Leasing Toyoty a kupno i wymiana opon

21 Lis 2023, 16:25

Cześć,
Mam Toyotę CHR w leasingu (jdg). Dostałem tylko komplet letnich opon, więc teraz przy zmianie musiałbym dokupić komplet zimowych. Czy nie będzie problemu z kupnem ich poza sklepem toyoty, tylko np. na allegro? Bo na nic co o tym mówi nie natknąłem się w umowie. Rozumiem też, że taka pierdoła jak wymiana opon nie musi być robiona w aso?
jdk2223aa
Obserwowany
 
Posty: 1

21 Lis 2023, 17:32

jdk2223aa napisał(a):Dostałem tylko komplet letnich opon, więc teraz przy zmianie musiałbym dokupić komplet zimowych
Dokładnie, najlepiej kupić sobie całe koła z czujnikami i oponami zimowymi chyba, że dwa razy w roku będziesz je zmieniał na felgach które masz obecnie na samochodzie.

jdk2223aa napisał(a):Czy nie będzie problemu z kupnem ich poza sklepem toyoty, tylko np. na allegro?
Spokojnie możesz kupić. Jak chcesz same opony to popatrz na oponeo tam czasem można trafić w dobrej cenie. Na allegro bierz tylko od sprawdzonych sprzedawców.

jdk2223aa napisał(a):Rozumiem też, że taka pierdoła jak wymiana opon nie musi być robiona w aso?
Nie musi :wink: ale warto sprawdzić bo czasem Toyota ma dobre promocje na takie akcje wymiany opon i kosztowo nie wychodzi drożej niż w zwykłym warsztacie u Wulkanizatora.

Najlepiej zadzwoń do swojego serwisu i zapytaj o komplet opon zimowych z wymianą, będziesz miał mniej więcej określony koszt jaki musiał byś na to wydać w ASO. Następnie poszukaj opon np. na allegro lub oponeo oraz dodaj do tego koszt wymiany u wulkanizatora. Zobaczysz jaka wyjdzie Ci różnica :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

21 Lis 2023, 20:35

Ja jednak proponuję dokłądnie przeczytać umowę leasingu ( OWUL ).
Te warunki dostałeś wraz z umową. Niektóre ( nie wszystkie ) firmy leasingowe, wymagają serwisowania auta w ASO. Dotyczy to także wymiany i wyważania opon. Każda firma leasingowa ma swoją politykę. Zdarza się, że firma leasingowa ma też podpisane umowy z jakimiś warsztatami, do których ma zaufanie i z nimi współpracuje. Kiedyś taką firmą było np. Norauto - chyba już nieistniejąca firma w Polsce. A szkoda.
Jednakże jak masz jakiekolwiek wątpliwości, lepiej skontaktować się z firmą leasingową i po prostu zapytać, prosząc o podstawę ( czyli np. jak się dowiesz, że opony możesz kupić sam, gdzie chcesz, ale wymienić i wyważyć musisz w ASO, to zapytaj który paragraf/punkt OWUL o tym wspomina).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lis 2023, 09:15

MotoAlbercik napisał(a):Ja jednak proponuję dokłądnie przeczytać umowę leasingu ( OWUL ).
Te warunki dostałeś wraz z umową. Niektóre ( nie wszystkie ) firmy leasingowe, wymagają serwisowania auta w ASO. Dotyczy to także wymiany i wyważania opon.

Leasinguję auta od ładnych kilkunastu lat i nie spotkałem się z takim zapisem.
Może dlatego, ze byłby on niezgodny z prawem :?: :!:
Dyrektywa Unijna uwolniła nas od monopolu ASO. Ja na przeglądy jeżdżę do ASO, ale wymiany oleju poza harmonogramem robię poza ASO, klocki czy tarcze hamulcowe też, nie wspominając nawet już o oponach.
Może przy wynajmie jest inaczej, ale w leasingu traktuję auto jak swoje i nie mam z tego powodu żadnych problemów.
Mało tego. Forda w ogóle nie serwisuję w ASO.
Przez pomyłkę nie pojechałem na pierwszy przegląd roczny(źle wczytałem się w instrukcję-miało być co 2 lata, a co dwa lata przegląd ma blaszak, a identyczna osobówka już co rok). No to na drugi nie było sensu już jechać do ASO, wymieniam olej w zwykłym warsztacie, a leasingodawca nawet nie zająknął się na ten temat.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lis 2023, 14:20

yeti65 napisał(a):Leasinguję auta od ładnych kilkunastu lat i nie spotkałem się z takim zapisem.
Może dlatego, ze byłby on niezgodny z prawem :!:

A jakie prawo tego zabrania? Podaj szczegóły jak już piszesz coś takiego. Mam firmę leasingową, mam swoje samochody i leasinguję je klientom. W OWUL zapisałem, że samochody maja być serwisowane tylko i wyłącznie w ASO. Jakie prawo złamałem? Samochody, do momentu ich ewentualnego wykupu przez klienta są własnością firmy leasingowej i ta firma je "wypożycza" na ustalonych w OWUL zasadach. Z tego co wiem, każda firma leasingowa może mieć swoja politykę w tych sprawach i jak w umowie leasingu jest zapis, że samochód należy serwisować w ASO, to nie łamie żadnego prawa. Mało tego, mogę również wskazać konkretne ASO, gdzie leasingobiorca ma serwisować to auto. A taki zapis w OWUL może być podyktowany np. tym, że podczas sprzedaży tego auta historia serwisowania jak i miejsce serwisowania może mieć znaczenie. Cała ta sprawa z tym serwisowaniem itd nie będzie miała znaczenia, jeżeli po skończonej umowie leasingu wykupisz to auto ty. Wtedy leasingodawca nie będzie nic sprawdzał, bo po co? Jak dbałeś o auto w trakcie leasingu, tak masz teraz. Ale jak umowa sie skończy, a ty nie wykupisz auta tylko postanowisz oddać, to już wtedy leasingodawca może zacząć sprawdzać, czy auto było leasingowane zgodnie z umową. Jeżeli się mylę to mnie popraw. Mało tego, wiem również, że jak w OWUL będzie zapis o serwisowaniu w ASO, a leasingobiorca tego nie będzie robił i odda samochód ( nie wykupi go ), a firma leasingowa wystawi na sprzedaż i uzyska mniejszą cenę niż rynkowa, to może zwrócić się do leasingobiorcy o pokrycie różnicy. I będzie mogła to zrobić na podstawie niewywiązywania się właśnie z OWUL. Jeżeli się mylę, popraw mnie i napisz co jest niezgodne z prawem i jakim prawem.
yeti65 napisał(a):Dyrektywa Unijna uwolniła nas od monopolu ASO

Zgadza się. Jednakże pomyliło ci się to chyba z czymś zupełnie innym - dyrektywa ta dotyczy samochodów będących na gwarancji ( czyli w praktyce nowych ), zakupionych w salonach. Kiedyś trzeba było serwisować w ASO, żeby w razie awarii naprawić auto na gwarancji. Jak się coś zepsuło w nowym aucie, które było na gwarancji, to było wymagane potwierdzenie serwisowania tego auta w ASO. A dzięki tej dyrektywie nie ma juz takiej potrzeby. Wystarczy, że warsztat do którego pojedziesz na wymianę np. oleju zrobi to zgodnie z zasadami jakie wskazuje producent auta. A i tak z tego co wiem, w razie awarii, ASO potem kombinuje żeby tylko auta nie naprawić. Nie ma to jednak nic wspólnego z leasingiem.
Dlatego ja proponuję, żeby autor tematu nie sugerował się tym co ty robisz, tylko przeczytał dokładnie OWUL. Twoje OWUL mogą być inne, a autora tematu Inne. Aczkolwiek z zasady nie różnia sie wiele.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Lis 2023, 22:44

MotoAlbercik napisał(a):Dlatego ja proponuję, żeby autor tematu nie sugerował się tym co ty robisz, tylko przeczytał dokładnie OWUL. Twoje OWUL mogą być inne, a autora tematu Inne. Aczkolwiek z zasady nie różnia sie wiele

Ja zawsze biorę auta z dużym(max) wkładem własnym i niskim wykupem, tego OWULa nawet nie czytam :lol:
Ale po zastanowieniu przyznaję Ci rację.
Przy moich wpłatach, leasingodawca ma wywalone na to co robię z autem, bo ma pewność, że auto będzie wykupione.
Przy niskiej(lub zerowej) wpłacie własnej i wysokim wykupie nie ma tej pewności i może mieć wyższe wymagania co do serwisu.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2023, 11:31

yeti65 napisał(a):Ja zawsze biorę auta z dużym(max) wkładem własnym i niskim wykupem, tego OWULa nawet nie czytam :lol:

A może warto? Jak znajdziesz troszkę czasu, to w wolnej chwili, przy kawie i ciastku zerknij do tych warunków. Może cię coś zainteresuje. Te warunki mogą się też różnić w zależności od właśnie wkładu własnego i tego niskiego wykupu. Być może, że ty faktycznie nie masz zapisane w OWUL że musisz jeździć do ASO, bo leasingodawca biorąc pod uwagę wysokość wkładu własnego i ceny wykupu może zgodzić się na zwykły warsztat z ewentualnym zapisem, że ów warsztat będzie robił wszystko zgodnie z wytycznymi ASO/producenta pojazdu.
Kolejna rzecz, to co w przypadku, jak życie zmusi cię do oddania auta? Albo rezygnacji z leasingu w czasie trwania? Nie lepiej wiedzieć, czego się spodziewać? Nie lepiej zapobiegać niż leczyć? A jak życie się sypnie, to wtedy jest już za późno. Takie coś jak warunki umowy zawsze warto czytać. Niezależnie czego dotyczą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2023, 13:57

MotoAlbercik napisał(a):Kolejna rzecz, to co w przypadku, jak życie zmusi cię do oddania auta?

Myślisz, że leasingodawca robiłby problemy, gdybym chciał oddać mu 5 letnie auto za 1% ceny zakupu(niezależnie jakby nie było serwisowane)? :lol:
Chodzi o to, że u mnie w każdym momencie, wartość auta znacznie przekracza pozostałą do spłaty kwotę.
O ile przypominają mi o ubezpieczeniu, to na serwis mają totalnie wywalone.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2023, 16:10

yeti65 napisał(a):Myślisz, że leasingodawca robiłby problemy, gdybym chciał oddać mu 5 letnie auto za 1% ceny zakupu(niezależnie jakby nie było serwisowane)? :lol:

Myślę, że nie. Ale wiesz jacy są ludzie - ty masz akurat leasingodawcę w porządku. Do tej pory nie robił ci problemów, bo w sumie nie miał z czego. Ale wiesz co będzie jak będziesz chciał tak zrobić? I dlaczego 5 letnie auto? Jak zlisingujesz nowe autko i będziesz chciał oddać po roku? Twój leasingodawca może nie bęzie ci robił problemów faktycznie. Ale inny już komuś innego może robić problemy z byle powodu. Nie wiesz jakie jest życie i jacy są ludzie ? :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2023, 16:46

MotoAlbercik napisał(a):Jak zlisingujesz nowe autko i będziesz chciał oddać po roku?

Po roku mam już spłacone ponad połowę auta-wpłata 45%.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2023, 09:52

W takim razie nie było tematu :D
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000