25 Mar 2010, 17:07
a jak pali na ciepłym? masz silnik L serii czy td4? w L serii kąt ustawia się między 2 a 4 stopniami, naj optymalniejsze według użytkowników tego silnika są 4 stopnie. Jeśli dalej będzie kapa możesz jeszcze opóźnić kąt wtrysku. Kąt wtrysku reguluje się przy pomocy koła zębatego na wałku rozrządu od strony paska pompy. Należy zdjąć obudowę filtra powietrza i paska pompy, poluzować widoczne 4 śruby, przestawić delikatnie koło, dokręcić śruby, zapalić silnik i odczytać testerem lub komputerem aktualny kąt. W razie potrzeby powtórzyć czynność do uzyskania wymaganego kąta. Obrót koła zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje opóźnienie kąta, analogicznie obrót przeciwnie do ruchu wskazówek powoduje przyspieszenie kąta wtrysku.