Lexus is200 czy Toyota Avensis II

21 Cze 2020, 10:23

Witam, zastanawiam się nad wyborem samochodu. W chwili obecnej głównie w dalekie trasy 2x 1000km na miesiąc (do Niemiec i z powrotem) oraz okazyjna jazda na miejscu (PL,DE) i czasem jakieś wypady (Głównie ja, żona i syn)
Podstawowe kryterium to bezawaryjność. Toyota na pewno będzie większa w środku, ma sporo większy bagażnik od Lexa, co przy rodzinie w sumie się przydaje. Lexus za to bardziej podoba mi się z wyglądu no i układ kierowniczy pewnie jest też lepszy. Silniki jakie mnie interesują to tylko benzyna plus ewentualnie gaz.
Jakieś porady co wybrać?
Bamboleo123
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Cze 2020, 11:58

Avensis będzie dużo bardziej przestronny, miękkie zawieszenie i komfort
Lexus ciaśniejszy, ale zdecydowanie lepiej się prowadzi.
Moim zdaniem duża różnica jest też w silnikach 2.0 R6 w Lexusie oszczędny nie będzie - średnio pali 10l benzyny/12l LPG. Jak włożysz butlę w miejsce koła zapasowego to będziesz tankował co 350-400km.
W Avensisie masz 1.8, który co prawda nie jest zbyt dynamiczny, ale za to mega oszczędny 7.5l benx./9l LPG jest spokojnie do osiągnięcia.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Cze 2020, 16:50

Ja po prostu wymienię zalety i wady is200 z własnego doświadczenia. Najlepiej by było gdyby ktoś posiadający avensisa zrobił rzetelnie to samo i miałbyś porównanie.
Zalety:
-prowadzenie
-spasowanie elementów wnętrza (nie skrzypi i nie trzeszczy absolutnie nic nawet w bardziej zmęczonych egzemplarzach)
-unikatowy wyglad i mało tego jeździ
-niezłe audio w wersji premium
-zegary :mrgreen:
Wady:
-jęczący manual w którym często haczy 2 bieg i kiepskie ostatnie przełożenie jak w jakimś 1.4 (niby 6 biegów, ale przy 100kmh na 6tce masz już 3000rpm)
-dolne sworznie wahaczy z przodu potrafią się urwać nawet nie dając objawów
-korozja końcówek progów i wnęk bagażnika
-ten silnik jak go nie zakręcisz wyżej to totalny muł z ospałą reakcją na przyciskanie gazu przy czym spalanie benzyny minimum 8l w ekonomicznej trasie
-problematyczne zaciski hamulcowe
-problem z tulejami do zawieszenia. Albo kupujesz twardy poliuretan albo śmietnikowe zamienniki albo całe nowe wahacze, które tanie nie sa (same tzw. banany na przód kosztują 700 czy 800zl za sztukę a gdzie reszta)
-benzyna z R6, a dwumasa i tak jest (2.5tys nowa, sztywne koło 1400)
-do gazu niby okej, ale na większym przebiegu jak trzeba zrobić regulację zaworów szklankami to zwykle minimum 1000 trzeba wyłożyć
-jeśli przewozisz większe rzeczy to w przestrzeń bagażową wchodzą zawiasy od klapy bagażnika i czasami może się zdarzyć, że czegoś jednak nie włożysz do bagażnika bo nie będziesz mógł go zamknąć
-kanapa się nie składa, masz tylko otwór na narty

Chyba wolałbym avensisa :P
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 168
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Cze 2020, 18:58

rbkt666 napisał(a):Ja po prostu wymienię zalety i wady is200 z własnego doświadczenia

Tak trochę demonizujesz pewnie sprawy bo dolne sworznie od bidy możesz kupić za 150zł 555 a oem coś koło 270zł (nie pamiętam dokładnie) na których zrobiłem 100k.km. i nic się nie stało.

Kolejna kwestia heble... temat śmieszny bo chodzi o zwykłą konserwację.

Tuleje zawiasu używałem strong flexy pełne i było super. Zresztą moi koledzy na nich jeżdżą i nikt nie narzeka. W obecnym aucie też będę zakładał poli.

Co do is200 wolałbym avena2 1,8fl albo szukać is300sc wtedy bije avena na głowę oczywiście jeżeli ktoś ma świadomość że aven to zwykły parnik a is300 jest klasę wyżej.
Jedynie trzeba wspomnieć o przestronności bo jednak is300/200sc jest ciasny pomimo że nazywa się kombi.

Co do avena2 to przed liftem może brać olej ale dużo było wymian silnika jeszcze przez aso bo uznawano nawet 7-8letnie auta.
W wersji kombi polecą tylne wahacze (nie są drogie zamienniki), uwaga na rdzę elementów zawiasu i tylnej belki łatwe do zweryfikowania nawet przez laika.
Są całe zestawy reanimacyjne.
I pewnie dojdą jakieś głupoty ale nic poważnego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11097
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Cze 2020, 19:46

Dzięki za odpowiedzi. Rozum mówi Avensis a serce IS200 bo to auto od zawsze mi się mega podoba ;) Brałbym wersje sedan na 100%. Co do avensisa to na pewno wersje po FL i silnik 1.8 albo 2.0 (tutaj bezpośredni wtrysk z tego co wiem to troszkę lipa z gazem). Oglądałem trochę filmików i w Avensisie sporo miejsca co jest dużym plusem. Na chwilę obecną chyba minimalnie bardziej jestem skierowany w stronę Avensisa ale kurcze jeszcze muszę to przemyśleć :)
Bamboleo123
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Cze 2020, 09:02

Przy trasach minimum 2000km miesięcznie to taka czysta benzyną to nieźle da po kieszeni - Avensis 2.0 to przy autostradowej jeździe spali z 8l minimum. A 1.8 jak spali 10l LPG to max, więc masz 35zł vs 20zł - na samej trasie masz 300zł miesięcznie różnicy.
Pytanie też jak wygląda ta trasa 1000km - ile z tego jest w PL i DE i jakiej klasy drogi (krajowe, ekspresówki, autostrady).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia
    Witajcie, dopadł mnie problem urwanej świecy NGK chciałem wymienić wczoraj świece w moim Voyagerze z silnikiem 3.3 i w tylnej głowicy środkowa świeca została ukręcona. Pozostałe dwie odkręciły się bez większych problemów ...
    Samochody Lexusa pracują na lotnisku
    Naprawdę wygodne auto potrafi sprawić, że nawet długa podróż na czterech kołach jest równie komfortowa, co krótki lot samolotem. Czasami jednak trzeba skorzystać z możliwości silnika odrzutowego. Ale ...

22 Cze 2020, 09:30

Autostrada a4 praktycznie cały czas, od domu na mieszkanie/do pracy w DE, trasa mniej więcej 500km Pl i 500km DE, czyli pół na pół. Na miejscu no to drogi są ok. Najlepiej chyba będzie 1.8 plus LPG.
Bamboleo123
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Cze 2020, 15:00

IS200 bierz tylko z automatem, inaczej Avensis jest dużo lepszy.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020