas świecą się słabym światłem,a po właczeniu kierunku,migają jaśniejszym - wynika to z zastosowania tam żarówek dwuwłóknowych 21/5WTego też nie możesz mieć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Paź 2008, 23:10

Dzieki za odpowiedz, ale nie przeszlo mi nawet przez mysl zeby podrabiac przeglad...:D, bo wiem czym to smierdzi! ale na przykald jak na na allegro sa lampy do acury cale czerwone(leksusy) z homologacja europejska... to z tad moje pytanie:) Nie wiem czy jak kupie takie lampy, czy ten nie bede mial problemy z milicja. Slyszlem tez o wklejkach(czyli kawalku pomaranczowej wklejki na miejsce czerwomego (usa) kierunku, czy taka opcja wchodzi wgre? i gdzie takie zaklady moge znalezc? MOZE KTOS WIE CO MOGE ZROBIC....!!!! , bo niechce mi sie czekac az sie pojawia takie lampy od europejskiego odpowiednika czyli hondy integry, a i jeszcze jedno w autoryzowanym sklepie hondy rozdziawili "jape" gdy spytalem o takie lampy...:D
simonuk
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14

27 Paź 2008, 21:47

W Audi 100 pamiętam, że seryjnie montowali czerwone lampy, wrzucało się tylko pomarańczowe żarówki i przy sygnalizowaniu kolor światła był pomarańczowy,


opcja 2 - wycięcie kawałka lampy, wklejenie pomarańczowej szybki (z 125p lub Ikarusa (tanie, dostępne i płaskie, da się lekko wygiąć we wrzątku lub pod nagrzewnicą) - kiedyś tak się robiło z wozami z USA - przechodziły przeglądy bez problemu, precyzyjna robota, polecam Dremela i cierpliwą osobę


opcja 3: przepisy
- NA SZEROKOŚCI: możliwie najbliżej bocznego obrysu pojazdu, jednak nie dalej niż 400 mm od tego obrysu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm
- NA WYSOKOŚCI: 350-1500mm
- INNE: eżeli odległość od światła pozycyjnego tylnego nie przekracza 300 mm, odległość kierunkowskazu od bocznego obrysu pojazdu nie powinna przekraczać więcej niż o 50 mm odległości światła pozycyjnego tylnego od tego obrysu
(tu adnotacja do opcji1 - jest tu też mowa, że kierunkowskazy powinny dawać barwę 'samochodową żółtą')
plk
 

28 Paź 2008, 22:52

wzmianka do listu od "Plk"

dzieki za regulamin:), a co do wsadzenia w czerwone swiatla pomaranczowej zarowki.... czy to bedzie ok? czy to bedzie pomaranczowa barwa swiatla a nie (kolor grejfruta) lekko rozowa. i czy pomoga w takiej sytuacji zarowki diodowe(daja bardziej skupione i jasniejsze swiatlo pomaranczowe)

a co do przerobki swiatla, a jak sie cos nie powiedzie to bede mial orginalne klosze tez zepsute, lub beda sie pocic od srodka wole nie ryzykowac z wycinaniem.

jesli mam przeglad angielski podbity i zatwierdzony na kierunki w zderzaku to taka opcja nie wchodzi w gre?!
simonuk
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14

29 Paź 2008, 01:41

simonuk napisał(a):...a co do wsadzenia w czerwone swiatla pomaranczowej zarowki.... czy to bedzie ok?...

Na pewno nie będzie idealnie pomarańczowe, ale powinno wystarczyć. Sprawdzić samemu nie zaszkodzi, napewno możesz skądś wykombinować taką żarówkę, a jak nie... to przecież nie kosztuje to majątku.

LEDy jako zamienniki zdecydowane NIE! Żarówki te nie posiadają homologacji (tak, żarówki też powinny mić oznaczenie homologacyjne) i pewnie gorzej na tym wyjdziesz niż na pomarańczowych zwykłych w czerwonym kloszu.

simonuk napisał(a):...a co do przerobki swiatla, a jak sie cos nie powiedzie to bede mial orginalne klosze tez zepsute, lub beda sie pocic od srodka...

Nie ma ryzyka, nie ma zabawy :P

simonuk napisał(a):...jesli mam przeglad angielski podbity i zatwierdzony na kierunki w zderzaku to taka opcja nie wchodzi w gre?!

Masz oddzielny przegląd na kierunki czy tylko normalny, który był robiony w czasie gdy kierunki już były? Bo jeśli taki normalny to proste pytanie... jak udowodnisz, że w trakcie tamtego przeglądu już kierunki były zmienione?
Prawda jest taka, że wszystko zależy od diagnosty, jak sę będzie chciał czepić to się doczepi, jak nie to nie.
plk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota Corolla AE86 "Hachi-Roku" (1983–1987)
    To najsłynniejsza, kultowa odmiana. Uwieczniono ją nawet w japońskiej mandze, a następnie w serialu anime, "Initial D". To historia młodego chłopaka, który przeżywa swoje przygody za kierownicą tylnonapędowego modelu ...

29 Paź 2008, 11:50

"pLK"

hmmm, to moze od poczatku..

samochod kupilem w anglii, byl on sprowadzony z usa, i od razu bez prawa do rejestracji( wlasnie o te lampy i boczne kierunki w blotnikach)
gosc(poprzedni wlasciciel) przymalowal kierunki w blotnikach, a w tylnym zderzaku(ok 30 cm od lini swiatel w dol, w odleglosciach nie wiekszych co mi napisales) zamontowal pomaranczowe kierunki(typu cos jak 3-cie swiatlo stop, takie podluzne diodowe zestawy pomaranczowe), wyglada to calkiem niezle, no i spelnia swoja role. i dostal na to angielski przeglad techniczny(MOT) czyli ogolny, normalny przeglad, a i adnotacje ze ten samochod jest przywrocony do prawa rejestracji. Po tym jeszcze 3 lata i 3 przeglady(MOT) normalna rejestracja, wiec w angli to jest ok. przyjechalem tym samochodem do polski, oplacilem celne i co dalej, czy mam przetlumaczyc wszystkie te papiery angielskie i dowiesc ze jest legalnie ( jakies 5 kartek a4, co mi daje 5x70zl= 350) czy wykorzytac kapital 350 zl na jakies operacje, moze dostane lampy???

Czy ja musze miec kierunki stylu koniecznie w pasie swiatel, bo znalazlem na allegro lampy takze czerwone, no i sa z homologacja

[link do oferty na Allegro wygasł]

(link do tej aukcji) i w czy takie lampy jak zamontuje pomaranczowe zarowki to bedzie ok?????

dzieki
simonuk
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14