Wysokie obroty by przełączyć na lpg

16 Kwi 2022, 10:43

Dzień dobry,

zastanawiam się co może być przyczyną problemów z moją instalacją w E39 z silnikiem M52/TU. Instalacja ma świeże filtry obu faz. Jest to instalacja typu PRINS na wtryskach AC W01.
Do rzeczy;
Samochód pracuje prawidłowo na PB.
Natomiast gdy chcę przełączyć się na LPG muszę utrzymać obroty silnika na +4 tyś. Kompa póki co nie mogę podpiąć.
Gdy tego nie zrobię, samochód gaśnie. Czasem nierówno pracuje silnik jakby wypadał mu zapłon na jakimś garze. Po udanym przełączeniu silnik pracuje jak zwykle. Problem pojawia się też gdy zgaszę silnik po jeździe na gazie i próbuje go odpalić. Wtedy kręcę dość sporo rozrusznikiem żeby zatrybił.
Gdzie szukać przyczyny? Wiem, że to wróżenie z fusów, nie oczekuje niczego poza dyskusją.
Elektrozawór przy reduktorze ma założoną nową cewkę. Może zawór jest brudny i nie otwiera się na wolnych obrotach?

Dziękuję za zainteresowanie :?
kubekkakao
Obserwowany
 
Posty: 1

20 Kwi 2022, 09:59

Wygląda to tak jak by silnik był zalewany przez gaz przez co nie możesz później odpalić. Jak zgasisz go pracującego na benzynie to odpala bez problemu?

Bez podłączenia do sterownika LPG i sprawdzenia ustawień raczej nic nie zrobisz. Tam też dokładnie zdiagnozujesz dlaczego nie chce się przełączyć przy niższych obrotach. Bez tego to takie szukanie w ciemno.

Filtry prawidłowo założone zgodnie z kierunkiem przepływu (ten fazy lotnej)?

Wtryski masz dobre maiłem takie i nigdy nie było z nimi problemu, to tak na marginesie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Po co kierowcy w zimie okulary przeciwsłoneczne?
    Zimą słońce to nieczęsty widok, ale kiedy się już pojawi, może stanowić zagrożenie w ruchu drogowym. Niski kąt padania promieni słonecznych sprzyja oślepieniu kierowcy. Nie pomaga również śnieg, od którego odbija ...