
Nadwozie
Mierzący 4495 mm długości, 1845 mm szerokości i 1540 mm wysokości UX może się także poszczycić przestronnym wnętrzem, zwłaszcza w pierwszym rzędzie siedzeń, jak również wysoką jakością wykończenia i materiałów. Bagażnik w wersji hybrydowej ma pojemność od 283 do 1231 litów, a w benzynowej 334 - 1245 l. W standardowym wyposażeniu jest komplet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + z układem ochrony przedzderzeniowej, zdolnym do wykrywania rowerzystów i pieszych.

Pod maską modelu UX znalazła najnowsza, mniejsza, lżejsza i oszczędniejsza hybryda IV generacji z mechanizmem różnicowym, zintegrowanym z przekładnią hybrydową. Sercem układu jest 2-litrowy benzynowy silnik z 41-procentową efektywnością cieplną oraz dwa silniki elektryczne, które w sumie dają moc systemową 184 KM. W efekcie UX w wersji 250h i z napędem na przód dysponuje przyspieszeniem do 100 km/h w 8,5 s i średnim zużyciem paliwa na poziomie od 5,3 l/100 km. Hybrydowy Lexus jest oferowany również z unowocześnionym elektrycznym układem przeniesienia napędu na obie osie E-Four. Dostępny jest także benzynowy, czterocylindrowy wolnossący silnik 2.0 (171 KM, 205 Nm), zapewniający przyspieszenie do setki w 9,2 s i średnie spalanie od 6,6 l/100 km.
Rynek przyjął go ciepło. Tylko w Polsce - w ramach przedsprzedaży, pierwszego hybrydowego SUV-a klasy premium w segmencie C kupiło ponad 400 klientów. Aż 80 proc. stanowiły wersje z napędem hybrydowym. W wersji Elegence z pakietem wyposażenia Optimum Lexusa UX z benzynowym silnikiem wyceniono obecnie na 139 900 zł, a odmianę hybrydową w konfiguracji Elegance na 166 000 zł.
źródło: Lexus