[email widoczny po zalogowaniu] to o czym piszesz wymaga blokad mostów.
[email widoczny po zalogowaniu] zacznijmy od początku.
mechanizm różnicowy powoduje, że napęd przekazywany jest na koło, które ma słabszą przyczepność - pewnie nie raz ruszałeś osobówką z pobocza i zwróciłeś uwagę, że ślizga się koło które jest na piachu, a to drugie na asfalcie jest przyczepne. tak właśnie działa mech. różnicowy.
tak samo jest w przypadku, gdy taki mechanizm różnicowy jest zastosowany w napędzie międzyosiowym (przód i tył). napędzana jest ta oś, która ma mniejszą przyczepność.
po to blokujemy ten mechanizm aby napędzane były równo obydwie osie - wyobraź sobie, że jesteś tylnią osią w błocie, a przednią na suchym. gdybyś nie włączył blokady centralnego to ciągnęłaby tylko oś która się kopie, czyli tylnia. wniosek - ciężko byłoby wyjechać z błota.
na sfalcie natomiast, można jeździć
4x4 ale tylko bez zapiętej blokady centralnej. dlaczego? przednia i tylnia oś wykonują inną drogę i gdyby centralny był zapięty powodowałoby to naprężenia w napędzie, poślizgi i niebezpieczne sytuacje. o zużyciu napędów nie wspominając.
dlatego, że disco ma centralny mech.różnicowy może jeździć po asfalcie z napędem 4x4. a resztę wywnioskuj z powyższego.
w razie pytań... pytaj.