Leon/Octavia 1.4 tsi 35-40 tys

04 Sie 2021, 10:57

Chcę zmienić samochód na trochę nowszy, żwawszy i z większym bagażnikiem.
Zastanawiam się nad Skodą Octavią 3 lub Seatem Leonem 3 w kombi.
Oba auta z silnikiem 1.4 tsi najlepiej 140km - Mam pytanie czy wersja 122km to ten sam silnik tylko z inną mapą silnika? Można to zmienić lub wgrać jakiś chip?
Jakie macie opinie na temat tych samochodów i silników?
Seat wizualnie bardzo mi się podoba ale skoda wygrywa wszechstronnością i walorami przewozowymi :)

Czytałem, że nie ma większych problemów z tymi silnikami, a zła opinie tyczą się silników sprzed modernizacji.

Aktualnie jeżdżę Hyundaiem i30 1.6 2008r. Autko fajne, tanie w utrzymaniu ale potrzebuję większego bagażnika i chcę coś dynamiczniejszego - Dlatego też odrzuciłem kolejną generację bo tam tylko silniki wolnossące.
Roczne przebiegi to jakieś 20 tysięcy. W większości po mieście, oprócz tego czasem jakieś trasy w weekend i wakacje nad morzem/w górach.
Artik90
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Sie 2021, 10:59

Nawet jak poprawiony silnik 1,4 Tsi ,to i tak dolewki oleju na porządku dziennym :) Szczerze..? Wolałbym pozostać przy wolnossącym Hyundaiu.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Sie 2021, 11:15

Chyba nie ma tak źle, bo u mnie w pracy jest jedna skoda i golf z tym silnikiem i mówią, że jeżdżą od wymiany do wymiany oleju bez dolewki.

Wolnossącej benzyny nie chcę. Przez rok czasu jeździłem uturbioną fabią 1.2 tsi, potem focusem z pracy 1.5 ecoboost i teraz jak mam jechać moim hyundaiem to dostaję nerwicy :)
Tak btw to właśnie miałem tą fabię 1.2 tsi, w rok zrobiłem nią 20 tysi ponad i oleju też nie brała - 150 tys km prawie miała przejechane.
Artik90
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Sie 2021, 12:13

Wersja 122 i 140 to te same silniki ea211 tylko różnią się turbosprężarką.
W obu wgrasz chipa lecz analogicznie w 140 uzyskasz więcej niż w 122 :)

Odnośnie awarii i poboru oleju to jak dbasz tak masz i te mity o dolewkach xx litrów na xx km są od ludzi, którzy poprostu nie dbaja. Wymieniają jak zaleca producent co 30k.. i sie dziwią.

Tak jak mowisz skoda jest przestronniejsza i do bólu poprawna (nudna).
Seat wykończony na podobnym poziomie (seat i skoda sporo gorzej od golfa VII) lecz dużo ładniejszy i lepiej się prowadzi.

Jeśli chodzi o polski rynek auto uzywanych to teraz ciezko dostac cos w dobrych pieniądzach. ceny bardzo poszly w góre. Skode szybciej dostaniesz. Za seata myśle 40 może być mało.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

04 Sie 2021, 12:20

To powiem Wam taką ciekawostkę.
Mamy w pracy 3 służbówki Caddy (żadne nie ma 3 lat) są 2 szt.1,2 TSI i jedna 1,4 Tsi. W ramach serwisów co tydzień jeździmy do naszego wewnętrznego serwisu "na obsługę". Auta mają przebieg od 40 do 75 tys.kilometrów. Do wszystkich są dolewki co ok 2 tygodnie w wielkości nawet 0,5l. Fakt że nie robią wielkich przebiegów ale jako służba dyżurna często wiele godzin pracują na wolnych obrotach.
Co do specyfiki napraw. naprawdę 1,4 Tsi mniej się psuje osprzęt niż w 1,2Tsi. Poza tym ma 6 biegów i jeździ lepiej.
Tyle z mojego doświadczenia ,bo sam jeżdżę na te obsługę tymi autami co jakiś czas.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Sie 2021, 12:25

artur73 napisał(a):Nawet jak poprawiony silnik 1,4 Tsi ,to i tak dolewki oleju na porządku dziennym

Jak w większości benzyn turbo, przejedź się autostradą 2,0T Opla to się dowiesz co to są dolewki.
A kolega w 2,0 TDI nawet dolewa po przejażdzce autobahnem, co nie zmienia faktu że to dobry silnik.
1,8T już brało olej 10 lat temu, a Vagowe 2,0 mpi też żłopie oleju więcej niz paliwa..

Artik90 napisał(a):Mam pytanie czy wersja 122km to ten sam silnik tylko z inną mapą silnika? Można to zmienić lub wgrać jakiś chip?
Zupełnie inne silniki, 122 ma słabsze graty przez co po chipie max 147-148, za to 140tkę można zrobić na 180+ koni Ja bym brał mocniejszy a jeszcze lepiej 150 konny, w firmie mamy Tiguana z takim motorem i bajka, chociaż troszkę pali więc to nie jest oszczędny silnik ale dynamika extra
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Sie 2021, 12:41

No właśnie widzę, że ten budżet to taki na styk. A w zeszłym roku kumpel kupił Octavię 2013r 1.4 TSI z PL salonu 140 tys przebiegu za 35 tysi :P
Myślałem, że ja dorwę co najmniej podobną a tu lipa. Dziwne, że taki Leon jest droższy od Mondeo z tego samego rocznika z mocniejszym ecoboostem.
Ale Mondeo dla mnie za duże, z kolei Focus ma maleńki bagażnik nawet w wersji kombi :/
Astra 1.4T/1.6T odpada bo ta przyciskologia w środku mnie odstrasza :P

Co jeszcze można by rozważyć z fajnych turbo benzyn co występują w kombi?

A co powiecie o Hyundaiu i30 II lub kia ceedII 1.6 crdi? Nigdy dieslem nie jeździłem. W sumie na moje przebiegi to chyba kiepsko.
Ehh nie chcę wracać do wolnossącej benzyny :D
Artik90
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Sie 2021, 12:49

W ceed masz przecież tgdi
Bardzo fajne benzyniaki z turbo masz w megane, nawet gazik założysz bez problemu
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Sie 2021, 12:56

e0hater napisał(a):Odnośnie awarii i poboru oleju to jak dbasz tak masz i te mity o dolewkach xx litrów na xx km są od ludzi, którzy poprostu nie dbaja. Wymieniają jak zaleca producent co 30k.. i sie dziwią.


Nie tłumaczyłbym tak ogólnikowo bo jednak są konstrukcje turbo o wiele starsze i nie ma z tym problemu. Na tej zasadzie to możesz nawet 2jz wykończyć :D

Uważam że silnik 1,4tsi jest jedną z najlepszych opcji pod względem trwałości oczywiście jak na radosną twórczość gr.vw :D

p.s.

Ostatnio zmieniałem olej w toyocie po 45k.km. (tyle zrobiła bez zmiany oleju) :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Sie 2021, 13:03

franccc napisał(a):W ceed masz przecież tgdi

Na pewno nie w moim budżecie.

franccc napisał(a):Bardzo fajne benzyniaki z turbo masz w megane, nawet gazik założysz bez problemu


Też biorę pod uwagę, ale te zegary mi się strasznie nie podobają - Ten cyfrowy wyświetlacz prędkości strasznie mi się nie podoba.
Wersja GT line ma fajne zegary ale ciężko kupić.
Artik90
Nowicjusz
 
Posty: 4

05 Sie 2021, 17:38

Panowie a czy do tego 1.4tsi można lpg założyć?
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

05 Sie 2021, 17:43

Wszystko się "da". 6-7 tysięcy za instalację, w całym kraju może kilka osób które temat założenia/serwisowania dobrze ogarniają
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Sie 2021, 17:51

Dlaczego tak droga instalacja wychodzi do tego silnika?
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

05 Sie 2021, 18:12

Droga instalacja do tego jak i każdego na wtrysku bezpośrednim, jest po prostu dość skomplikowana instalacja z dotryskiem, odpowiednie zarządzanie dawkami paliwa itd a tak w ogóle tyle jeździsz że planujesz do TSI lpg?
To może lepiej rozważyć TDI?

P.S. jak potrzebujesz spory bagażnik to możesz rozważyć Seata toledo IV liftback
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2021, 18:19

Pisał że 20k rocznie.

Przy takim przebiegu zamiast pakować drogie LPG do niezbyt taniego w utrzymaniu już silnika spojrzałbym na diesle.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007