Licznik NIE w pełni sprawny A3

22 Wrz 2018, 18:31

A3 1.9 2002 rok. Licznik temp i paliwa zawyża wartości, bez przekręconego kluczyka wygląda to tak

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


po przekręceniu na zapłon tak: auto oczywiście zimne

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



faktycznie paliwa mam niecałe pół baku a jak auto sie nagrzeje te wskazuje temp 3/4 skali czyli jakieś ponad 100 stopni. Czasami tez predkosciomierz nie działa ale nie jestem pewny czy to wina licznika bo świeci mi kontrolka esp wiec może być to.z tym powiązane

zmienialem licznik na drugi i nie ma takich cyrków wiec ewidentnie licznik cos nie ten tego. Moze miał ktoś podobny problem i wie jak to rozwiązać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2018, 17:57

Z tą wskazówką od poziomu paliwa masz tak od początku?
Może być tak że ktoś kiedyś rozbierał licznik i zdejmował wskazówki, później źle je założył w innym położeniu i tak zostało.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Wrz 2018, 20:47

Jak kupiłem auto to tak było, nie sądzę aby bylo cos grzebane, dodam ze jak odpinam kostki od licznika to wskazówki od paliwa i temperatury wędrują tam gdzie powinne być, jak tylko podłącze znowu to samo, mógłbym przelutowac te całe wskaźniki z drugiego licznika jeżeli nie jest to trudna operacja, nie chciałbym czegoś popsuć na płycie licznika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Wrz 2018, 08:16

Zrób w takim razie test zegarów ale musisz mieć VAGa lub VCDS. Przy teście zobaczysz jak zachowują się wskazówki. Powinno być tak że najpierw wszystkie lecą do końca później ustawiają się na połowę skali czyli u ciebie obrotomierz 3 tyś. obr., temperatura 90 stopni, paliwo 1/2 i licznik na 100km/h.
Z tego co wiem kalibracji wybranej wskazówki chyba nie da się zrobić i jeżeli źle wskazuje to jedyne wyjście to jej zdjęcie i przełożenie w inną pozycję prawidłową. Ja kiedyś tak naprawiałem w Avensisie wskazówkę od temperatury płynu chłodzącego.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Wrz 2018, 11:06

Jakiego koloru jest obudowa zegarów z tyłu? Biała? Podejrzewam, że to standardowy problem, czyli procesor w zegarach.
Jak masz tak, to możesz zrobić test zegarów. Z tego co pamiętam musisz wejść w grupę 17 i tam możesz zrobić taki test, jak opisał kolega wyżej.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

25 Wrz 2018, 11:47

Tył jest biały. Postaram sie zrobic ten test zobaczymy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z pasażerem w samochodzie mniej bezpiecznie?
    Rozproszenie uwagi kierowcy może stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa jazdy. Nie bez wpływu na koncentrację podczas prowadzenia pojazdu pozostaje zachowanie innych osób obecnych w samochodzie. Nawet zwykła rozmowa ...

26 Wrz 2018, 21:37

Czyli tak jak myślałem, masz zegary Jaegera, w których często pada procesor. Objawy pasują, więc obstawiam ze to będzie to.
Masz w sumie dwie opcję- pierwsza to oddanie zegarów na wymianę procesora, ew. silniczków(w Polsce kosztuję to jakieś 400-500zł, we Francji trudno powiedzieć) albo poszukać innych zegarów. Zegary VDO są trwalsze, tyle tylko ze z tego co wiem rzadko występują w wersji 1/2 FIS(musiał bym jeszcze zweryfikować te informację). Można by ew. wymienić zegary na pełen FIS, ale tutaj koszt pewnie był by większy.
A jakie masz te zegary, które testowałeś w tym AUDI?. Obstawiam, ze założenie ich nie wchodzi w grę?
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

26 Wrz 2018, 21:58

pkc napisał(a): masz zegary Jaegera
dokładnie
pkc napisał(a):A jakie masz te zegary, które testowałeś w tym AUDI?. Obstawiam, ze założenie ich nie wchodzi w grę?
wchodzi w grę i bym to uczynił jakby nie to że w zegarach jest immobiliser, zmieniłem zegary na te drugie i miga kontrolka od immo, auto odpala i gaśnie. Wysyłka nie ma sensu poza tym nie jest to uciążliwe, można z tym żyć trzeba tylko przywyknąć do tego że nie można dopuścić do spadku paliwa poniżej 1/4 bo faktycznie już go tam nie będzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2018, 23:15

Po temacie w "jakie auto kupić" przypomniał mi się twój problem z licznikiem.
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... dsumowanie Tutaj masz co nieco o licznikach i adaptacji nowego licznika.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

28 Lis 2018, 10:21

Dzieki bardzo :ok: bardzo pomocny temat, na pewno sie przyda. Kiedyś ogarne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4