REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Powinno się przełączać jak silnik osiągnie około 30 stopni lub nawet trochę więcej (bezpieczniej dla dłuższej żywotności wtrysków od gazu).Damia5an napisał(a):odpalam auto i praktycznie od razu przełącza się na gaz
Sprawdź czy czasem szarpnięcie nie występuje w momencie przełączania z benzyny na gaz.Damia5an napisał(a):czasami coś szarpie, raczej bardzo sporadycznie dosłownie 1 raz na 50km jest delikatne szarpnięcie
Chyba na benzynę bo większość czasu jeździsz na gazie. Oczywiście czasem warto sobie przełączyć np w trasie na benzynę i pozwolić układowi popracować przy wyższych obrotach na benzynie. Nie ma takich wymogów, a Ty masz nowe auto więc tu nie powinno być problemów. Może być jeszcze tak że przy pewnych obrotach pisze tu o szarpnięciu, sterownik nie ma zebranych odpowiednich danych i zanim się ich nauczy będzie można coś takie odczuwać.Damia5an napisał(a):Czy czasami trzeba przełączyć na gaz żeby wtryski lub coś innego się przeczyściło ?
Rokiko napisał(a):Powinno się przełączać jak silnik osiągnie około 30 stopni lub nawet trochę więcej (bezpieczniej dla dłuższej żywotności wtrysków od gazu).
renzo.Rokiko napisał(a):Sprawdź czy czasem szarpnięcie nie występuje w momencie przełączania z benzyny na gaz.
Rokiko napisał(a):Chyba na benzynę bo większość czasu jeździsz na gazie. Oczywiście czasem warto sobie przełączyć np w trasie na benzynę i pozwolić układowi popracować przy wyższych obrotach na benzynie. Nie ma takich wymogów, a Ty masz nowe auto więc tu nie powinno być problemów. Może być jeszcze tak że przy pewnych obrotach pisze tu o szarpnięciu, sterownik nie ma zebranych odpowiednich danych i zanim się ich nauczy będzie można coś takie odczuwać.
yeti65 napisał(a):U mnie takie szarpnięcia też występują, ale tylko wtedy gdy jadę na minimalnym obciążeniu silnika. Tak jakby komputer nie mógł się zdecydować, czy silnik ma ciągnąć auto, czy już auto ciągnie silnik, a przy hamowaniu silnikiem odcinany jest dopływ paliwa.
A czym się różni praca instalacji w nowym samochodzie od tej z przed 10-15 lat? Mówię tu o instalacji na wtrysku wielopunktowym bez dotrysku benzyny. Jeżeli coś rzadko pracuje, a w Twoim przypadku jest to układ zasilania benzyną warto raz na jakiś czas pozwolić na taką pracę np. na trasie przy rozgrzanym silniku przez kilka km. Oczywiście nie ma takiego wymogu.Damia5an napisał(a):To jest mit, czy nawet w nowych samochodach powiedzmy raz na 5000km warto przełączyć i pojeździć z 15min na benzynie ?
No to dosyć wysokie obroty, trochę dziwne że występuje szarpnięcie. To była jednostajna jazda przy tych obrotach czy przyspieszanie/zwalnianie?Damia5an napisał(a):Dziś to poczułem ale miałem obroty około 2500
Rokiko napisał(a):No to dosyć wysokie obroty, trochę dziwne że występuje szarpnięcie. To była jednostajna jazda przy tych obrotach czy przyspieszanie/zwalnianie?
Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi o stosunek obrotów do szarpnięcia. Jeżeli chodzi o same poruszanie nie są one wysokie przy tym silnikuDamia5an napisał(a):Wysokie obroty 2500? To jakie mam utrzymywać obroty przy "normalnej jeździe" 2000?