REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
piotr1234543 napisał(a):wczoraj wymieniałem opony z letnich(prawie nowe) na zimowe i mechanik powiedział, żebym szukał innych zimowych bo te są już wyjeżdżone ale od biedy wymienił.
Waszym zdaniem w zime są lepsze takie zimowe wyjeżdżone czy prawie nowe letnie? które zapewnią większą przyczepność w zime? nie mam teraz kasy na nowe opony zimowe.
szybki napisał(a):etnia jest g. warta zimą
Tom01 napisał(a):A gucio prawda. Letnia opona jest lepsza w każdych warunkach z wyjątkiem śniegu. Nawet na dużym mrozie, ale na suchej nawierzchni. Inne mieszanki gumy, magiczne kiedyś 5, teraz 7stC itp bzdury jakimi karmią reklamy, są tylko marketingiem. Zimowa za to pokazuje ogromną przewagę na śniegu właśnie. Błędnie opony zimowe kojarzy się z zimą, a faktycznie są to opony śniegowe. Interesująco to jest rozwiązane w niemieckich przepisach. Za brak opon zimowych można dostać mandat, ale tylko wówczas kiedy jest śnieg i kierowca np stoi pod górą blokując ruch, bo nie może ruszyć.
szybki napisał(a):Ale widzę że wiesz tyle ile zjesz a śniadanka nie było
Mówisz o bieżniku co jest tylko jednym z elementów opony tylko że zimówka ma inną mieszankę więc jak jechałbyś szybszym autem RWD/FWD to na letniej gumie w południe ruszysz sprawnie a w nocy będziesz miał problem z tą czynnością. Przekłada się to też na hamowanie... Mam prośbę nie pier..ol bo zrobisz krzywdę komuś...
Tom01 napisał(a):Proponuję zachować minimum kultury wypowiedzi, nie jesteśmy na jakimś onecie.
szybki napisał(a):Troszkę używam aut na torach to przy -8C' jest problem z ruszeniem z miejsca autem AVD tak żeby kilka razy koła się nie obróciły.... już nie mówiąc o tym że często w zależności od temperatury dopasowuje rodzaj gumy...
Tom01 napisał(a):No a czy pisałem o czym innym? I nie mieszajmy proszę wyczynowych opon do popularnych dylematów letnie/zimowe, bo to zupełnie inny temat.
szybki napisał(a):jest mega różnica w trzymaniu sie drogi opon zima/lato przy niskich temp.
szybki napisał(a):Do pracy jeżdżę autem mającym 130KM i ileśtam Nm
Tom01 napisał(a): Jeśli nie zanosi się na śnieg, używajmy letnich. Właśnie ze względu na bezpieczeństwo.
Tom01 napisał(a):Ja jeżdżę 3x mocniejszym. I co z tego? "Kto ma większego" nie jest argumentem, tylko suche fakty.
szybki napisał(a):Czyli chcesz przyjąć że oglądamy prognozy i planujemy na dany dzień oponę???
szybki napisał(a):Podałem Ci jako przykład auto do pracy które jest słabe i nie służy do zrywania przyczepności a na letnich zimą kiepsko się zachowuje....
szybki napisał(a):Jeszcze raz Ci napiszę łopatologicznie OPNA LETNIA ZIMĄ ZACOWUJE SIĘ JAK KARTOFEL
Tom01 napisał(a):Jest taki mechanizm psychologiczny, który czasem blokuje przyjęcie do wiadomości faktów niezgodnych z własnym przekonaniem, choćby były niepodważalne dowody. Wygląda na to, że nie ma Pan ochoty nawet rozważyć co jest prawdą a co reklamą i najwidoczniej nie ma Pan jak sprawdzić jak się sprawy mają w rzeczywistości. Dalsza polemika w takim wypadku jest bezprzedmiotowa.
szybki napisał(a):Nie staraj się odwrócić kijem Wisły bo tego nie zrobisz, tak jak możemy polemizować o olejach gdzie trudno sprawdzić ich właściwości tak przejedź sę autem z 600Nm na letniej oponie przy -8C' to raz dwa Cię wyleczy ze złudzeń mieszanki.