Lexus GS

19 Maj 2017, 00:48

Witam.Przygotowuje się do kupna Lexusa GS300, bądź GS430. Może jest ktoś, kto by mógł się wypowiedzieć na temat tego auta lub na temat jego większego brata modelu RX ??? Chodzi konkretnie o awaryjność, na spalanie nie zwracam uwagi :)
bistus1
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Reykjavik
Prawo jazdy: 29 01 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Escape
Silnik: 3.0 V6 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

19 Maj 2017, 06:58

Ale chodzi Ci o gs mk2 czy mk3?
No i o którego RXa 300/330/350/400h itd.
Co do porównania gs mk2 vs rx to dwa skrajnie różne auta w gs2 masz 2jz czyli r6 i V8 a rx -ach są V6ki seria MZ.
Tak krótko jak chcesz czerpać frajdę z jazdy i zdziwionych min kierowców szybkich aut to gs430... :ok:
Do tego dojdzie jeszcze Twoja mina jak usłyszysz ile kierowca auta premium z EU V8 musi włożyć w serwis/naprawy swojego bolidu... w porównaniu do Twojego V8 :naughty:
To tyle na początek... odpowiedz na pytania to będzie można pogadać więcej :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11104
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Maj 2017, 12:10

Konkretnie Mk3 GS300 lub GS430
Jeżeli chodzi o RX to 300 lub 350
Chodzi mi konkretnie o awaryjność tych aut, jakie są ich bolączki, jeżeli wgl. takie posiadają :)

No i który motor byś polecił do normalnej jazdy miasto/trasa (spalanie nie wchodzi w gre)
bistus1
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Reykjavik
Prawo jazdy: 29 01 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Escape
Silnik: 3.0 V6 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Maj 2017, 12:32

GS mk3 zalecana opcja to 4,3... 300etka jest mniej ceniona.
430ka silnikowo/napędowo brak słabych punktów, zdarzają się problemy tylnych amorów w wersji z utwardzaniem. Dostępne są tylko w aso musisz sprawdzić cenę + ewentualne zniżki. Uważaj bo w necie na temat ich ceny jest masa głupot.
Oczywiście problemy pojawiają się przy 100-150tyś.km. o ile się pojawią.
Spotkałem się też ze skrzypiąca deską rozdzielczą ale temat podobno w miare prosto do załatwienia.

Co do RX cenione wersje to 330 ewentualnie 300ta a później 400h i 350ka.
Dzieje się tak ponieważ 300/330 opiera się na starej konstrukcji V6+napęd a 350ka jest już seria nowsza która miała małe wpadki zgłaszane w usa. Co do hybrydy to raczej nie ma sygnałów o problemach i stosunkowo jest ich sporo.

Do wszystkich RXów zamontujesz LPG. W gs tylko przy 430. Są już pierwsze instalki do 300ki ale drogo kosztują.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11104
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2017, 13:18

Napewno można wspomnieć o słabych i szybko zuzywajacych się hamulcach.
Ostatnio edytowany przez Kao, 20 Maj 2017, 13:20, edytowano w sumie 1 raz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Maj 2017, 13:20

Dzięki Kolego ;) Jeżeli chodzi o te amortyzatory, to mógłbyś mi nakreślić o co chodzi dokładnie ? Jakiś link do aukcji ? No i jak się skrzynie biegów sprawują bo to też istotne :D :)
bistus1
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Reykjavik
Prawo jazdy: 29 01 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Escape
Silnik: 3.0 V6 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alarm zmęczenia, zrób przerwę za kierownicą
    Wiele samochodów jest obecnie wyposażonych w systemy, które wspomagają kierowcę podczas jazdy. Jednym z nich jest kontrola wykrywania symptomów zmęczenia, szczególnie przydatna podczas pokonywania ...

20 Maj 2017, 13:53

bistus1 napisał(a):No i jak się skrzynie biegów sprawują bo to też istotne
jak w każdym aucie zależy co kupisz w lexusie też może wysiąść nie ma rzeczy bezawaryjnych. Ale ogólnie nie ma narzekania wielkiego że każdy to naprawia. Nowa skrzynia ponad 10k gdzieś kiedyś mi się o uszy obiło (niepotwierdzone zaznaczam)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Maj 2017, 09:01

Automaty i CVT w Lexach uchodzą za bardzo trwałe - oczywiście jak się nie wymienia oleju to zarżniesz wszystko.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Maj 2017, 10:04

Nie będę się skupiał na "niusach" innych forumowiczów :D co ile kosztuje nowe w salonie ale: skrzynie biegów z Lexa są mega trwałe, naprawialne dokładnie tak jak skrzynki innych marek ale trzeba uważać na:
wersje produkowane na konkretne rynki i w małych ilościach np: na USA były RXy bida edyszyn z napędem FWD mało paliły ale napęd jest inny niż w 95% ach RXów. Podobno była też jakaś akcja serwisowa na napęd w 350kach trzeba by to sprawdzić.
Na szczęście w gs-ach/rx300/330/400h/450h nie ma tego problemu.

Co do w/w amorów jest to wynalazek stosowany w wielu autach (moja żona ma w fiacie ) no i niestety zużywają się szybciej niż zwykłe amory. Jak to amorki uczynią po 150tyś.km. to właściciel np: ałdi tłucze się piętami po tyłku że tyle przejechał a właściciel lexa płacze no bo jak to mogło się zdarzyć że amor wysiadł po 150tyś.km. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11104
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe