Leon 2 2.0 TDi BMN - kopci na biało-siwy dym

04 Wrz 2021, 14:45

Problem polega na że zawsze po nocy przy odpalaniu, pierwsze co, ciężko pali "nie od tyku" i jak juz odpali zaczyna dymić, do momentu kiedy nie rusze. przy jeździe brak białego dymu. Po przejechaniu i nie ważne czy zimny czy cieply, postoi z 5-10min na jałowym i znów zaczyna kopcić. jakieś pomysły ?? dodam, że taki dym pojawia się już jakieś pół roku.

do tego momentu zrobione :
reg. turba ( miesiąc temu )
nowa vacum - oryginał
reg. pompowtryski rok temu ( tydzień temu byłem na serwisie pompek, wszystkie w normie + - 0.20 )
nowy olej + filtry.
rok temu czyszczony EGR ( teraz go nie ruszałem )

czy może to byś wina głowicy ? czy może jakiś sterownik ? zapchana odma ?
Byłbym wdzięczny o jakąś podpowiedź bo nie wiem za co się brać a już za dużo wkładu w ostatnim czasie.
Mayke
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 03 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat leon II FR
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Wrz 2021, 14:49

A świece żarowe sprawdzone?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2021, 15:51

świec zarowych nie sprawdzałem. Jest to możliwe że od nich będzie kopcił ?? na wielu tematach czytałem, to że niby świece nie mają nic do kopcenia :o
Mayke
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 03 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat leon II FR
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Wrz 2021, 17:46

Mayke napisał(a):na wielu tematach czytałem, to że niby świece nie mają nic do kopcenia
no jak nie jak tak..... nie wiem gdzie się naczytałeś tych głupot, albo coś źle zrozumiałes
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2021, 12:15

na forach pisali też że biały dym oznacza wybranie papieża :P Sprawdź świece jak radzi kolega wyżej
bertowki
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Wrz 2021, 13:10

Płynu chłodzącego silnik nie ubywa Ci? Sprawdzałeś to dokładnie?

Koledzy mają rację bo uszkodzone świece żarowe lub wadliwy moduł sterujący świecami żarowymi może powodować emitowanie białych (biało-szarych) spalin podczas uruchamiania silnika. Po drugie jeżeli po rozgrzaniu silnika widzisz nadal biały dym to może mieć co być wina nawet wtryskiwacza, opóźnionego czasu wtrysku lub inne problemy dotyczące np. pompy wtryskowej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    V Camp Jeep PL 2019 - "Na szlaku Route 66"
    Camp Jeep PL już po raz piąty zgromadził rzeszę miłośników i użytkowników marki. Miejscem tegorocznych zmagań były Mazury, a baza zlokalizowana była na terenie hotelu Mrągowo Resort&SPA. Swoją obecnością ...

08 Wrz 2021, 19:05

Pompowtryski nowe, 2 tyg temu na serwisie gwarancyjnym byłem. Sprawdze te świece , narazie brak czasu ..
Mayke
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 03 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat leon II FR
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008