Lancia Thesis

Ocena użytkowników samochodu Lancia Thesis

6 - punktów
0
Brak głosów
5 - punktów
0
Brak głosów
4 - punkty
0
Brak głosów
3 - punkty
1
100%
2 - punkty
0
Brak głosów
1 - punkt
0
Brak głosów
Razem głosów : 1

02 Sty 2014, 21:00

Lancia Thesis
Thesis jest moim zdaniem synonimem piękna. Smukłe i aerodynamiczne kształty, charakterystyczny grill i przede wszystkim genialne, tylne światła w kształcie bumerangu. Niestety, jest sporo osób, które twierdzą dokładnie odwrotnie. Dlatego jej sprzedaż była na tyle słaba, że zarząd Lancii zdecydował oddać ostatnią partię na złom, co wg. mnie było jedną z największych zbrodni w historii współczesnej motoryzacji. Widok zezłomowanych piękności był po prostu przygnębiający. Dlatego niech inni mówią co chcą: Thesis jest piękna. Owszem, elektronika potrafi wariować i zawieszenie nie należy do trwałych, ale by jeździć takim wozem trzeba mieć gust..

Lancia Thesis


Który silnik najlepiej wybrać ? Zacznijmy od diesla, bo jest chyba najbardziej kuszącą propozycją. I słusznie, bo jego pierwsza, słabsza odmiana o mocy 150 KM nie jest zbyt dynamiczna, ale kusi oszczędnością i niskim poziomem bezawaryjności. Ta pięcio-cylindrowa, dziesięcio-zaworowa jednostka jest dużo trwalsza od nowszej wersji z czterema zaworami na cylinder. Ta druga ma między innymi poważne problemy z kolektorem ssącym, a dokładnie klapkami przysłaniającymi i otwierającymi kanały dolotowe. Ponadto część egzemplarzy zostało wyposażonych w filtr cząstek stałych. Za to wszystkie benzyniaki są godne polecenia. Najmniejszy 2.0 z turbosprężarką to poprawny wybór, zapewnia nieco lepsze osiągi niż większy motor 2.4, po za tym dochodzą niższe opłaty. Spalanie jest w zasadzie identyczne dla obu motorów, ale wolnossący jest nawet trwalszy i mniej wysilony. V6-tki dają jeszcze więcej frajdy z jazdy (szczególnie 3.2), ale spalają niepoprawne ilości paliwa (nawet jak na swoją pojemność) i nie zapewniają aż tak dobrej dynamiki, jak można by się spodziewać. Choć w sumie przy mocniejszych silnikach łatwiej trafić na zadbany egzemplarz od pasjonata.

Wnętrze/ wyposażenie: Zaskakujący jest fakt, że "Tereska" jest jednym z najlepiej wyposażonych aut w swoim segmencie. Wiele dodatków, za które w autach pokroju BMW 5 i Mercedesa E trzeba było słono dopłacać, w Lancii dostajemy za darmo. Nie można też narzekać na wykończenia wnętrza. Standardowo dostawaliśmy tapicerkę z wysokiej jakości alcantary, którą bez dopłaty można było zamienić na skórzaną. Dopłaty wymagała za to specjalna tapicerka Poltrona Frau z wysokiej jakości skóry.

Lancia Thesis


Awaryjność: Jak niemal każde włoskie, luksusowe auto Thesis zmaga się z wieloma problemami dotyczącymi elektroniki pokładowej: nie są to poważne i drogie problemy, ale w zajeżdżonym aucie potrafią zirytować nawet fana Lancii o anielskiej cierpliwości. Zwykle są to problemy przechodnie: raz dane urządzenie działa, a raz nie. Dużo więcej kłopotów może przysporzyć automatyczna skrzynia biegów: jest niezbyt trwała, a nieumiejętne użytkowanie prędzej czy później doprowadzi do konieczności wymiany całej przekładni. Przy zakupie podstawą jest sprawdzenie, czy w skrzyni był już wymieniany olej. Na razie nie trzeba się zbytnio martwić o korozje, ale warto skontrolować stan maski i blachy na podłodze bagażnika. Podczas kupna standardowo radzę sprawdzić oryginalność szyb i spasowanie blach: odradzam powypadkowe egzemplarze.

Koszty: Ceny Thesisów są po prostu śmieszne. Samochód z 2007 roku i silnikiem 2.4 M-Jet kosztuje mniej niż 33 000 zł (najdroższy, jaki znalazłem w Polsce). Z wcześniej wymienionych przyczyn odradzam ten wybór. W Niemczech z jakiegoś powodu auta są nieco droższe: benzyniak 2.4 z końca produkcji z małym przebiegiem to wydatek "nawet" 45 000 zł. Porównywalny Mercedes E-Class z tego rocznika będzie kosztował.. dwa razy więcej. Co z cenami części ?

Lancia Thesis


Niestety, wyniki tego zestawienia są zdecydowanie niekorzystne dla Włoszki. Szczególnie w sekcji amortyzatorów: pneumatyczne miechy Airmatic dla Mercedesa pod względem komfortu jazdy i trwałości są w zasadzie porównywalne do konwencjonalnych Lancii, a i tak zauważalnie tańsze. Niestety, w przeciwieństwie do E-Classy nie istnieją żadne zamienniki, więc jesteśmy skazani na ASO. Kupując egzemplarz z nieznanego źródła istnieje duża szansa, że to co zaoszczędzimy na zakupie wydamy później na eksploatacje i usuwanie usterek. Thesis to raczej samochód dla pasjonata i z żalem, ale czystym sercem nie mogę polecić go osobie szukającej bezawaryjnego i (w miarę) taniego w eksploatacji luksusowego auta.

Lancia Thesis

Lancia Thesis

Lancia Thesis
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006