Lekkie szarpnięcie w nowym samochodzie - Dacia Jogger 1.0 TCe z LPG

04 Kwi 2022, 10:23

Witam, niedawno odebrałem dacie jogger 1.0 tce z lpg ma już 600 przebiegu. Miałem od początku dziwne uczucie, że czasami coś szarpie, raczej bardzo sporadycznie dosłownie 1 raz na 50km jest delikatne szarpnięcie ( przy wciśnietym gazie) które trwa ułamek sekundy i auto jedzie dalej i wszystko jest ok. Co to może być ? Gaz tankowałem tylko na orlenie. Dodam że auto trzymam w garażu którym jest w miarę ciepło, odpalam auto i praktycznie od razu przełącza się na gaz. Czy czasami trzeba przełączyć na gaz żeby wtryski lub coś innego się przeczyściło ?
Gość117958
 

04 Kwi 2022, 11:22

Damia5an napisał(a):odpalam auto i praktycznie od razu przełącza się na gaz
Powinno się przełączać jak silnik osiągnie około 30 stopni lub nawet trochę więcej (bezpieczniej dla dłuższej żywotności wtrysków od gazu).
Damia5an napisał(a):czasami coś szarpie, raczej bardzo sporadycznie dosłownie 1 raz na 50km jest delikatne szarpnięcie
Sprawdź czy czasem szarpnięcie nie występuje w momencie przełączania z benzyny na gaz.
Damia5an napisał(a):Czy czasami trzeba przełączyć na gaz żeby wtryski lub coś innego się przeczyściło ?
Chyba na benzynę bo większość czasu jeździsz na gazie. Oczywiście czasem warto sobie przełączyć np w trasie na benzynę i pozwolić układowi popracować przy wyższych obrotach na benzynie. Nie ma takich wymogów, a Ty masz nowe auto więc tu nie powinno być problemów. Może być jeszcze tak że przy pewnych obrotach pisze tu o szarpnięciu, sterownik nie ma zebranych odpowiednich danych i zanim się ich nauczy będzie można coś takie odczuwać.

Ogólnie co do LPG w nowych samochodach to uważam, że najpierw powinno się pojeździć na benzynie i dopiero po jakiś 500km ustawiać mapy LPG i pozwolić pracować na tym paliwie silnikowi. W nowych samochodach mamy mapy benzyny standardowe i trzeba wziąć pod uwagę to że taka mapa zmienia się trochę podczas eksploatacji przez pierwsze przejechane km. Jeżeli od razu jeździmy na LPG to czasem może być rożnie. Pojeździj jeszcze trochę, zrób tak około 1000km i zgłoś się do serwisu z tym problemem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

04 Kwi 2022, 16:33

U mnie takie szarpnięcia też występują, ale tylko wtedy gdy jadę na minimalnym obciążeniu silnika. Tak jakby komputer nie mógł się zdecydować, czy silnik ma ciągnąć auto, czy już auto ciągnie silnik, a przy hamowaniu silnikiem odcinany jest dopływ paliwa.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

05 Kwi 2022, 09:53

Rokiko napisał(a):Powinno się przełączać jak silnik osiągnie około 30 stopni lub nawet trochę więcej (bezpieczniej dla dłuższej żywotności wtrysków od gazu).

Tak jak pisałem trzymam w garażu gdzie jest a miarę ciepło +/- 18 stopni, zanim odpalę i wyjadę z garażu (powiedzmy trwa to max minutę to już jest na lpg) Fabryczna instalacja dacii landi
Rokiko napisał(a):Sprawdź czy czasem szarpnięcie nie występuje w momencie przełączania z benzyny na gaz.
renzo.
Nie występuje. Mam to jak po prostu jeżdżę.
Rokiko napisał(a):Chyba na benzynę bo większość czasu jeździsz na gazie. Oczywiście czasem warto sobie przełączyć np w trasie na benzynę i pozwolić układowi popracować przy wyższych obrotach na benzynie. Nie ma takich wymogów, a Ty masz nowe auto więc tu nie powinno być problemów. Może być jeszcze tak że przy pewnych obrotach pisze tu o szarpnięciu, sterownik nie ma zebranych odpowiednich danych i zanim się ich nauczy będzie można coś takie odczuwać.

Tak miałem na mysli lpg :) To jest mit, czy nawet w nowych samochodach powiedzmy raz na 5000km warto przełączyć i pojeździć z 15min na benzynie ?
Gość117958
 

05 Kwi 2022, 09:53

yeti65 napisał(a):U mnie takie szarpnięcia też występują, ale tylko wtedy gdy jadę na minimalnym obciążeniu silnika. Tak jakby komputer nie mógł się zdecydować, czy silnik ma ciągnąć auto, czy już auto ciągnie silnik, a przy hamowaniu silnikiem odcinany jest dopływ paliwa.

Dziś to poczułem ale miałem obroty około 2500
Gość117958
 

05 Kwi 2022, 10:46

Damia5an napisał(a):To jest mit, czy nawet w nowych samochodach powiedzmy raz na 5000km warto przełączyć i pojeździć z 15min na benzynie ?
A czym się różni praca instalacji w nowym samochodzie od tej z przed 10-15 lat? Mówię tu o instalacji na wtrysku wielopunktowym bez dotrysku benzyny. Jeżeli coś rzadko pracuje, a w Twoim przypadku jest to układ zasilania benzyną warto raz na jakiś czas pozwolić na taką pracę np. na trasie przy rozgrzanym silniku przez kilka km. Oczywiście nie ma takiego wymogu.
Im cieplej tym przełączanie na LPG będzie szybsze i krótszy czas pracy na benzynie.

Ja np. często robię tak, że jak tankuje benzynę to później kawałek pozwalam silnikowi popracować tylko na tym paliwie przez kilka km.

Damia5an napisał(a):Dziś to poczułem ale miałem obroty około 2500
No to dosyć wysokie obroty, trochę dziwne że występuje szarpnięcie. To była jednostajna jazda przy tych obrotach czy przyspieszanie/zwalnianie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Audi A6 C8
    Jedno z najbardziej uwielbianych aut Polaków w nowej odsłonie. Jak to w Audi mamy rozwój stylistyki, a nie zmianę. Mi się podoba.

06 Kwi 2022, 12:05

Rokiko napisał(a):No to dosyć wysokie obroty, trochę dziwne że występuje szarpnięcie. To była jednostajna jazda przy tych obrotach czy przyspieszanie/zwalnianie?

Wysokie obroty 2500? To jakie mam utrzymywać obroty przy "normalnej jeździe" 2000? To chyba powolna śmierć dla silnika zbyt niskie.
Trudno nazwać to jednostajną jazdą bo występuje to w każdej sytuacji. Gdy jadę kawałek prostą albo pokonuje zakręty z różna prędkością obrotową
Gość117958
 

07 Kwi 2022, 11:12

Damia5an napisał(a):Wysokie obroty 2500? To jakie mam utrzymywać obroty przy "normalnej jeździe" 2000?
Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi o stosunek obrotów do szarpnięcia. Jeżeli chodzi o same poruszanie nie są one wysokie przy tym silniku :wink:

Zrób jeszcze test z ciekawości jeżdżąc tylko na benzynie i obserwując czy pojawi się tu również takie szarpnięcie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35