Lancer IX silniki

29 Sty 2021, 09:34

Ma ktoś doświadczenie przy sprawowaniu silników dieslów w Lancerze IX? Jak wrażenia oraz opinie 1.8 lub 2.0 . Osobiście o benzynie widzę dobre opinie.
MotoFan777
Początkujący
 
Posty: 71

29 Sty 2021, 11:00

2.0 to szrot, 1.8 drogie części, praktycznie brak zamienników.

Na przyszłość- nie zakładaj do każdego jednego auta oddzielnego tematu.
Ostatnio edytowany przez mike, 29 Sty 2021, 11:01, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2021, 11:18

W porządku rozumiem. Czyli ewentualnie benzyna 1.8 to dosyć dobre silniki.
MotoFan777
Początkujący
 
Posty: 71

29 Sty 2021, 11:53

Benzyniaki są ok
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sty 2021, 10:01

mike napisał(a):2.0 to szrot, 1.8 drogie części, praktycznie brak zamienników.

2.0 to niesławny TDI PD, ale w mitsu miał jakieś modyfikacje. 1.8 DID, to własna konstrukcja mitsu-bardzo dobry silnik, ale części drogie.
1.8 benzyna, to pancerna jednostka, jak większość japońskich wolnossących benzyniaków, ale oszczędny to on nie jest. 1.5 spoko, ale trochę słaby.
Optymalną jednostką jest 1,6- niby niewiele mocniejszy od 1,5, a jedzie zauważalnie lepiej i tylko nieco gorzej od 1,8, a zużycie paliwa dużo niższe, pali mniej nawet od słabszego 1,5, a od 1,8 to nawet 2l/100km mniej. Ale to najnowszy silnik w Lancerze, więc dostępny tylko w młodych autach.
Kiedyś oglądałem jakiś filmik na YT z hamowania tego silnika i zamiast fabrycznych 117KM wyszło chyba coś koło 10KM wiecej (bez żadnych modyfikacji).
Ja kiedyś amatorsko sprawdziłem przyspieszenie swojego Lancera i wynik był trochę powyżej 9s do setki- na dwójce :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2021, 10:26

Serwisuje Grandisa z 2.0d (ten sam silnik), ma już nalatane 360k i ciągle jezdzi, przez 10 lat jedyne naprawy jakie były to UPG i jeden wtrysk się rozpadł.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Akumulator w naszym samochodzie
    W tym temacie nie dyskutujemy o problemach z akumulatorami i ładowaniem. Jak odłączać/podłączać akumulator? Przy odłączaniu klem od akumulatora najpierw należy odłączyć przewód minusowy – pozwoli to uniknąć zwarcia ...

30 Sty 2021, 15:33

czyli całkiem spoko, jedynie ten lakier niby jest bardzo delikatny..
MotoFan777
Początkujący
 
Posty: 71

30 Sty 2021, 20:13

Jak to w japonczykach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4