REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
stanlejek napisał(a):Witam wszystkich miłośników Landków![]()
jeśli chodzi o napęd we Freelanderku to jest trochę spaprany
niestety cały czas jest załączony na 4 koła a sprzęgło wiskozowe powinno niwelować różnicę w ilości obrotów kół na zakrętach ale niestety nie spełnia do końca swojego zadania przez co wyczuwalne sa opory toczenia zwłaszcza przy cofaniu a co za tym idzie przyśpieszone zużycie opon i oczywiście trochę więcej paliwa niestety doprowadza to do awarii skrzyni rozdzielczej która jest kosztowna
ALE - po wymontowaniu wału napędowego ( łącznie 14 śrub, około 30 min pracy ) okazuje się że mamy do czynienia z autem wprawdzie z napędem tylko na przód ale za to zwrotnym , cichszym, zużywającym, mniej paliwa i nie drącym opon na pewno jego dzielność terenowa na tym ucierpi ale dla osób które nie potrzebują pokonywania trudnych przeszkód terenowych nie będzie to miało wielkiego znaczenia
gorąco polecam takie rozwiązanie nawet jeśli jeszcze objawów awarii nie stwierdzono, pozwoli to na spore oszczędności w eksploatacji -radzę spróbować zawsze mozna ten wał zamontować s powrotem