06 Kwi 2016, 16:15
Dlatego zawsze mówię, że do takich rzeczy jak układ hamulcowy, klima, układ chłodzenia itp, zakłada się części nowe lub po regeneracji ( są one na gwarancji ), a nie części używane. W przypadku układu hamulcowego jest to bezpieczeństwo, a w przypadku klimy oszczędnośc kosztów ( np. uzupełnianie czynnika bądz sprawdzanie szczelności ).
Wracając do problemu, to podejrzewam, że sprężarka była niewłaściwie przechowywana i dostał się do niej brud, wilgoć. I stąd te problemy. Układ należałoby przeczyścić i to nie u mechanika, który ma tylko maszynę do nabijania czynnika, tylko w zakładzie, gdzie zajmują się tylko i wyłącznie serwisem klimatyzacji. Niestety takie czyszczenie układu jest dość drogie ( koszt około 350 zł ). I jeżeli jest tak jak myślę, czylu układ jest zabrudzony, to niestety czyszczenie jest konieczne. W przeciwnym przypadku nawet, jak się założy nową sprężarkę, to zanieczyszczenia w układzie i tak do niej dotrą i może to doprowadzić do jej awarii.
Dlatego nie opłaca się kupować części klimy używanych, niewłaściwie przechopwywanych, a więc tak naprawdę wcześniej zdemontowanych z innego samochodu. W tym przypadku jak widać nie zaoszczędzimy....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...