mike napisał(a):2.0 to szrot, 1.8 drogie części, praktycznie brak zamienników.
2.0 to niesławny TDI PD, ale w mitsu miał jakieś modyfikacje. 1.8 DID, to własna konstrukcja mitsu-bardzo dobry silnik, ale części drogie.
1.8 benzyna, to pancerna jednostka, jak większość japońskich wolnossących benzyniaków, ale oszczędny to on nie jest. 1.5 spoko, ale trochę słaby.
Optymalną jednostką jest 1,6- niby niewiele mocniejszy od 1,5, a jedzie zauważalnie lepiej i tylko nieco gorzej od 1,8, a zużycie paliwa dużo niższe, pali mniej nawet od słabszego 1,5, a od 1,8 to nawet 2l/100km mniej. Ale to najnowszy silnik w Lancerze, więc dostępny tylko w młodych autach.
Kiedyś oglądałem jakiś filmik na YT z hamowania tego silnika i zamiast fabrycznych 117KM wyszło chyba coś koło 10KM wiecej (bez żadnych modyfikacji).
Ja kiedyś amatorsko sprawdziłem przyspieszenie swojego Lancera i wynik był trochę powyżej 9s do setki- na dwójce
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0