Wybór auta do 15 tys.

21 Maj 2017, 09:32

Witam Szanownych forumowiczów!

Przejdę od razu do sedna mojej wizyty. Brat jest na kupnie samochodu i dlatego zwracam się do Was z pytaniem jako laik motoryzacji: jakie autko bylibyście w stanie polecić do kwoty 15 tysięcy złotych? Kilka słów odnośnie wymagań: 5 drzwiowe, nie za duże (większe niż aktualnie używana Corsa C), głównie przeznaczona na trasy na odcinkach 110 kilometrów kilka-kilkanaście razy w tygodniu, benzyna (może być taka, której ewentualność montażu podtlenku gazotu nie straszna), która przy 120-130 km/h nie wyje już na 4,5 tysiącach obrotów, do tego obecność klimatyzacji i elektryki byłaby mile widziana. Wiadomo, zależy mi na jak najlepszych walorach użytkowych (mała awaryjność, dobra jakość blacharki). Brat, również totalna zielonka w kwestii samochodów, jako kilka typów podał: Fiesta (bodajże MK7), Grande Punto, Polo (IV lub V), Colt (bodaj najnowszy), lub Corsa D, ja natomiast polecałem mu Bravo 1,4, ale niestety po przeglądnięciu ofert uświadomiłem sobie że model ten znacząco wykracza poza budżet. Bardzo proszę Was, fachowców, o pomoc. Czekam na wasze propozycję i opinie.

Z góry dzięki pozdrawiam! ;)
Klisu
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna

21 Maj 2017, 09:53

Szczerze mówiąc to przy przebiegach w trasie skupiłbym się raczej na segmencie c/d niż b. Auto będzie troszkę starsze ale lepiej wyposażone i wygodniejsze.
Popatrz na focusa mk2, astrę h, vectrę c, c5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Maj 2017, 10:06

Na takie odcinki to nie auta klasy B ale C. Zmęczy się na takich dystansach bo te auta są typowo miejskie. Osobiście celowalbym w Megane II z końca produkcji z 1.6 pod maską, laguna II fl 2.0, citroen c5 2.0 czy fiat stilo bodajże 1.2/1.4/1.6, peugeot 307 1.6. Takie auta bym sam szukał
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Maj 2017, 10:08

Astra H byłaby dobrym wyborem, w tej kwocie już coś znajdziesz. Samochód mało awaryjny, na pewno na plus można zaliczyć przestrzeń dla kierowcy, mi się dobrze jeździło tym samochodem jakiś czas temu i mogę szczerze polecić.

Jeśli chodzi o stilo (polecane przez Luke16) to nie mam jakoś przekonania do jednostek benzynowych, chyba, że się skusi na klekota JTD
nangen
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 03 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Maj 2017, 10:28

nangen no a ja wręcz przeciwnie :P Staruszkowie z 2 lata mają stilo 1.6 z początków produkcji i bezproblemowe autko jedynie co to na zegarach dyskoteka bo przedziwne kontrolki potrafią się zaświecić, po flu wyeliminowali sporo problemów z elektryką ale to też tyczy się renault... Potem kładli do stilo 1.6 z opla :P Co do diesli oprócz starych td, d, sdi, czy tdi 90 i 110KM wszystko jest tak naszpikowane różnymi eko gadżetami że koszty eksploatacji diesla są jak na moje oko zbyt wysokie, no i przy zakupie używki diesla nigdy nie wiadomo czy nie ma już nakręcone z pół miliona km
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Układ wydechowy o zmiennej długości – 1989 rok
    Układ wydechowy o zmiennej długości to domena samochodów sportowych i aut o wysokich osiągach, choć zdarza się, że pojawia się on w sedanach, w których klekot Diesla nie licuje ze sportowym wizerunkiem producenta. ...