Land Rover Freelander - Układ paliwowy Pomocy

21 Sie 2008, 10:48

Jestem początkującym 4x4 (2001 Diesel)
Wiem, że ten samochód nie jest przeznaczony na ciężki teren.
Pojechałem w las i złamałem rozdzielacz paliwa (kawałek plastiku). Umocowany jest on u mnie na ramie pod drążkiem kierowniczym po lewej stronie. Według mnie drążek kierowniczy uderzył właśnie w rozdzielacz. Naprawa w autoryzowanym serwisie sprowadza się do wymiany całej instalacji paliwowej koszt powyżej 2000.

Pytanie moje jest takie.
1. Czy miejsce rozdzielacza, o którym piszę jest u mnie prawidłowe?
Wychodzi mi na to, że po naprawie jak drugi raz dobije mi drążek do ramy to awaria się powtórzy.

2. Czy rzeczywiście trzeba wymieniać całe przewody?
Przewody są silikonowe a w środku teflonowe bardzo trudne do ponownego montażu. Czy da się to dobrze połączyć przy nowym rozdzielaczu?
Artbor
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa

29 Sie 2008, 08:31

Rozdzielacz o którym piszę powinien znajdować się około 2-3 centymetrów powyżej drążka kierowniczego. Nie ma możliwości dobicia drążkiem rozdzielacza.

Naprawa układu paliwowego materiałami zastępczymi moim zdaniem opłaca się. Oryginalnie wymienia się cały układ paliwowy – koszty w granicach 2.500 PLN. Ja użyłem zamienników w postaci kilku rozdzielaczy połączonych przewodem paliwowym zaciśniętych klemami.
Oryginalne przewody zbudowane są w środku teflon na wierzchu silikon. Obciąłem silikon w teflon włożyłem rurki aluminiowe na wierzch nałożyłem przewód paliwowy zacisnąłem zaciskiem i śmiga.
Land Rover freelander 2.0 2001
Artbor
Nowicjusz
Awatar użytkownika

08 Wrz 2008, 13:15