Lepsze nowe letnie czy zajeżdżone zimowe?

15 Gru 2013, 22:33

szybki napisał(a):Z jednym małym ale te same opony założymy przy temp +10 i efekt będzie dokładnie odwrotny letnie opony będą trzymać a zimowe będą się ślizgać już nie mówiąc o federalkach rsr-kach które zaczynają klejenie zgodne z ich przeznaczeniem.


Ależ to jest cały czas logiczna konsekwencja. Niech Pan sobie wyobrazi bitą śmietanę i lody. Zależnie od temperatury jedno będzie płynąć drugie nie, pomimo że jedno i drugie jest z tego samego mleka.
Tomasz
Tom01
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 74
Prawo jazdy: 10 02 1986
Auto: Jeep
Rok produkcji: 2009

16 Gru 2013, 23:12

Tom01 napisał(a):To jest bzdura straszna. To że Pan to napisał świadczy wyłącznie o tym, że nie miał Pan sposobności sprawdzić ani nawet nie poczytał na ten temat. Powielił Pan tylko kłamstwa produkowane przez działy reklamy firm oponiarskich. Napisałem wyżej kilka faktów. Jeśli to Pana rzeczywiście interesuje, proponuję poszukać danych dotyczących pomiarów parametrów gumy w funkcji temperatury.

Firmy oponiarskie od dziesięcioleci powtarzają kłamstwa i to normalne, że teraz ludziom się wydaje niewiarygodne, że opona letnia o takiej samej budowie ma przy -20stC na asfalcie krótszą drogę hamowania niż zimowa. Nawet sama nazwa "zimowa" ma za zadanie upraszczać postrzeganie i łatwiej wciskać kit. To nie są opony "zimowe", tylko śniegowe. Oczywiście proszę nie mylić cywilnych opon ze specjalistycznymi, których najczęściej nie można używać poza śniegiem i na normalnych drogach.

Opona zimowa ma LAMELKI. To główna różnica. Te lamelki mają zadanie zakleszczać się w śniegu. Zajmują oczywiście główne miejsce na czole opony, przez co mniej jest kanałów odprowadzających wodę, które z kolei są priorytetem na letnich. Technicznie więc jest niemożliwe, aby opona zimowa była na mokrym lepsza niż letnia. Na suchym w ogóle nie ma dyskusji.


I tutaj trafiłeś kulą w płot... Widzisz możesz wypowiadać się na temat przepisów... Co do opon - nie masz racji. Twoje stwierdzenie - "To jest bzdura straszna. To że Pan to napisał świadczy wyłącznie o tym, że nie miał Pan sposobności sprawdzić ani nawet nie poczytał na ten temat". Rozśmieszyło mnie do łez :). Pokazało tylko jak małą wiedzę posiadasz w zakresie motoryzacji (jeśli chodzi o samochody i jazdę nimi).

Widzisz - Nie muszę czytać bo właściwości opon to coś co sprawdzam codziennie. A dwa razy w tygodniu robię to kilkakrotnie, konkretnie do drutów. Mogę Ci powiedzieć - nie masz racji, zacznij jeździć, a nie czytać. To jest dobry sposób :ok:. NIE MASZ RACJI, NIE WPROWADZAJ INNYCH W BŁĄD. W takich warunkach jak np. dziś opony letnie mają śmieszną przyczepność w porównaniu do zimowych.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Gru 2013, 11:13

Jejku jaka dyskusja...

Jak nie ma różnic w letnich i zimowych to zapraszam do jazdy po śniegu w zimie i hamowanie poniżej 7 stopnii WIDAĆ różnicę!!!! I to jest forum ludzie mają racje! To że sprawdzasz opony to nie znaczy, że masz rację bo po przeciwnej stronie są wszystkie testy. To po co są w ogóle zimówki Twoim zdaniem? Każdy ma prwo do wyrażania własnych opinii!
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

18 Gru 2013, 09:09

Tom01 napisał(a):Ależ to jest cały czas logiczna konsekwencja. Niech Pan sobie wyobrazi bitą śmietanę i lody. Zależnie od temperatury jedno będzie płynąć drugie nie, pomimo że jedno i drugie jest z tego samego mleka.


Oj chyba się trochę pogubiliśmy w tym co mówimy :no:
Zanim napiszesz następny post proponuje wykorzystać aurę zimową pogadać z kimś żeby Cię przewiózł na symbolu letnich gum czyli semislicku i zobaczysz siłę twardnienia mieszanki ... :D

P.S.
Tylko nie pisz o tajnych właściwościach lamelek :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10992
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2013, 16:50

slickrz napisał(a):Jejku jaka dyskusja...

Jak nie ma różnic w letnich i zimowych to zapraszam do jazdy po śniegu w zimie i hamowanie poniżej 7 stopnii WIDAĆ różnicę!!!! I to jest forum ludzie mają racje! To że sprawdzasz opony to nie znaczy, że masz rację bo po przeciwnej stronie są wszystkie testy. To po co są w ogóle zimówki Twoim zdaniem? Każdy ma prwo do wyrażania własnych opinii!


Ale Tom1 na szczęście nie napisał, że sprawdza opony. Wtedy jakby wyskoczył z taką opinią to bym się chyba posikał :wink:. Ale jak nie to możemy mu tylko uświadomić, że nie ma racji. Tylko dopóki nie zrobi jakiejś bezpiecznej próby sam to i tak się nie przekona.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Lut 2014, 13:46

Minęło już trochę czasu wiec jeżeli wątek jest w dalszym ciągu aktualny to koniecznie daj znać na co ostatecznie się zdecydowałeś,mam nadzieję ze wybrałeś dobre,nowe opony a nie te zajeżdżone.
OponyImpolex
Początkujący
 
Posty: 108
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki silnik benzynowy czy diesla wybrać?
    Wybór silnika benzynowego lub diesla zależy od indywidualnych preferencji, potrzeb i budżetu kupującego, a także od rodzaju użytkowania pojazdu. Dlatego warto tu zwrócić uwagę na kilka czynników z reguły ...
    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

28 Lut 2014, 15:50

Co roku wymieniam opony w jednym miejscu
maciekluka
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: renault laguna

28 Lip 2014, 07:08

Większość z nas wymienia co roku jednak pytanie czy nie lepiej samych opon letnich lub zimowych kupić w sklepie internetowym gdzie będzie także taniej,co o tym sądzisz? Zajmujemy się właśnie oponami więc możemy pomóc.
OponyImpolex
Początkujący
 
Posty: 108
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna