Skoda Octavia 3 Scout szarpanie

07 Wrz 2021, 13:45

Witam wszystkich Forumowiczów ;)
Chciałbym zwrócić się do Was serdecznie o pomoc oraz o podzielenie się swoimi doświadczeniami oraz wiedzą, ponieważ mam problem ze swoja Skodą. Nie chcę naprawiać już nic "na ślepo" bo zaraz Żona karze mi zamieszkać z autem w garażu ;)

Informacje o samochodzie:
Skoda Octavia 3 Scout (5e5) 4x4 DSG
2.0 TDI - (seria 184 km/377 NM | chip 220 KM, 445 NM)
Przebieg ~185 k

Problem:

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż problem występował przed chipem jak i występuje po.

Byłem w trasie w pewnym momencie mocnego przespieszenia samochód zaczął szarpać na 2 lub 3 biegu, po kilku sekundach zaczekała migać kontrolka świec żarowych i odłączyło turbo - auto straciło moc. Zjechałem na poboczę wyłączełem silnik. Dwa oddechy odpalam znów i wszystko w porządku. Znów jadę kawałek i do kolejnego mocnego przespieszenia auto chodziło normalnie po czym znów to samo - strata mocy. Zajechałem do jakiegoś mechanika po drodze, żeby sprawdził na komputerze co jest nie tak, diagnoza:
3 błędy (VCDS):
- Brak odpiedniego przepły powietrza filtr NOx
- 9126 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 - P00AF 00 [096] - zablokowanie / Sporadyczny - niepotwierdzony
- 9127 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 - P00AF 00 [096] - zablokowanie / Sporadyczny - niepotwierdzony
Pan skasował błedy i dalej starałem się już jechać możliwie delikatnie.
Pojechałem od razu na płukanie filtra DPF do sprawdzonego i polecenaego warszatu tam stierdzili ze katalizator i DPF był tak zatkany., że go namaczali pól nocy ale wszystko się udało - auto faktycznie odzyskał troche mocy i zniknął błąd filtra NOx.

Pozostało jednak coś innego - te 2 błędy - 9126, 9127 czym to wszystko się objawia (brak kontrolki check i innych):
- Sporadycznie auto mocno szarpie (dusi się/przestaje ciągnąć) przy maksylanym przepieszeniu (tylko na drugim biegu - dziwne) w zakrecie 2,5-5 tys obr
- Lub też sporadycznie bardzo mocno i odczywalnie szarpnie przy zmianie biegu z 2 na 3 (też tylko na tym przełożeniu i też tylko przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu), tutaj szrpnięcie raz na naście przyspień ale bardzo mocno odczuwalne
- Auto ma też jakby dwa oblicza czasem jeedzie dość dobrze jednak czuć spadek mocy a czasem jak na 220 KM przystało zasuwa, aż sam się uśmiecham jak się zbiera z 4 kapci ta skoda :)
Najgorsza chyba jest nieregularność, pojechałem do mechanika pokazać w czym rzecz - przejechaliśmy z 30 km, z 20 przyspieszen 0-100 i ani jednego szarpnięcia, wracam do domu szarpie XD (nie ma roznież znaczenia temperatura silnika, chodnicy, oleju)

Wszystko zmnieniam na bieżąco oleje itd, ostatnio wymiona dwumasa, czyszczony DPF, wymione wszystkie filtry i olej w skrzyni i haldex również. Turbina i pompa wody ma z 40tys przebiegu.

Macie może jakiś pomysł lub ktoś miał coś podobnego?

--
Dodatkowo:
Po jak i przed czyszczeniem DPF zauwazylem ze czesto ma obroty 1 tys i podwyższone spalanie - tak jak by się wypalał nawet co 50 km - na komputerze widnieje napis "Konieczna praca silnika". Czy to za kazdym razem wypalanie DPF? Bo cos tu nie tak w takim razie. Mam watpliwosci poniewaz znacznie rzadziej mam jeszcze jeden dodatkowy objaw - wlaczone podgrzewanie szyby ktorego nie mozna w tym czasie wylaczyc.

Zanim napisalem ten post przeszukałem cały internet, od kilku dni, włącznie z zagranicznym i efekt.. trochę jak człowiek się żle czuje i googla co mu jest a po 10 minutach ustala, że po objawach ma raka mózgu z przerzutami na płuca i zakrzepice w obu nogach do amputacji, generalnie musiałbym wymieć pół auta :bsilny:

Dziękuję za każdą podpowiedź, za trafną diagnozę oczywiście stawiam :pifko: :pifko:
shadowtime
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Wrz 2021, 14:09

Wygląda to jednak na dpf. Gdzieś mi się obiło o uszy, że podgrzewanie szyby załącza się przy wypalaniu dpfa.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2021, 14:26

Szarpanie raczej nie ma wspólnego nic z DPF a jezeli wlasnie chodzi o ten drugi temat to pytanie czy to "wypalanie" bez zalaczonej szyby to tez wypalanie. Bo dziwne zeby dopiero po wyczyszczeniu dpf sie wypalal co 50 km
shadowtime
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Wrz 2021, 11:05

Po czyszczeniu DPF parametry zostały zresetowane jeżeli chodzi o jego zapełnienie itd. ?
Jak miałeś czyszczony ten filtr? Wycinany z samochodu i czyszczony mechanicznie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

08 Wrz 2021, 11:26

Parametry zresetowane za pomocą softu, czyszczono go w firmie zajmującej się tym - pralniadpf.pl (firma polecana przez google i mojego mechnanika) cały filtr był zdmeontowany włącznie z katalizatorem i czyszczony/przepychany w specjalnej maszynie. Dzisiaj przyjdzie zamwiony VCDS może uda mi się sprawdzić coś na nim. W najbliższych dniach posttaram się też umówić na sprawdzenie wtryskiwaczy ponieważ według google one często potrafią właśnie ograniczyć moc, szarpać oraz zanieczyszczać DPF.
shadowtime
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...