Audi A4 B5 - dziwny problem z klimatyzacją.

06 Kwi 2016, 08:30

Witam. Mniej więcej rok temu wymieniałem sprężarkę klimatyzacji. Po wymianie klimatyzacja działała bez zarzutu. Potem przyszła zima i co prawda oczywiście włączałem ją jak temperatura nie spadła za nisko, ale i tak nie mogłem stwierdzić czy działa czy też nie, ponieważ na zewnątrz było zimno, ale do rzeczy. Kilka dni temu uruchomiłem klimatyzację i zaskoczenie, wieje lekkim chłodkiem, jeden przewód lekko zimny, drugi lekko ciepły. Pojechałem do speca, który się tym zajmuje, podłączył manometry i powiedział, że sprężarka próbuje, próbuje, ale jej nie wychodzi. Odciągnął więc czynnik, przefiltrował go, przepłukał cały układ, wbił czynnik z powrotem (zaznaczam, że czynnika nie ubyło) i klimatyzacja działała super, na wylocie z kratek 7 stopni Celsjusza. Działało to jeden dzień, sytuacja znowu się powtórzyła, czyli wieje lekkim chłodkiem, albo wcale, przewody zmieniają swoją temperaturę, ale nie tak jak powinny. Teraz pytanie czy to wina dyszy dławiącej czy następstwo rozsypującej się sprężarki. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.
Neth
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 03 10 2012
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

06 Kwi 2016, 09:25

Na logikę biorąc skoro po oczyszczeniu czynnika i całego układu wszystko działało dobrze, a potem problem powrócił (czynnik znów uległ zabrudzeniu), to już wiadomo że ma on dostęp do jakiegoś brudu. System jest szczelny, zatem cień podejrzenia pada na sprężarkę ....
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

06 Kwi 2016, 16:15

Dlatego zawsze mówię, że do takich rzeczy jak układ hamulcowy, klima, układ chłodzenia itp, zakłada się części nowe lub po regeneracji ( są one na gwarancji ), a nie części używane. W przypadku układu hamulcowego jest to bezpieczeństwo, a w przypadku klimy oszczędnośc kosztów ( np. uzupełnianie czynnika bądz sprawdzanie szczelności ).
Wracając do problemu, to podejrzewam, że sprężarka była niewłaściwie przechowywana i dostał się do niej brud, wilgoć. I stąd te problemy. Układ należałoby przeczyścić i to nie u mechanika, który ma tylko maszynę do nabijania czynnika, tylko w zakładzie, gdzie zajmują się tylko i wyłącznie serwisem klimatyzacji. Niestety takie czyszczenie układu jest dość drogie ( koszt około 350 zł ). I jeżeli jest tak jak myślę, czylu układ jest zabrudzony, to niestety czyszczenie jest konieczne. W przeciwnym przypadku nawet, jak się założy nową sprężarkę, to zanieczyszczenia w układzie i tak do niej dotrą i może to doprowadzić do jej awarii.
Dlatego nie opłaca się kupować części klimy używanych, niewłaściwie przechopwywanych, a więc tak naprawdę wcześniej zdemontowanych z innego samochodu. W tym przypadku jak widać nie zaoszczędzimy....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyścigowa Toyota GT86 po modyfikacjach w Polsce
    Toyota GT86, sportowe coupe z Japonii, jest świetną bazą do budowy wyczynowych aut na rajdy i wyścigi. Sportowe ramię Toyoty w Europie, Toyota Motorsport GmbH, opracowało na jej podstawie profesjonalne wersje wyścigowe i ...