Lanos 1.5 16V 100 + gaz

21 Lis 2009, 21:45

witam.Mam problem z zapaleniem ciepłego , ale nienagrzanego silnika.Mianowicie , zapalam na benzynie przerzucam na gaz ,jadę np. 500m ,zatrzymuję ,gaszę i po około 10min.pojawia się ten problem.Na samej benzynie wszystko ok.Może ktoś miał taki problem?
wojta1s
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Bydgoszcz
  • 21 Lis 2009, 23:48

    Masz zbyt małą dawkę gazu.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8547
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    22 Lis 2009, 11:51

    To znaczy,że wyregulować ,czy wymienić filtr gazu, czy jeszcze co innego?
    wojta1s
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bydgoszcz

    22 Lis 2009, 17:46

    Ja filtr gazu wymieniam co 10-12kkm i tego się trzymam,jeśli wiesz w jaki sposób zwiększyć dawkę gazu to to zrób.Ja dostosowuję sobie dawkę gazu w zależności od stanu filtra powietrza,gdy wymienię filtr pow.zawsze muszę zwiększyć dawkę gazu ,gdyż nie chce mi odpalać na gazie nawet wtedy gdy silnik jest gorący.Jaką masz instalację?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8547
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    23 Lis 2009, 06:14

    Mam instalację B.R.C. Każdorazowo silnik zapala na benzynie ,a po wkręceniu silnika powyżej 2000 tys.obr. sam przełącza na gaz.Po 10min. tylko "chwyci"jakby chciał zapalić i zgaśnie.Jak mu wcisnę pedał gazu do dechy i pokręcę kilka sek. to zapali i reszta odbywa się normalnie.Ostatnio rzeczywiście wymieniałem filtr powietrza.
    wojta1s
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bydgoszcz

    23 Lis 2009, 09:53

    No to jeśli wymieniałeś filtr powietrza to raczej wszystko jest jasne,mnie paradoksalnie najlepiej na LPG chodzi wtedy gdy filtr powietrza nie jest już pierwszej czystości ale niestety wymieniam z oczywistych względów,czasami po zatankowaniu już miewam problemy z odpalaniem na gorącym silniku(gorszy gaz)wtedy sobie delikatnie zwiększam dawkę gazu i wtedy wszystko jest OK.Podstawa to czysty filtr LPG oraz parownik (membrana) w b.dobrym stanie,jeśli membrana jest już sztywna to nic nie pomoże,zawsze będzie problem z odpalaniem na LPG ,kondycja akumulatora i rozrusznika jest b.ważna,by bezproblemowo odpalić na LPG rozrusznik musi dobrze kręcić.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8547
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


    23 Lis 2009, 12:02

    A zrób tak - uruchamiasz na Pb,przełączasz na LPG,jedziesz kilka km i zanim zgasisz silnik,przełacz zasilanie na Pb i niech popracuje około 10 sekund na benzynie.Po 5,10 minutach uruchom na Pb.
    Napisz jakie efekty.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Lis 2009, 16:38

    Zrobiłem wszystko tak jak napisał MotoAlbercik i nie odpala.Akumulator mam roczny "futura3",instalacja gaz.7 lat membrana od nowości nie ruszana,przewody w.n. i świece wymienione na początku listopada tego roku,filtr gazu ma około 17tys.
    wojta1s
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bydgoszcz

    24 Lis 2009, 20:08

    Wojta1s, najpierw wymień filtr gazu! A przynajmniej go wyjmij wysyp ten grafit i przedmuchaj ,załóż z powrotem i zobacz co się będzie działo.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8547
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    29 Lis 2009, 18:10

    Byłem zmuszony pojechać do warsztatu , bo nie mogłem odkręcić osłony filtra gazu.Wymienili na nowy,sprawdzili szczelność przy okazji,wyregulowali i trochę się poprawiło,chociaż jeszcze się jąka,ale zapala.Zwrócili mi uwagę na utrzymywanie wysokiego stanu płynu chłodzącego w granicach max.
    wojta1s
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bydgoszcz