Lexus GS MK3 4.3 V8 czy coś z Volvo ?

03 Sty 2025, 16:10

Witam.
Przymierzam się do zakupu auta.
Budżet to max 80 tys.
Jazda mieszana trochę trasy trochę miasto.
Myślę o GS mk3 z 4.3 V8 pod LPG albo jakiegoś Volvo ale tu nie mam rozeznania ani w silnikach ani w skrzyniach.
Czytałem tylko że fajne są silniki od Volvo i że są problemy z automatycznymi skrzyniami.
Mam GS-a 300 i wywaliłem kupię kasy w rozrząd i terkoczące wariatory i chciałbym coś równie fajnego ale mniej kasożernego i albo pod LPG albo ropniaka ale małopalnego i trwałego oraz szanującego portfel właściciela.
Poproszę was o jakieś wskazówki w wolnej chwili.
Myślałem też o hybrydzie GS 450 H mk4 ale to już chyba drogi biznes i widzę że jest ich malutko i ceny kosmiczne a te tańsze to albo ze „wschodniego Kongo”albo przebieg ponad 300 tys i pewnie bateria do wymiany a może i rozrząd też.
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14

04 Sty 2025, 23:54

Ogólnie Volvo ustępuje lexusowi w komforcie chociaż pretenduje do premium. Niestety jego koszty serwisu już są premium. Do tego automaty papierowe a v8ek prawie nie ma. Trzeba uważać na wypusty v8. Trochę interesowałem się tą marką jak znudził mi się GS ale niestety nie ta bajka. Jest to moja opinia (chociaż w sumie nie tylko) więc możesz na wszelki wypadek spróbować przejechać się dla porównania.

Gs MK3 ten w którym robiłeś wariatory i rozrząd był pewnie przed liftem dlatego ta opcja jest dużo tańsza od fl z poprawionym wariatorami i innym dołem silnika.
Generalnie jak Gs MK3 to 430 albo 450h/460ka.
W 430tce potęgą jest silnik reszta taka sobie. Ogólnie gsmk3 jest najgorszym wypustem GSa. Jest trochę lepiej w wersjach FL ale dalej bez szału. Silnik 3uz wygrywa najtańszą eksploatacją na rynku.
Drugi będzie 450h fl.sporo poprawiony w stosunku do przedlifta.
Niestety są to dziadki premium więc serwis pomimo bezawaryjności może być drogi. Można pewne fakty ominąć ale szkoda mi teraz pisać jak tylko się zastanawiasz.

Szczerze jak miałby myśleć to o Gs MK4 najlepiej wersja 450h. MK4 dla odmiany jest najlepszą opcją GS w historii tego modelu. Dopracowana, pozbawiona wad poprzednika, poprawione wnętrze. Tak naprawdę przy tym aucie nawet trudno napisać o czymś co się standardowo psuje jak w MK3.
Wersja 450h jedzie kozacko i pali przyzwoicie. Jak zadbasz o baterie to przebieg im nie groźny a wytrzymują naprawdę sporo czasu. Do tego przy zaufanym serwisie hybryd można w fajnych kwotach naprawić Aku.
Na drugim miejscu byłby Gs MK4 350. Tylko LPG nie założysz. Jest jeszcze gs350h daje radę ale to nie 450h.
Gs250 już dla spokojnego kierownika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sty 2025, 14:34

Ok.
Dzięki za odpowiedź.
A jakiego Ty masz GS-a ?
A czy wiesz jakie są koszta serwisowania GD 450H mk4 ?
Czytałem że w okolicach 200 tys przebiegu bateria wymaga wymiany i to koszt 15 do 20 tys zł a regeneracja baterii kosztuje koło 6 tys zł ale trwałość zregenerowanej baterii jest krótka i polega na wymianie poszczególnych zużytych ogniw a one nie psują się naraz.
No i przy przebiegu koło 300 tys pewnie rozrząd do wymiany i jaki tutaj jest koszt jeśli się orientujesz ?
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14

06 Sty 2025, 11:42

Tomek2010 napisał(a):A czy wiesz jakie są koszta serwisowania GD 450H mk4 ?

Tak to trudno powiedzieć, w porównaniu do diesli i v8/6 aut premium z Europy normalnie. Biorąc pod uwagę częstotliwość awarii dzieląc na ryzyko wtopy $$$ i ilość km do przejechania w jakimś czasie to bardzo tanio.

Tomek2010 napisał(a):Czytałem że w okolicach 200 tys przebiegu bateria wymaga wymiany i to koszt 15 do 20 tys zł a regeneracja baterii kosztuje

Podajesz oficjalny cennik z ASO bez zniżek. Licz 6k-15k raz na średnio 10-15lat. Opcja za 6k to zakup baterii prawie nowego rozbitka np.toyoty chr.
Do tego jest jeszcze serwis (czyszczenie styków) tych ogniw (motyw wykorzystywany przez nieuczciwe firmy od hybryd). Usterka baterii nie zaskoczy Cię w trasie wielkim off i lawetą.
Tomek2010 napisał(a):No i przy przebiegu koło 300 tys pewnie rozrząd do wymiany i jaki tutaj jest koszt jeśli się orientujesz ?

Nie wiem, w wersjach po lifcie gs300/450h mk3 po MK4 nie wymieniałem. Teraz obrabiam 450h MK3 fl po 500k.km.i silnik się wywalił a rozrząd jest ok. Ogólnie miałem styczność ż autami po 300-400k.km.gdzie rozrząd był od nowości.
Koszt gratów pewnie 1,5-2k ale podaje tak z głowy.

W MK4 silnik jest ok, skrzynia ok, zawias regulowany. W ASO bez zniżek komplet 4amory około 8k. Regenerowany około 3-4k w zależności od miejsca. Awaria do której też można się przygotować bo nie stanie się z dnia na dzień i ściągnąć sobie komplet za 3k.nowych amorów z Japonii.
Do wersji f sport droższe są heble.

P.s

Ostatnio miałem lexa h z 2011 wyskoczył komunikat o baterii i wystarczyło przeserwisować je za 600zł. Czyszczenie styków i filtra nadmuchu. 260k.km.od nowości bateria i napięcia książkowe.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Sty 2025, 17:03

Mówisz że 1.5 do 2 tysi około części do rozrządu w MK4 w tym silniku 3.5 litrowym ?
To tam jest taniej niż w GS300 mk3 ?
Ja wywaliłem kupię kasy za rozrząd i wariatory w GS300 mk3 i dalej na zimnym terkoczą masakra.
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Sty 2025, 11:10

No i jeszcze chciałbym spytać o GS-a MK 2 z V8 4.3
Czy warto się pakować w coś takiego i jak on się ma do omawianych modeli.
Jest teraz na olx czarny za 60 tys z Niemiec.
Co sądzisz ?
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

07 Sty 2025, 12:00

Tomek2010 napisał(a):Mówisz że 1.5 do 2 tysi około części do rozrządu w MK4 w tym silniku 3.5 litrowym ?
To tam jest taniej niż w GS300 mk3 ?
Ja wywaliłem kupię kasy za rozrząd i wariatory w GS300 mk3 i dalej na zimnym terkoczą masakra.

Rozrząd robisz bez kół vvti. Koła były wadliwe przez 3lata produkcji. Aktualnie nie są dostępne bo jak nawet podasz w ASO VIN to numery kół z automatu zostaną podmienione na poprawione.
Znowu te poprawione można kupić za grosze używki bo się nie psują.
Sam rozrząd wpisz sobie na google hasło "Gs MK4 450h rozrząd " i będziesz miał pogląd cenowy.

Tomek2010 napisał(a):No i jeszcze chciałbym spytać o GS-a MK 2 z V8 4.3
Czy warto się pakować w coś takiego i jak on się ma do omawianych modeli.
Jest teraz na olx czarny za 60 tys z Niemiec.
Co sądzisz ?


MK2 430 jest prosty konstrukcyjnie jak cep, trwały, to bardziej porównanie do mb w124. Jego największym wrogiem jest poprzedni właściciel i czas.

Ten za 60 wygląda ok.tylko cena dla mnie kosmiczna. Możesz umówić się na oględziny, musi być perfekcyjny i wtedy cena 45k jak po serwisie jak przed 40k. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2025, 13:43

A czy Ty zajmujesz się serwisowaniem i naprawą Takich aut I tak w ogóle to gdzie mieszkasz albo gdzie naprawiasz te Auta?
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Sty 2025, 20:21

No i gdybyś miał polecić jako fachowiec to bardziej GS MK2 v8 4.3 czy też GS MK4 450H przy założeniach z pierwszego posta i tego że to miałoby być moje auto na kolejne 10 lat.
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Sty 2025, 23:53

Jak akceptujesz retro auta to MK2 będzie najtańszy i najpewniejszy w użytkowaniu. Trafić max mały nalot i bez rdzy (nie rdzewieją ale często trafiają się lepione na sztukę).
Sytuacja serwisowa jest ok. Może się pogorszyć bo aut jest coraz mniej ale wtedy cena zadbanych sztuk idzie do góry.
Tomek2010 napisał(a):czy Ty zajmujesz się serwisowaniem i naprawą Takich aut I tak w ogóle to gdzie mieszkasz albo gdzie naprawiasz te Auta?

Temat złożony :D Sporo nimi przejechałem, sporo ich miałem i pomagam w serwisie.

Skąd jesteś ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2025, 09:07

Ja jestem ze Śląska okolice Zawiercia..
Pisałem z gościem od tego mk 2 zab60 tys czarnego i odpisał mi że przywiózł go z Niemiec w takim stanie w jakim jest teraz i że podobno miał w 2015 r zgłoszą szkodę w Niemczech ij malowana jest maskai dwa błotniki i wymieniana przednia szyba wszystkie pozostałe szyby są oryginalne i ta przednia wymieniona też z Lexusa i mierzył grubość lakieru i maska przednia ma 300 błotniki po 250 a wszystkie pozostałe elementy grubość lakieru mają 200 i że tu jest trój warstwowy lakier.
Co sądzisz ?
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14

08 Sty 2025, 09:18

Tomek2010 napisał(a):maska przednia ma 300 błotniki po 250 a wszystkie pozostałe elementy grubość lakieru mają 200 i że tu jest trój warstwowy lakier.
Co sądzisz ?

To nie ma znaczenia. Grubość lakieru 200um w tym modelu trafiała się.
Tomek2010 napisał(a):odpisał mi że przywiózł go z Niemiec w takim stanie w jakim jest teraz

To dobrze jak na starego lexa a nie dobrze bo cena jest z dupy a trzeba zrobić serwis startowy.

I taka drobna rada. Nie pisz wiadomości chyba że potem dzwonisz bo ja jak sprzedawałem swoje lexy to nic więcej nie robiłem tylko odbierałem wiadomości. Poważniej będzie jak zadzwonisz.


Pytałem skąd jesteś bo mógłbym Ci pomóc z serwisem w Lubelskim i Warszawskim.

Patrzyłem jeszcze raz na to ogł.i jest to wersja przed liftem dla 430ki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2025, 10:36

Wiesz co pisałem do sprzedających bo jak tak dzwonię to potem wszystko zapominam a tak to czytam potem jak analizuje i biorę pod uwagę różne informacje.
A odnośnie przedlifta to dobrze czy źle że to przedlift ?
A jeśli chodzi o GS mk4 to nad tym myślałem ale siedzenie kierowcy jakieś dziwne choć sprzedawca twierdzi że nic nie było robione poza zderzakiem i przednią lampą.

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/l ... GoVuk.html
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14

08 Sty 2025, 11:23

Tomek2010 napisał(a):Wiesz co pisałem do sprzedających bo jak tak dzwonię to potem wszystko zapominam a tak to czytam potem jak analizuje i biorę pod uwagę różne informacje.

Spoko, tylko ja ostatniego lexa miałem 3mce w ogłoszeniach z nalotem 135k.km.perfekcyjnego, serwisowane go w ASO z kwiatami z ASO potwierdzonymi w systemie, auto z południa francji więc dół wyglądał jak fabryczny w normalnej cenie i tylko smsy, smsy i smsy. Zdenerwowałem się i wystawiłem auto za granicą. Poszło w tydzień, oglądający przyjechał o 22 i nie wierzył że takie coś trafi. A w Polacy smsy i smsy i smsy :D
Tomek2010 napisał(a): odnośnie przedlifta to dobrze czy źle że to przedlift

Bez różnicy. W fl dla 430ki jest z tyłu ma dachu antenka od wzmocnienia GPS który i tak nie działa. Do tego jest głoßnik od nagłośnienia scenicznego na desce rozdzielczej. Nie wiem czy jest on połączony tylko z Markiem L.ale zawsze jest to na plus dla auta tym bardziej że to jest najdroższe w EU :mrgreen:
Tomek2010 napisał(a): jeśli chodzi o GS mk4 to nad tym myślałem ale siedzenie kierowcy jakieś dziwne choć sprzedawca twierdzi że nic nie było robione poza zderzakiem i przednią lampą.

Nie wiem ile km.robisz ale ja osobiście nie lubię dużych nalotów z obcych rąk. Może jak bym mało jeździł i cena byłaby ma maxa atrakcyjna to ok.

Co do fotela to niestety ale nic ciekawego nie stwierdzisz. Ja waże 80kg i mam fotele jak nowe nawet po 200k.km.a mój kolega 120kg zaorał fotel po 100k.km.w takim MK4.

Ogólnie sam nie wiem z jednej strony atrakcyjna cena jak na 450h z drugiej strony wiem co to znaczy dobry serwis przy autach premium.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2025, 12:04

Pisałem do jednego gościa w sprawie 450 h z Francji szarego z brązowym środkiem ostatnio ale nie odpisał ani nie odbierał może to Twój był bo już go nie widzę.
Sam nie wiem co robić co kupić masakra brak mi wiedzy i doświadczenia.
Tomek2010
Nowicjusz
 
Posty: 14