Lexus ES 300h czy Volvo S60 B4?

15 Paź 2020, 11:14

Cześć, rozważam zakup auta do 200k, SUV lub sedan, typów jest kilka, ale o ile w SUVach mam jasnego faworyta (Volvo XC60 B4 mild-hybrid), tak w przypadku sedanów nie jestem już taki pewien. Jestem umówiony na jazdy próbne, ale może przyda się kubeł zimnej wody od was :) Co sądzicie o nowych Volvo? Opinie się skrajnie różne, po takie, że to awaryjna marka odkąd przejęli ją Chińczycy. Co do Lexusa mam większą pewność i zaufanie, szczególnie, że autem chcę pojeździć minimum 5-6 lat. Volvo oferuje fajne rabaty, nie wiem jak Lexus, bo S60 wycenione na 202k przecenili mi na 170k. Nie wiem na ile można ufać opiniom z neta, do tego nie ma wielu opinii o nowych miękkich hybrydach w Volvo a wiem, że kilku forumowiczów tutaj to fani marki, może coś dopowiecie?
Dodam, że rozważam jeszcze AR Stelvio 2.0 benzyna i może używanego Lexusa RX ale 200t. W tej kasie chyba nic ciekawszego nie znajdę, Q5 jakoś mi nie odpowiada wizualnie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

15 Paź 2020, 12:42

ES H musisz przejechać się hybrydą żeby podjąć decyzję.
Ogólnie powiem taak ... do miasta, sporadyczne trasy gdzie trzeba wyprzedzać dużo TIRów, stateczna (do 180km/h ogranicznik) jazda autostradą fajna opcja ES.
Dobra pozycja rynkowa czyli bardzo mały spadek wartości rabaty konkurencji dają złudzenie atrakcyjności do momentu potrzeby sprzedania auta. Jest to bardzo mocno odczuwalne przy zakupie drogiego auta i trzymaniu go kilka lat.
Psujactwo hmmm nie muszę Ci chyba pisać o hybrydach.

To tyle ogólnikowo.

p.s.

Żeby nie było jeżdżę teraz hybrydami a na szybkie przeloty autostradą mam lpg z odpowiednią ilością garków :D
Chociaż mam przebłyski w stronę gs450h :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Paź 2020, 12:59

szybki, na Ciebie właśnie liczyłem :mrgreen: O ES wcześniej nie myślałem, wykraczał poza budżet (generalnie liczę na to, że po rabatach wyjdzie nie więcej, niż 180k), ale jak zobaczyłem, że mi XC60 z 200k na 172k przecenili to czemu nie, jeśli Lexus wyjdzie podobnie? Autem bym te 6 lat pojeździł, nie mam potrzeby zmieniania co chwilę, no ale żeby były to bezproblemowe lata ;)

Volvo z zewnątrz i wewnątrz jak dla mnie deklasuje konkurencje, zobaczymy jak z jakością wykonania. W sobotę jadę oglądać, umówię się od razu na jazdę próbną jednym i drugim, teraz trochę ciężko, bo COVID i sama dezynfekcja auta po jeździe zajmuje im sporo czasu.

ES300h ma jakieś 9s do setki bodajże, szału nie ma, bardziej mnie martwi jak to będzie wyglądało przy 4 os. i bagażu na full... Chociaż nie ukrywam, przebiegi roczne do 10k km maksymalnie, z czego 80% to miasto.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

16 Paź 2020, 07:16

Killaz napisał(a):ES300h ma jakieś 9s do setki bodajże, szału nie ma, bardziej mnie martwi jak to będzie wyglądało przy 4 os. i bagażu na full... Chociaż nie ukrywam, przebiegi roczne do 10k km maksymalnie, z czego 80% to miasto.

Miasto normalnie, autostrada normalnie, zwykła trasa a szczególnie wyprzedzanie kiepsko.

Podstawą jest przejechanie się hybrydą i jej akceptacja.
P.s.
Ostatnio jeździłem a6c6 2,7tdi w multikultisrulti i to dopiero jest "jazda"... chociaż właściciel tego czegoś twierdzi że jest lepiej niż w hybrydzie :D no ale znaczek zobowiązuje :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2020, 10:25

A nie dostałeś szybki uczulenia czy jakieś wysypki jak tylko wsiadłeś do A6? :)
Aż dziwne że cały i zdrowy jesteś po przejechaniu się Twoją "ulubioną" marką.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2020, 11:04

demirbiras napisał(a):A nie dostałeś szybki uczulenia czy jakieś wysypki jak tylko wsiadłeś do A6? :)
Aż dziwne że cały i zdrowy jesteś po przejechaniu się Twoją "ulubioną" marką.

Ale cały czas myślisz ze jestem anty fanem gr.vw ... :ok:

Cały pic polega na tym żeby kupić auto realnie dopasowane do potrzeb i preferencji tego co o nie pyta... tym bardziej że w większości przypadków będę je serwisować :D
Ostatnio kolega wahał się nad moim gs450h i a6 2,0tsi z 15r... po określeniu wymogów i sprawdzeniu a6ki poleciłem mu zakup.... a6.
Co ciekawe poprzednie auto też było a6 tylko 3,0tdi które mu "klepnąłem"... i jeszcze poprzedniejsze auto też mu klepnąłem ...
Jest dalej moim dobrym kolegą... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2020, 22:39

Chińczycy wpompowali sporo kasy do Volvo przez co firma mogła wypuścić całą serię nowych modeli. Spore zainteresowanie i wysoka sprzedaż napędza prace nad nowinkami tj. Full Electric. Mild hybrydy obecnie dostępne to nic nowego na rynku, pierwsze modele z oznaczeniem D6 były już dobrych kilka lat temu w V60, to dodatkowy mały silnik elektryczny wspomagajacy ruszanie, ładuje się odzyskując energię hamowania, coś w rodzaju KERS. Tą technologię stosują prawie wszyscy producenci, minimalnie obniża spalanie.
XC60 chcesz w wersji benzowej czy diesel? Na ten rok będzie ciężko znaleźć jeszcze miejsce na produkcji, lepiej zamówić z odbiorem w 2021r., będzie ciut taniej.
S60 to produkcja tylko w USA więc czas oczekiwania około 4mce.
Osobiście szukalbym wersji R-design lub Inscription plus trochę dodatków.
Wracając do silników to większość problemów wieku młodzieńczego mają juz za sobą, trzeba pilnować serwisów skracając interwały km niz zaleca książka.
W razie pytań pisz śmiało.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Paź 2020, 15:20

Panowie, już po jazdach próbnych, pół dnia testów, koniec końców ES 300h dostałem od salonu Lexusa na całą noc do rana, więc może małe podsumowanie. Z ES'a rezygnuję, z bólem serca, bo obsługa w salonie bezbłędna, ale 196 tys. zł to najdroższa ze wszystkich ofert, a auto jest po prostu... głośne. Szum z nadkoli przede wszystkim, rozmawiałem ze sprzedawcą, być może winne są opony, ale to nie jest poziom wyciszenia kabiny jakiego się spodziewałem. Poza tym wszystko super, nawet e-CVT uważam za rewelacyjny układ napędowy, wbrew pozorom nie wyje, a spalanie 5.2 l/100 km w aucie tej klasy i o tych gabarytach to coś pięknego :) Niestety, zraził mnie też system infotainment, co prawda jest już Carplay, jakoś to ratuje sytuacje. Do tego fotele nie były wyjątkowo wygodne a konsola jest na tyle szeroka, że nie mogłem się wygodnie ustawić.
XC60 testowałem w wersji T4 i R-Design. Piękne auto, piękne wnętrze, świetne wyposażenie (181 tys. zł z wieloma dodatkami, zrezygnowałem w sumie tylko ze skór na rzecz jak największej regulacji tapicerki materiałowej w elektryce i z aktywnego tempomatu, bo w ruchu miejskim i tak mi się to wybitnie nie przyda, a w trasie wystarczy klasyczny tempomat). Fotele są najwygodniejsze ze wszystkich aut, jakimi jeździłem. Wyciszenie zadowalające, subiektywnie - lepsze niż w Lexusie, ale dodatkowo doposażyłem egzemplarz w laminowane szyby boczne.
No ale teraz najlepsze :mrgreen: Byłem umówiony na jazdę testową Alfą Romeo Stelvio 2.8 280 KM 8AT, po Volvo miałem ją już nawet odwołać, no ale i tak czekam na ofertę finansowania z Volvo, więc już pojechałem. I chyba zamówię Stelvio :twisted: Jak to jedzie... Nie tylko odpycha się jak złe, ale prowadzi się jak małe, sportowe autko. Jest nieco gorzej wyciszone niż Volvo (150 km/h to spory szum wiatru, poniżej 140 km/h słychać wszystkiego po trochu, ale jest nieźle stłumione i nie drażni), nie ma laminowanej szyby przedniej więc np. dzisiejszy deszcz dudnił nieco mocniej niż w XC60. Miejsca w obu autach pod dostatkiem, Stelvio sprawia wrażenie masywniejszego, ale w środku właściwie nie czuję różnicy. Spalanie Stelvio to ok. 12 l/100 km w ruchu miejskim/mieszanym, Volvo mi spaliło (bez mild-hybrid) 10,5 l, pewnie hybrydą zejdzie się jeszcze bardziej, ale przy moich przebiegach to różnica kompletnie nieistotna.
Poważnie, mam teraz dylemat. Narzeczona jest za Volvo i wcale się nie dziwię, z perspektywy pasażera ma się niesamowity komfort podróżowania. Mnie ze Stelvio musiała siłą wyciągać :lol: Jedno i drugie auto jest u nas na tak, cenowo praktycznie to samo (181 tys. zł Stelvio z 2019 nowe w wersji Executive). Z tego co czytałem, to Alfa podobno mocno się poprawiła, ale pewnie @szybki to zaraz naprostuje, a @Rom33 będę wdzięczny bo zapewne masz porównanie Volvo względem innych marek. Masz/jeździłeś może XC60? Warto dopłacać 7-8k do skór z full regulacją? W materiałowej niestety nie mam 4-płaszczyznowej regulacji lędźwi, a w testowanym R-designie musiałem trochę sobie opuścić podparcie lędźwiowe...
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

17 Paź 2020, 16:16

Kupujesz nowe auto za prawie 200k to bierz to, które Ci się najbardziej podoba a nie przejmuj się głupotami

Skąd ktoś ma wiedzieć czy dopłacać do skóry? Sam sobie odpowiedz na pytanie czy skórzana tapicerka jest dla ciebie warta 8k. Dla mnie np. nie jest, w sumie to chyba nawet gdyby nie trzeba było dopłacać to wziąłbym "szmaty".

Zerknąłbym jeszcze na nowe camry i stingera
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Paź 2020, 16:38

Invi, XC60 dostałem na 40 minut, skóry mają, jak pisałem, bogatszy zakres regulacji, niestety auta testowego w tapicerce materiałowej nie ma, więc nawet nie mogłem się takim przejechać, a nie chciałbym po 100 km od wyjechania z salonu stwierdzić, że jednak nie jest tak wygodnie i warto było dopłacić. Pytam Roma, bo objechał niejedno Volvo i pewnie ma porównanie :)
Skóra sama w sobie to dla mnie zbędność, ale stopień regulacji już nie.
Camry odpada, nie moje wnętrze. W Stingerze siedziałem i trochę design wnętrza nie ten.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

17 Paź 2020, 20:33

Fotele w Volvo są "specyficzne", sporo ludzi twierdzi że są krótkie, szczególnie kanapa z tyłu.
Przednie posiadają dużo możliwości regulacji i trochę trzeba poświęcić czasu by dobrać odpowiednie ustawienie. Czy warto dopłacać, to sprawa indywidualna, jeśli dużo jeździsz lub zależy Ci na komforcie to oczywiście warto. Dla mnie osobiście warto dopłacić, skóra wygląda o niebo lepiej od materiałowej a poza tym niedługo już jej nie będzie w ofercie.
Porównując XC60 do stelvio weź pod uwagę utratę wartości i rynek zbytu, popularność modelu. Początkiem roku parkingi alfy były zapchane stelvio, wyprzedaże trochę trwały ;) podczas gdy XC60 dostępne od ręki można było policzyć na palcach.
Podrzuć na priv konfigurację lub ofertę na XC60, zerknę, może coś podpowiem.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Paź 2020, 21:26

Killaz napisał(a): ale pewnie @szybki to zaraz naprostuje,

No bez przesady :D pisaliśmy i chyba nigdy Ci na siłę nic nie wciskałem :ok:
Kupujesz nowe auto więc nie ma czego się bać. Jedynie co to sądzę że volvo o wiele lepiej przytrzyma cenę .

p.s.

Co do AR to do kolegi podjeżdżała na hamkę v6ka tt 500km chyba 4ery razy po 3razy wracała na lawecie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Paź 2020, 13:45

szybki napisał(a):No bez przesady pisaliśmy i chyba nigdy Ci na siłę nic nie wciskałem
Kupujesz nowe auto więc nie ma czego się bać. Jedynie co to sądzę że volvo o wiele lepiej przytrzyma cenę .


Finalnie zdecydowałem się na używanego Lexusa RX IV, teraz tylko muszę przemyśleć, czy opłaca mi się dokładać do hybrydy. Po jeździe testowej jestem zachwycony tym autem, na nowego nie mogę sobie niestety pozwolić, ale budżet pozwala na zakup ok. 3-4 letniego egzemplarza.
Nie wiem co było nie tak z ES 300h, ale RX jest kapitalnie wyciszony, przy 140 km/h nie odczuwa się prędkości, a w mieście przy 50 km/h człowiek ma wrażenie, że stoi w miejscu :)
Do tego RX oferuje ogrom miejsca i bardzo wygodne fotele. No i na dzień dobry wymaga 3k zł, aby podpiąć Apple Carplay, no cóż, trudno.
Dzięki wszystkim za pomoc :)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

22 Paź 2020, 14:01

Miałem znajomego Stelvio na kilka dni, uważam że świetne auto, mój znajomy już nabił ponad 70 tys i bez problemu jak narazie. Sam jeździłeś więc zauważyłeś to auto do którego wsiadasz z przyjemnością a nie dlatego że musisz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4