Lancer vi, Colt v - montaż klimy

23 Mar 2016, 11:48

Witam. Jakiś czas temu kupiłem sobie najuboższą wersję Lancera VI z silnikiem 1.3, w którym niestety nie ma klimatyzacji, seryjnie wiem że była montowana podobnie jak w Colcie V. Mam pytanie, jakie części będą potrzebne do montażu (oczywiście chodzi mi o klimę manualną). Znalazłem na Allegro gotowy zestaw za 400zł i dlatego muszę wiedzieć jakie części będą potrzebne. Co do montażu to sam będę zakładał i proszę nie pisać, że się nie opłaca bo nie stać mnie w tej chwili na inny samochód. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
lol1994
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 28 08 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: MITSUBISHI Lancer
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Mar 2016, 15:02

Daję 1% szans, że to się da zrobić - musiałbyś zmienić obudowę nagrzewnicy pod deską rozdzielczą i założyć do niej skraplacz, przeprowadzić przewody przez ścianę grodziową (przeróbka), zmienić miskę oleju i/lub napinacz paska wielorowkowego + sam pasek oraz dużo innych rzeczy. Sprawa nieopłacalna i chyba niewykonalna.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

23 Mar 2016, 15:38

Chyba nie zrozumiałeś pytania? Napisałem wcześniej, że była montowana seryjnie więc mam już mocowanie sprężarki są dodatkowe otwory w ścianie grodziowej, wiem że i tak będę musiał zdemontować deskę a co do paska to zachodzę do sklep i pytam o wersję z klimatyzacją. Pozdrawiam..
lol1994
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 28 08 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: MITSUBISHI Lancer
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Mar 2016, 11:48

Jeżeli klima była montowana seyjnie w bogatyszych wersjach i twój samochód ma wszystko przygotowane, to da się to zrobić.
lol1994 napisał(a):Znalazłem na Allegro gotowy zestaw za 400zł i dlatego muszę wiedzieć jakie części będą potrzebne.

Ale...że jaki zestaw? Bo chyba nie komplet do klimy...
A co będziesz potrzebował? Skraplacz ( chłodnica klimatyzacji ) około 700 zł ( po używkach i takich za 300, 400 zł nawet nie patrz i mimo, że to była dobra firma, to omijaj Niessens - ostatnio produkują badziewie ), osuszacz ( około 50 zł ), parownik ( nagrzewnica ) około 400 zł, przewody klimatyzacji ( sztuka, średnio 30 - 40 zł zależy który bo potrzebnych jest kilka ), sprężarka ( około 600 zł ), panel sterowania i elektryka ( przewody, złączki, bezpieczniki i przekaźniki ).
Przed montażem całości, musisz sprawdzić, czy nie trzeba wymienić całej obudowy nagrzewnicy - w wersji z klimą, zapewne całość będzie inna ). Potrzebny tez będzie większy pasek klinowy. Klima jest sterowana ze sterownika silnika, a więc będziesz musiał mieć schemat z wersją z klimą i bez klimy i porównać, czy to są te same sterowniki i w które piny na sterowniku ewentualnie się wpiąć. Elektrykę można kupić jakąś używkę, natomiast chłodnica, sprężarka, przewody, nagrzewnica sugeruję, żeby były nowe - każda usterka tych elementów wiąże sie z dodatkowym kosztem ponownego napełniania układu. No i po poskładaniu całości, trzeba zrobić test szczelności i jak wszystko będzie ok, to napełnić klimę czynnikiem chłodzącym. Jest jeszcze kwestia wentylatora chłodnicy - nie wiem jak w twoim aucie, ale czasem się zdarza, że jak nie ma klimy to jest jeden wentylator, a jak klima jest, to są dwa wentylatory.
No i jeszcze pozostaje sprawa mechanika, czyli czy wszystko będzie pasowało. Najlepiej by było, jakbyś się przyjrzał dokładnie swojemu osprzętowi silnika i osprzętowi w wersji z klimą. Nie mówię, że się nie da, ale może okazać się, że faktycznie, jak mówił przedmówca, mimo, że były modele z klimą, to u ciebie tej klimy się nie da założyć - ot, chociażby otwory technologiczne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Mar 2016, 15:59

Te ceny to chyba do jakichś drogich samochodów a nie do takiego za 4000zł, którego i tak właściciel sprzedaje na części. Te 400zł to za tą aukcje [link do oferty na Allegro wygasł]
lol1994
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 28 08 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: MITSUBISHI Lancer
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Mar 2016, 20:59

Hmmmm, 400 zł, to nie dużo tak w sumie. Jeżeli ta klima działa, to może warto się zastanowić. Decyzja nalezy do ciebie - twoje pieniądze, twoja robota i twój czas. Czy zmarnowane? Trudno powiedzieć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    GR Yaris – sportowy hot hatch i rajdówka w jednym
    GR Yaris to pojazd zarówno dla fanów sportowych samochodów, jak i amatorów rajdowej rywalizacji. Nowy hot hatch jest samochodem drogowym, ale pokrewieństwo z Yarisem WRC zaowocowało taką konfiguracją, ...

27 Mar 2016, 12:37

MotoAlbercik jak tak się znasz to może powiesz jakie części będą potrzebne oprócz elektroniki.
lol1994
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 28 08 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: MITSUBISHI Lancer
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Mar 2016, 13:34

Albert wymienił ci dokładnie powyżej czego potrzebujesz. Ja nigdy klimatyzacji nie próbowałem montować, natomiast raz usuwałem całkowicie klimatyzację co teoretycznie powinno być zadaniem łatwiejszym niż montaż - napiszę krótko: była to zawalista robota, na którą bym sie już drugi raz nie pisał chociaż całkowicie zielony w sprawach motoryzacyjnych nie jestem. Jeżeli uda ci się wszystko zakupić działające i tanio, dopasować, zainstalować do posiadanego auta i to uruchomić, to będzie to kolejny cud od czasów zmartwychwstania Łazarza. Bez złośliwości szczerze życze ci powodzenia.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

29 Mar 2016, 19:35

Zapomniałem jeszcze o dwóch zaworkach na przewodach. Ale tak sobie myślę - przecież masz już gotowy zestaw na oku, więc tylko demontujesz z tamtego auta i montujesz u sobie. Zero problemu. Pamiętaj jednak, żeby przed demontażem sprawdzić czy ta Klima działa. Jak się nie da sprawdzić albo nie będzie działać to odradzam kupować ten zestaw.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Kwi 2016, 22:18

No i jeszcze musisz pamiętać, że po założeniu czeka cię nabicie całego układu czynnikiem i olejem. Jeżeli będzie szczelny to zapłacisz około 150zł, ale jak nie przejdzie próby szczelności to czekają cię dodatkowe koszty.

Pasek klinowy chyba też musisz kupić inny żeby pasował na długość po założeniu kompresora.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Kwi 2016, 08:16

Kacper napisał(a):No i jeszcze musisz pamiętać, że po założeniu czeka cię nabicie całego układu czynnikiem i olejem. Jeżeli będzie szczelny to zapłacisz około 150zł, ale jak nie przejdzie próby szczelności to czekają cię dodatkowe koszty.

Po złożeniu tego wszystkiego, przed nabiciem klimy czynnikiem, trzeba zrobić próbę szczelności azotem. Dopiero potem, jak wszystko jest ok, to nabić cały układ czynnikiem. Pozwoli to zaoszczędzić koszta nabiacia czynnikiem R134a.
Daj znać na forum jakie są efekty postępu i czy wogóle się zdecydowałeś zakładać ta klimę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000