Land rover Discovery 2 wyskakiwanie przełożeń

20 Paź 2008, 09:14

Witam mam problem z Land roverem Discovery 2 2,5 td (skrzynia manual )od jakiegoś czasu podczas jazdy wyskakuje mi dźwignia przełożeń (z szosowych na terenowe.)
Zauważyłem że podczas jazdy z górki i puszczenia gazu przełożenie z szosowego wyskakuje w pozycie neutral. Miał może ktoś podobny problem bądź wie dlaczego tak sie dzieje i jakie mogą być koszty naprawy. Może być to przyczyną oleju a raczej jego braku. Dziękuje i proszę o pomoc
berez_22
Nowicjusz
 
Posty: 9

20 Paź 2008, 12:27

częsta przypadłość w dyskotekach, a raczej reduktorach landroverowych. niestety nie wiem czy daje się to naprawić.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

20 Paź 2008, 21:05

sprobuj podciagnac troszke drazek ktory idzie od lewarka do reduktora sa tam na nim dwie nakretki ktorymi regulujesz wielkosc zazebienia sie kol zebatych w reduktorze
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

20 Paź 2008, 21:07

dostep troszke utrudniony przez przedni wal napedowy lepiej go sciagnac wiecej miejsca bedziesz mial nakretki na klucz 13 pozdrawiam
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

21 Paź 2008, 09:35

Dziekuję za wypowiedź spróbuje zastosować się do wskazówek, przy reduktorze jest prostokątny dekiel aluminiowy jeśli bym go odkręcił bedę widział jak te zęby się zazębiają i w jakim są stanie? Zauważyłem jeszcze że na dźwigni przełożeń w pozycji do jazdy po szosie jest z centymetr luzu przy wbitym przełożeniu i podczas jazdy czuć delikatne stuki tak jak by coś chciało wybijać przełożenie lecz wydaje mi się że dopiero przy wyższej prędkości wybija bądź na piątym biegu , ale to chyba od prędkości tylko zależy. Mam jeszcze pytanie jaki olej się leje do reduktora?
berez_22
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Paź 2008, 14:34

zle Ci podalem tam sa nakretki na klucz 24 13 sa w defenderach -olej 85W90
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa napęd AWD-i w hybrydach Toyoty?
    Elektryczny napędem na cztery koła AWD-i całkowicie różni się od tradycyjnych napędów 4x4 pod względem konstrukcji i zasady działania. Wyjaśniamy, jak AWD-i jest zbudowany, jakie daje korzyści i dlaczego pojawia ...
    Audi RS 6 Avant V8-Biturbo 4.0 TFSI 560 KM i 700Nm
    Nowe Audi RS 6 Avant to symbol technicznych możliwości jutra. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze. Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s, a na życzenie klienta ...

21 Paź 2008, 14:35

widaiec nie bedziesz bo to jest z drugiej strony reduktora
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

21 Paź 2008, 21:50

A da się tam jakoś zaglądnąć? czy trzeba go ściągać i jak się ewentualnie ściągnie to nie bedzię jakiegoś problemu, bo przy moich zdolnościach wszystko da się rozebrać tylko nie zawsze daje się złożych :oops:
berez_22
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Paź 2008, 21:56

z dojsciem do tych nakretek jest troszke ciezko ale da sie to zrobic jak sciagniesz przedni wal napedowy
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

21 Paź 2008, 22:05

mam takie pytanko skąd mam wiedzieć że dobrze podciągam nakrętki jest jakiś sposób na regulacje?
berez_22
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Paź 2008, 22:15

tymi nakretkami musik krecic w strone tak jakbys je wkrecal
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

22 Paź 2008, 10:31

Jeszcze mam pytanko co do oleju do skrzyni biegów jaki tam powinno się wlewać?
berez_22
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Paź 2008, 13:41

Dzisiaj zacząłem majsterkować przy mechanizmie zmiany biegów bo sie tulejka wytarła i po rozkręcałem od środka plastiki i osłony tak że widzę reduktor od góry porobiłem kilka fotek mógłbyś macpaw5 się wypowiedzieć czy to jest ta regulacja bo ja nie jestem do końca pewien. Kurcze tu się nie da chyba wrzucić zdjęć do postu, a na serwer a potem link to się nie orientuje mógłbyś podać emaila na prv. a ja bym ci te zdjęcia wysłał do oblukania?
berez_22
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Gru 2008, 11:41

Wiatm! Dawno tu nie zaglądałem ... z problemem wyskakujących przełożeń już sobie poradziłem, okazało się problem leżał po stronie oleju w reduktorze a raczej jego braku, wiec jak ktoś bedzie miał podobny problem to najpierw niech sobie sprawdzi stan oleju.
berez_22
Nowicjusz
 
Posty: 9

03 Sty 2010, 15:17

Czesc mam dyscoteke z 2000 w automacie i jak odpaleam auto to czasami słychca zgrzyt w skrzyni biegów ktos mi powiedział ze to olej pod cisnieniem z silnika jest tłoczone do skrzyni i dlatego to tak slychac tylko ze to sie dzieje jak temperatura spada ok 10c bo jezeli jest cieplo to nic moze gestosc oleju ma cos dotego ? :shock:
interesuje sie autami ,modyfikacjiami i stolarka ale to bardziej spokojniejsze hobby
piopi
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: kłobuck